menič alebo prepínač

nevedkosenior
Příspěvky: 132
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

26. 5. 2013, 5:51

jova píše:Já bych to asi zkusil zapojit takto. Jeden výkonný kontakt pro zapínání čerpadla budeš muset stejně použít i při 12V napájení. Tady by jsi potřeboval dva spínací a dva trochu slabší rozpínací.
Ano to je dobrý napad. Tie 30A kontakty tie sú bežne autorele s tým by nebol problém. Horšie je to s vykonovými čo tak skúsiť tyristor ( lenže ako to rozopnúť) ?
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
nevedkosenior
Příspěvky: 132
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

26. 5. 2013, 6:01

robokop píše:ty stykace taky nebudou zadarmo
porad mi prijde nejlepsi vymenit ten motor z 24 na nejaky 12v
nebo vyuzit nabidky vyse

kdyz se tam daji stykace co se nebudou vzajemne mechanicky blokovat tak dopadnes jako ten nestastnik co tu byl tusim minuly tyden zminovany v cerne kronice ze vyhorel od frezovani
je jasné, že sa takéto stykače sa bežne nepovaľujú v dielni. Výmena motora je tiež riešenie, ale čo by sme boli za fachmani aby snme to neurobili aj nejako inak. Čo tak urobiť prepínač čo by prepínal dobíjanie raz jednej raz druhej baterie? Šlo by to? Aké by tam boli následky na alternétor prípadne na baterie?
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
mirenc
Příspěvky: 239
Registrován: 29. 2. 2008, 5:47
Bydliště: Slovensko-Budmerice

26. 5. 2013, 6:11

To zapojenie od jova je funkcne len tam treba to osetrit proti skratu pri paralelnom zapojeni baterek, keby odisla do vecnych lovist jedna baterka zobrala by zo sebou
aj druhu :)
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

26. 5. 2013, 6:36

Obdobně je zapojený ten bateriový spínač na V3S a později i traktorech Zetor. Jako ochrana se tam používají „plíškové“ pojistky 50A. Spínací kontakt je tam, ale jenom jeden, protože startéru nevadí když na něj jde mimo startování 12V.
nevedkosenior
Příspěvky: 132
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

26. 5. 2013, 6:43

mirenc píše:To zapojenie od jova je funkcne len tam treba to osetrit proti skratu pri paralelnom zapojeni baterek, keby odisla do vecnych lovist jedna baterka zobrala by zo sebou
aj druhu :)
Podľa mňa ďalší problém je v tom, že to nerieší stav kedy sa pracuje s hydraulikou. Bez dobíjania teda bez spusteného motora veľmy rýchlo by sa baterky vybili.
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

26. 5. 2013, 6:49

nevedkosenior píše:Podľa mňa ďalší problém je v tom, že to nerieší stav kedy sa pracuje s hydraulikou. Bez dobíjania teda bez spusteného motora veľmy rýchlo by sa baterky vybili.
Tak k tomu už nemám co dodat :D
Pochop, že dobíjet součastně dvě baterky z jednoho alternátoru 12V a zároveň z nich tahat 24V prostě nejde!
nevedkosenior
Příspěvky: 132
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

26. 5. 2013, 7:25

poprosím o posúdenie tohto návrhu. Je možné aby pracoval? Horný prepínač by striedavo zapínal dobíjanie akumulátorov. Je jasne,že na ovladanie čerpadla by bol manuálny spínač
hydro 22.png
hydro 22.png (14.84 KiB) Zobrazeno 5073 x
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
mirenc
Příspěvky: 239
Registrován: 29. 2. 2008, 5:47
Bydliště: Slovensko-Budmerice

26. 5. 2013, 8:35

Funguvat to bude, ale podla mna by tam bolo dobre vlozit nejaky obvod ktory vyhodnocoje stav napatia na jednotlivych baterkach podla toho prepina nabijanie
, ale ci jedeen alternator bude stacit na odber na oboch baterkach to neviem :)
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

26. 5. 2013, 10:03

Z požadavku nabíjet obě baterie zároveň a ještě s nimi pracovat znamená že se měniči nevyhneš.
Přepínání altíku je blbost (odejde regulátor nebo diody)

Použil bych třeba něco jako http://www.gme.cz/dc-dc-menice-s-krytem ... -p332-472/
Prostě nabíjíš jednu baterku a izolovaným měničem to přečerpáváš i do druhé. Napětí bych nastavil na cca 13,5V
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
nevedkosenior
Příspěvky: 132
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

27. 5. 2013, 6:29

Cjuz píše:Z požadavku nabíjet obě baterie zároveň a ještě s nimi pracovat znamená že se měniči nevyhneš.
Přepínání altíku je blbost (odejde regulátor nebo diody)

Použil bych třeba něco jako http://www.gme.cz/dc-dc-menice-s-krytem ... -p332-472/
Prostě nabíjíš jednu baterku a izolovaným měničem to přečerpáváš i do druhé. Napětí bych nastavil na cca 13,5V
nuž to by mohlo byť riešenie. V tomto prípade by nemusely byť ani baterky identické. Vyskúšam túto verziu. Na záver by som chcel poďakovať všetkým za nápady. Je to dobrý pocit, že človek nie je sám v tom silnom komerčnom prostredí. celkom na záver " človek sa veľmi natrápi kým príde na žobrácku palicu."
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22384
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

27. 5. 2013, 6:33

akorat to nemuze byt presne ten z gme ale trosku jiny
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

27. 5. 2013, 6:58

Než se do toho pustíš mám ještě několik poznámek. Tuhle variantu s měničem jsem ti navrhoval už ve svém tuším třetím příspěvku. Nakonec jsem od ní upustil protože ten měnič, kromě toho, že bude muset být stavěný na proud v řádech desítek ampér by musel mít napěťovou stabilizaci a proudové omezení. Mám obavy že se nic takového nevyrábí a vlastní vývoj bude dost náročný. Ono je vůbec otázkou, zda ty sám jsi si udělal dostatečnou rozvahu, zda je reálné to takto řešit. Myslím tím to, že elektrická soustava té čtyřkolky je stavěná na určité parametry. Těm je uzpůsobený akumulátor i alternátor. Pochybuji že by výrobce tu soustavu natolik předimenzovat, aby ti navíc ještě utáhla další akumulátor a odběr v řádu stovek ampér. Ta hydraulika i když se to nezdá potřebuje pořádný příkon a tak by stálo možná za to si nejprve vyzkoušet jakou to má reálnou sílu a hlavně v jakých příkonech proudu se budeš na tom čerpadle pohybovat. Představa že ti to utáhne 12V motor z ventilátoru auta je podle mě naivní.
nevedkosenior
Příspěvky: 132
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

27. 5. 2013, 7:31

robokop píše:akorat to nemuze byt presne ten z gme ale trosku jiny
Nebol by nejaký link? Jedna sa hlavne o cenu. dik
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22384
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

27. 5. 2013, 7:36

no ta cena bude problem
a pak az to zapojis oddelas alternator viz vyse
to co tu kluci pisou je fakt pravda, neber to na lehkou vahu
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7201
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 5. 2013, 8:08

jova píše: Myslím tím to, že elektrická soustava té čtyřkolky je stavěná na určité parametry. Těm je uzpůsobený akumulátor i alternátor. Pochybuji že by výrobce tu soustavu natolik předimenzovat, aby ti navíc ještě utáhla další akumulátor a odběr v řádu stovek ampér. Ta hydraulika i když se to nezdá potřebuje pořádný příkon a tak by stálo možná za to si nejprve vyzkoušet jakou to má reálnou sílu a hlavně v jakých příkonech proudu se budeš na tom čerpadle pohybovat. Představa že ti to utáhne 12V motor z ventilátoru auta je podle mě naivní.
ad elektro) samozřejmě
nepředpokládám že by ta čtyřkolka byla profesionální pracovní stroj za řádově stovky tisíc např s vývodem pro pohon dalších zařízení, i takové existují
jestli je to běžná čínská .... za řádově desítky tisíc, určitě je vybavena pouze vestavěným alternátorkem s permanentními magnety bez možnosti nějaké rozumné regulace, navíc kombinovaným se zapalováním
takový altík má výkon opravdu pouze na osvětlení + pár procent navrch¨
ad ventilátor z auta) ten z Š120 to opravdu neutáhne, ale běžně se používají ( hlavně u větších dieselů) motory které si při provozu berou 30-40A, otáčí vrtulí o pr. cca 400mm a takový už něco utáhne a navíc jsou stavěny na delší provoz než např. starter a asi by snesly i značné přetížení
ono těch 300 nebo 400W zase tak málo není, stejný výsledek, tj. zvrhnutí sklápěčky = působení nějaké síly po nějaké dráze, může nastat buď rychle (= s velkým potřebným výkonem) nebo pomalu s malým výkonem
hydraulický systém není nic jiného než systém přeměny výkonu (energie) z jedné formy na druhou, u vhodně navrženého systému i se značnou účinností
určitě by ale nastal problém se sladěním provozních otáček motoru, velikosti čerpadla, velikosti (plochy) poháněného pístu, požadované síly atd.
to je všechno otázka nějakého výpočtu, pro který nám schází mnoho vstupních údajů........
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektronika“