menič alebo prepínač

Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

27. 5. 2013, 8:40

Obdobnou hydrauliku co zdvihá radlici a sklápí káru máme na traktůrku. Zubové čerpadlo je poháněno od motoru 15kW a na volnoběh to tu káru nevyklopí.. A na bagříku, když pořádně hrábnu, tak kolikrát ani 8mi koňový motor na plný výkon pomalu nestíhá. Ale jak píšeš, vše je o správném poměru výkonu čerpadla respektive jeho ploch a ploch pístu. A těch vstupních údajů je skutečně málo na to, aby jsme se tu nad něčím dohadovali :D
nevedkosenior
Příspěvky: 132
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

27. 5. 2013, 8:53

Idem laborovať. Pozháňam najskôr dostupné údaje a začnem s meraním parametrov. Budem informovať o priebehu. :roll:
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7204
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

27. 5. 2013, 9:55

pro zajímavost - v padesátých (šedesátých) letech se vyráběl vlek 3,5 t za Zetor 30 který se sklápěl ručně, pomocí kliky a ozubeného hřebene.....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

27. 5. 2013, 10:17

Ten náš valníček měl původně taky ten píst poháněný ručním čerpadýlkem s pákou. Ale kdo by se dřel, když je na traktůrku to čerpadlo :D
nevedkosenior
Příspěvky: 132
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

27. 5. 2013, 12:10

začal som s obhliadkou štviorkolky. Alternátor taký mrňavý, že som ho skoro nenašiel. Akumulátor 12V/ 16Ah. z toho plynie, že nabíjací prúd 1/10 je cca 1,6 A. takže žiadné 100A zazraky sa nekonajú. Výsledok na pohon čerpadla je potrebné použiť dve veľké baterky. Našťastie mám dva 12V/ 88 Ah akumulátory. Nabíjací prúd udržiavací pri 24V/ 8,8 A teda cca 220W . Na dobíjanie je treba minimálne menič 12/24 - 250W a viac. Okrem toho bude potrebné v dokovacej stanici dobiť na plnú kapacitu obidve baterky.

Prvý pokus: hydraulika bude ako samostatná jednotka priebežne dobíjana z pôvodnej elektroinštalácie čo by malo stačiť pri bežnej prevádzke na radlicu a kiper.

ide sa skúšačť :mrgreen: :mrgreen:
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
Mad_BOXs
Příspěvky: 1416
Registrován: 14. 1. 2008, 4:30
Bydliště: Dvůr Kálové n.Labem

27. 5. 2013, 10:20

Zrovna řeším stejný problém, ale je to na profesiolnální zařízení.
12V diesel a 24V hydraulika a servoklapky. Padlo rozhodnutí na bateriový přepínač z PV3S, ten mi vyřeší tento problém. A alternátoru se nebojím. Připojím ho natvrdo na "ukostřebou" baterku a tím eliminuji přepínací mezidobu a možné poškození alternátoru, bude stále připojen. Systém napájení 12V palubní sítě je zachovaný a to chvilkové přepnutí a odběr 24V z baterií se srovná po přepnutí zpět na 12V.
Ideální a jednoduché řešení. Kapacitu baterií ani řešit nemusím, Alternátor je stejně dobije na nominál cca 14V.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

28. 5. 2013, 6:56

A jak jsi se popral s tím, že na 24V hydrauliku jde při vypnutém bateriáku 12V? Nebo tam máš další spínač?
nevedkosenior
Příspěvky: 132
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

28. 5. 2013, 7:02

Mad_BOXs píše:Zrovna řeším stejný problém, ale je to na profesiolnální zařízení.
12V diesel a 24V hydraulika a servoklapky. Padlo rozhodnutí na bateriový přepínač z PV3S, ten mi vyřeší tento problém. A alternátoru se nebojím. Připojím ho natvrdo na "ukostřebou" baterku a tím eliminuji přepínací mezidobu a možné poškození alternátoru, bude stále připojen. Systém napájení 12V palubní sítě je zachovaný a to chvilkové přepnutí a odběr 24V z baterií se srovná po přepnutí zpět na 12V.
Ideální a jednoduché řešení. Kapacitu baterií ani řešit nemusím, Alternátor je stejně dobije na nominál cca 14V.
Som rád, že sa to rieši viacerými spôsobmi. Mohol by si dať nejakú schému aspoň blokovú. Prípadne vypozorovať schému zapojenia bateriového spínača. Ako riešiš paralerné spojenie dvoch akumulatorov?
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
nevedkosenior
Příspěvky: 132
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

28. 5. 2013, 4:44

čo myslite fungovalo by to?
zapoj.bmp
(1007.1 KiB) Staženo 301 x
Naposledy upravil(a) nevedkosenior dne 28. 5. 2013, 5:47, celkem upraveno 1 x.
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
rollfree
Příspěvky: 492
Registrován: 3. 12. 2008, 1:23
Bydliště: Brno

28. 5. 2013, 5:03

nevedkosenior píše:čo myslite fungovalo by to?
zapoj.bmp
Ne, nefungovalo.
Ta dioda mezi baterkama bude znamenat rozpojeny spoj.
Cim bys ji chtel otevrit? Kde by se na ni vzalo napeti nejakych 0.7V v pruchozim smeru?
Obavam se, ze bez menice nebo nejakeho mechanickeho vexlu to nepujde.

PS. Mozna zkus priste posilat obrazky treba v JPG a ne v BMP. Ten stejny obrazek ma po konverzi do JPG 33 kB, v BMP ma pres 1 MB.
nevedkosenior
Příspěvky: 132
Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
Bydliště: Stará Ľubovna

28. 5. 2013, 6:36

rollfree píše:
nevedkosenior píše:čo myslite fungovalo by to?
Příloha zapoj.bmp je dlouhodobě nedostupná.
Ne, nefungovalo.
Ta dioda mezi baterkama bude znamenat rozpojeny spoj.
Cim bys ji chtel otevrit? Kde by se na ni vzalo napeti nejakych 0.7V v pruchozim smeru?
Obavam se, ze bez menice nebo nejakeho mechanickeho vexlu to nepujde.

PS. Mozna zkus priste posilat obrazky treba v JPG a ne v BMP. Ten stejny obrazek ma po konverzi do JPG 33 kB, v BMP ma pres 1 MB.
budem sa snažiť nejak to prekonvertovať do JPG.

Skúšal som spojiť takto dva akumulatory a ku podivu som nameral napätie znížene o cca 1 volt. Žiarovla však zasvietila normálne
hydraulika diody..jpg
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
rollfree
Příspěvky: 492
Registrován: 3. 12. 2008, 1:23
Bydliště: Brno

28. 5. 2013, 7:01

nevedkosenior píše:Skúšal som spojiť takto dva akumulatory a ku podivu som nameral napätie znížene o cca 1 volt. Žiarovla však zasvietila normálne
A nezapojil jsi pri mereni nahodou tu diodu mezi akumulatory naopak?
Mad_BOXs
Příspěvky: 1416
Registrován: 14. 1. 2008, 4:30
Bydliště: Dvůr Kálové n.Labem

28. 5. 2013, 8:42

jova píše:A jak jsi se popral s tím, že na 24V hydrauliku jde při vypnutém bateriáku 12V? Nebo tam máš další spínač?
Samozřejmě je tam další stykač, který se spíná současně s bateriákem, protože k tomu je potřeba ještě spínat solenoid 1 OR 2. Je to asi nejjednodušší a nejlevnější řešení.
Ten stykač na hydrauliku, by tam musel být stejně.
Razím základní pravidlo, "Nevymýšlej vymyšlené a léty ověřené"

Stykače se dají najít různě http://eskutr.cz/cs/45-jistice-kontaktory-odpojovace" onclick="window.open(this.href);return false;
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

28. 5. 2013, 9:46

Já si říkal, že mi tam na tom bateriáku, proti mému obrázku, jeden kontakt chybí :D
Mad_BOXs
Příspěvky: 1416
Registrován: 14. 1. 2008, 4:30
Bydliště: Dvůr Kálové n.Labem

28. 5. 2013, 9:59

Ten stykač na tom schématu PV3S je, jenom není vidět. Je schovaný v tom startéru. :D :D

Svorka 50 spíná cívku stykače a dělá další mech. funkce.
Naposledy upravil(a) Mad_BOXs dne 28. 5. 2013, 10:09, celkem upraveno 1 x.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektronika“