menič alebo prepínač
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
- Bydliště: Stará Ľubovna
Zdravím všetkých odborníkov. Môj dopyt je trocha mimo fora ale je tu spústa odborníkov tak to predkladam. Potrebujem zapojiť dve 12V autobaterie tak aby ich dobíjal 12V alternátor. Napajanie spotrebičov by bolo na 24 V ale alternátor je na 12 V. Voľakedy armáda takto riešila vojenské auta V3S-ky. Tam bolo dynamo na 12 voltov a dbíjanie riešil veľký mechanický prepínač. Riešnie by mohlo byť trebárs menič DC/DC z 12V na 24. Napada ma či by to nešle riešiť pomocou diod.
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
- jova
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Obávám se že tvůj problém nemá jednoduché řešení. Na těch V3S-kách se baterie na 24V spínaly do série pouze v okamžiku startování protože na to napětí byl startér. Jinak byly spojeny paralelně protože na 12V bylo jak dobíjení, tak palubní napětí.
Takže podle mě, pokud chceš baterie dobíjet 12V alternátorem a současně z nich odebírat 24V, budeš muset použít měnič z 12V na 24V
Takže podle mě, pokud chceš baterie dobíjet 12V alternátorem a současně z nich odebírat 24V, budeš muset použít měnič z 12V na 24V
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
- Bydliště: Stará Ľubovna
Dakujem za odpoveď. Moja laická predstava je, že z alternatora by bolo odoberané 12 voltov a cez nejaký násobič by bolo prevedené na 24 voltov. Palubná sieť by bola napajana z jedného 12 V akumulátora a druhý by bol voľný a len sa dobíjal. Prípadne menič na 230V a pomocou nabíjačky dobíjať tie dve baterie.
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
ty máš palubní napětí 12V? tak proč řešíš 24V zbytečná komplikace a ztráty.. pokud ti nestačí kapacita jedné baterie tak dej dvě paralelně a dobíjej je 12V a nic neřeš, nebo jakou výhodu má ta tvoje myšlenka?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
- jova
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Nějak tomu taky nerozumím. Na kolik voltů máš to palubní napětí? Proč potřebuješ 24V? Na 12V alternátor musíš mít připojenou trvale jednu 12V baterii jinak alternátor nefunguje. Pokud chceš mít součastně 12V i 24V, tak nejjednodušší je z těch 12V dělat 24V měničem.
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
- Bydliště: Stará Ľubovna
No ide o špecifický prípad. Mám štvorkolku ta šlape na 12 V k tomu som si zhotovil radlicu a sklapací príves. Radlicu potrebujem zdvihať , na príves potrebujem naložiť drevo a neskôr to vyklopiť. K tomu mám hydrauliku kde je motor na čerpadlo je na 24 voltov. Viem dá sa to riešiť aj navijákom ale elegantne sa urobia hadicové rozvody a pomocou elektro - hydroventilov sa to ovlada.
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
Pokud jsou akumulatory zapojeny jako samostatny okruh, nemaji spolecnou "zem" (kostru), tak lze udelat astabilni klopny obvod napr. z NE555, s nim ovladat rele. Kontakty rele stridave pripojuji k alternatoru jednu resp. druhou baterii. "Chviku" se nabiji jedna pak druha. Pokud okruh ma spolecnou zem a pod. je nutne udelat menic.
Pavel Urban
- jova
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Ještě dotaz, jaký proud si z těch 24V ta hydraulika bere?
Zatím mě napadají dvě možnosti, obě poměrně složité.
Buď to řešit jako ve V3S. To by vyžadovalo relé na ten proud který hydraulika potřebuje a při sepnutí čerpadla přepnout baterie z paralelního 12V zapojení na sériové 24V.
Nebo použít ten měnič, ale protože jsou baterie zapojené neustále do série, musel by nabíjet jenom druhou baterii. To znamená že by musel být izolovaně oddělený od první baterie a ještě mít proudové a napěťové omezení.
Zatím mě napadají dvě možnosti, obě poměrně složité.
Buď to řešit jako ve V3S. To by vyžadovalo relé na ten proud který hydraulika potřebuje a při sepnutí čerpadla přepnout baterie z paralelního 12V zapojení na sériové 24V.
Nebo použít ten měnič, ale protože jsou baterie zapojené neustále do série, musel by nabíjet jenom druhou baterii. To znamená že by musel být izolovaně oddělený od první baterie a ještě mít proudové a napěťové omezení.
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
- Bydliště: Stará Ľubovna
Motor na hydraulike je dosť mohutný nemeral som ale bude to dosť amper. Prispôsobovať motor to je posledné nad čím uvažujem ( prevíjať rotor vyvážiť a pod). terajší stav je jedna baterka musí byť uzemnená-ukostrená to by bola súčasť pôvodnej inštalácie a všetkých spotrebičov. Vždy ma napáda kacírska myšlienka nejak to oddeliť diodami.
Keď predpokladam , že jeden akumulátor je zapojený tak , že na kostre je mínus a + ide po inštalácii do spotrebičov ( pôvodný akumulátor). Druhý akumulátor by bol pripojený plusom na kostru a mínus voľný. Podľa mňa keď odizolujem od kostry ten 24 V motor na hydraulike tak by to nemalo nijako ovplyvniť pôvodný stav. Ide len o to ako dobíjať ten druhý akumulátor.
Keď predpokladam , že jeden akumulátor je zapojený tak , že na kostre je mínus a + ide po inštalácii do spotrebičov ( pôvodný akumulátor). Druhý akumulátor by bol pripojený plusom na kostru a mínus voľný. Podľa mňa keď odizolujem od kostry ten 24 V motor na hydraulike tak by to nemalo nijako ovplyvniť pôvodný stav. Ide len o to ako dobíjať ten druhý akumulátor.
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
- Bydliště: Stará Ľubovna
ešte ma napadlo ako to je s paralerným zapojením dvoch akumulátorov? Nezničí jeden druhého treba to nejako istiť?
Naposledy upravil(a) nevedkosenior dne 25. 5. 2013, 7:37, celkem upraveno 1 x.
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
- Bydliště: Stará Ľubovna
nový agregát to je ešte väčší problém. To sa robí z toho "co dum dal"robokop píše:nemyslel jsem previjet ale poohlidnout se po jinem nebo po celem agregatu
na 12 se urcite taky delaji
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22385
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no prijde mi to z meho pohledu jako mensi problem nez sehnat nejakej menic nebo cosi
nebo jeste dalsi jednoduche reseni 2x nabijecku ale porad mi neni uplne jasne jak to cele mas
nebo jeste dalsi jednoduche reseni 2x nabijecku ale porad mi neni uplne jasne jak to cele mas
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
- Bydliště: Stará Ľubovna
ešte ma napadlo nie je tu niekto, čo by mal schému bateriového spínače z V3S?
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...