CAR LED H4 ?

atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

28. 10. 2016, 1:42

Kedze ledku ktora bude svieti z rozmeru vlakna H4 vsetkymi smermy ako to vlakno nejde vyrobit, ta ksa to nahradit proste neda a koniec. Musi byt komplet ine svietidlo a ta mje blbost pchat ledky do petice pre H4
lubbez
Příspěvky: 3159
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

28. 10. 2016, 5:42

Tady si nerozumime. Pokud vyrobce vyrobi zarovku H4 a necha ji homologovat tak uz z principu ta zarovka musi mit nejakou svitivost, uhly a co ja vim jeste. V kazdem pripade pujde do kazde paraboly s koncovkou H4. Nebudeme se bavit o nejakem bastlu s H4 patici, tam to muze byt vselijake. To je stejne jako kdyby dve loziska se stejnym cislem mely jine rozmery. Proste, pokud ma zarovka prislusnou homologaci, tak to znamena ze ji muzes legalne pouzit do paraboly se stejnou homologaci a neni podstatne, jestli v ni sviti svetlusky, drat nebo led.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

28. 10. 2016, 6:14

lubbez píše:Tady si nerozumime. Pokud vyrobce vyrobi zarovku H4 a necha ji homologovat tak uz z principu ta zarovka musi mit nejakou svitivost, uhly a co ja vim jeste. V kazdem pripade pujde do kazde paraboly s koncovkou H4. Nebudeme se bavit o nejakem bastlu s H4 patici, tam to muze byt vselijake. To je stejne jako kdyby dve loziska se stejnym cislem mely jine rozmery. Proste, pokud ma zarovka prislusnou homologaci, tak to znamena ze ji muzes legalne pouzit do paraboly se stejnou homologaci a neni podstatne, jestli v ni sviti svetlusky, drat nebo led.
Není to úplně tak jedoznačné a jednoduché.
Máme část technologie ve výrobním procesu na automobilová světla. Zde se kontroluje vše opravdu hrozně přesně, kontrolují se paraboly na rovnoměrnost, tloušťku laku a tvar vrstvy - na tomto základě teprve dokáže reflektor správně odrazit světlo kam má.
Odchylka ve tvaru světelného kuželu o nepatrné hodnoty znamená že je systém vyřazuje jako zmetky. Ono totiž automobilky se snaží abyste co nejvíce viděli a proto je hranice mezi osľňováním a neosňováním čím dál menší.
Řeší se každá prkotina i roztažnost materiálů s teplotou, aby nemohlo dojít k oslnění nebo naopak ke snížení svítivosti do požadované oblasti. Je to opravdu celkem věda.
I použití výkonějších watáží je celkem risk, mají trochu jinak umístěné vlákna a ovlivňují teplotou celou parabolu, ale asi je to nejmenší zlo.
Z toho důvodu jakékoliv diskuze o výměně typu žárovky za LED jsou mimo mísu a na 100% nebudete svítit jak máte. A to nemuvím o oslňování, ale ani vy neuvidíte správně.

To že je stejná patice, neznamená, že se s tím dá laborovat jak chcete.
U nějakého pracovního světlometu na stavbě či bagru to nikomu vadit nebude, tam prostě výrobce využívá dostupných modelů žárovek protože přece nebude vymýšlet svou vlastní.
Dokonce to i HELLA to takto psala, pokud chcete, aby to svítilo jak deklaruje, máte jen jednu možnost - použít předepsaný typ žárovky.

Zkuste mi najít LED žárovku H7 s homologací E7 ČR :)
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4883
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

28. 10. 2016, 7:06

celá ta diskuse je zbytečná, vyjma technických poznatků teda.

Každýmu kdo mi přijde na dilnu s tim že by chtěl něco napáchat do lamp říkám tohle

1) něco blbě svítí
2) někdo blbě vidí
3) někdo si chce hrát na něco, na co nemá

1) - z výroby těžko, (to už popsal Cjuz), takže na snižující výkon má vliv stáří, opotřebení, tedy vyměním žárovku za novou, vyměním celej světlomet za novej, případně jej vyleštím

2) mám li pocit že blbě vidim a technikou to není, mám problém s očima, řeším to s doktorem, koupím silnější brejle, nejezdím v noci, nebo vůbec.

3) chcu bejt frajer co má cool světla na svým verglu, tak pujdu a koupím vergl kterej je má. Když na něj nemám, tak jdu dělat něco, co ostatní lidi potřebují nebo chtějí a zaplatí mi za to, a pak si koupím vergl s lepšíma světlama.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

28. 10. 2016, 7:20

mimo jiné jsem psal ať mi kdyžtak někdo doporučí odzkoušené kvalitní halogenky které opravdu svítí a vydrží.
leštění lamp je možná větší prasárna než ty ledky , nadělá to na skle takových zlomů a různých odrazů že taková lampa nejde seřídit, viděl jsem na vlastní oči.
Další věc je taková že né každé i nové auto svítí stejně dobře , třeba zrovna tyhle pašáci svítí naprd a jsou tím vyhlášený .
Lampy mám nové , žárovky taky a nic moc , kupoval jsem nové osramky s vyšší svítivostí , ale abych dával pětikilo každý tři čtyři měsíce na to se můžu vykašlat - prostě nevydrží .
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

28. 10. 2016, 7:35

Co takhle namontovat denní svícení ,protože pokud ti žárovky vydrží 4 měsíce jen při svícení v noci tak je něco špatně.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

28. 10. 2016, 7:41

Ještě mě napadlo co si takhle koupit žárovky z Německa ? Jestli to tu není jako s potravinama ,odpad do Čech.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

28. 10. 2016, 7:58

fmodel píše:Co takhle namontovat denní svícení ,protože pokud ti žárovky vydrží 4 měsíce jen při svícení v noci tak je něco špatně.
což namontováním bludicek vyřeší důsledek, k tomu když nebude jezdit za tmy, tak mu i ty nejlevnejsi vydrzi několik let :)
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22398
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

28. 10. 2016, 8:01

Obyc osramy a jiny lepsi znacky vydrzej tak pul roku stojej do stovky
Ne shity co se kupujou v nakupakach stojej do pajdy vydrzej ctrnact dni
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4888
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

28. 10. 2016, 9:56

To Packa: mas tam origo lampy nebo nejakou druhovyrobu ? U te je bohuzel znamo, ze nesviti vubec. Ty Osramky +60 mi vydrzi cca rok, kdyz s nima svitim furt. Ve srovna s beznou H4 co vydrzi 10 roku je to opravdzu mene. Dat denni sviceni, jak pise Fmodel musi vydrzet i dele. U denniho sviceni vrele doporucuju modul, ktery reaguje na zvysene napeti po rozbehu alternatoru. Napeti je trimrem nastavitelne a funguje to opravdu dobre. V Kelly za par kacek. Nebo koupit Xenon origo VW set, lampy, cidlo, jednotky z vrakose a domontovat. Nevim zda na B5 muze zustat jednotka palubni site nebo se musi menit taky ? Bohuzel ani to neni bez starosti. Obcas se stane, ze vybojka zemre a pritom se protavi sklo a utece plyn. Ten dokonale zmatovi nerozebiratelnou lampu a zase vymena. Proto je menim radeji preventivne casteji. Cena bezne je jeste relativne OK, ale Osram plus 60 procent na Xenonu je cena tusim cca 3x vyssi To jsem vzdal a nezkousel.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

28. 10. 2016, 10:09

dodatek:
matná parabola nebo jinak poškozená přeleštit nelze
lesk je tvořen speciálním lakem cca 40um tlustým vypalovaným při 250°C/20 minut, na jeho super hladký povrch se pak napařuje hliník ve vakuové komoře a ten se nakonec ochrání speciálním procesem aby neoxidoval.
tloušťka hliníku je 00 nic :)

To jen aby se o to někdo zbytečně nepokoušel.
PS: u veteránů, kde již světla nekoupíte, lze proces vakuování opakovat, ale i tak to už není nikdy ono. Vytvoří se nová odrazná vrstva, ale načnutý povrch třeba oxidací to nevyřeší.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4888
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

28. 10. 2016, 10:15

To je dobre vedet, ze to nejde, taky jsme to nevedel. Vycurane firmy obcas "lesteni" parabol vycazenych bouchnutou xenonkou nabizeji :-(
P.S. U veteranku to tolik neboli, ty maji stejne bludicky :-)
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4883
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

28. 10. 2016, 10:16

packa píše: leštění lamp je možná větší prasárna než ty ledky , nadělá to na skle takových zlomů a různých odrazů že taková lampa nejde seřídit, viděl jsem na vlastní oči .
Teď si nejsem jistej co myslíš, ale asi něco jinýho než já, vyleštěná plastová lampa nedělá žádnej problém. Už jenom to že je vyleštěná, tam nejsou žádný rejhy který by něco lámaly. Oproti zašedlýmu laku po letech je rozdíl hodně znát. Samozřejmě se bavíme o pořádným leštění.

Tyhle jsou z roku 1999, to je 17 let :wink:
10468377_775601029156966_1580695753339729937_n.jpg
mám na mysli samozřejmě přední plast. Na parabolu se kolikrát nejde ani dostat.
U starejch světel je sklo, což je dobrý tam se nic leštit nemusí. Plechová parabola jak je kaput, tak to jo, to je v háji. Dá se to znova pochromovat, plast i plech, není to tak drahý http://www.chromovani-plastu.cz/galerie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

K tomu napařování, kdysi dávno (protože mě baví focení) jsem se ze zvědavosti zajímal i o focení oblohy, a jak jsem byl v tom čtení, tak jsem se dostal až k hvězdářským dalekohledům, a to hlavně k jejich výrobě, protože mě to zajimalo jak se to kdysi vyrábělo, podařilo se mi sehnat starou knížku v pdf kde byla popsaná celá výroba, problematika, mimo jiné vybrušování zrcadel a napařování odrazné vrstvy. Bohuže starej noťas zdech a tohle s ním.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22398
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

29. 10. 2016, 3:50

Ta kniha to byli Bratri Erhartove
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1901
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

29. 10. 2016, 3:11

Tak snad se na mne nebudet zlobit ,když položím dotaz stran svícení ..
Elbarto zmínil offroad a tedy svícení mimo komunikac kde by někoho oslnil atd...bagry ,traktory...
mívala jsem říkejme tomu pracovní lampa ...
tedy klidně bastl ,ale i na posvícení do dálky a z ruky ...tehdy halogen :mrgreen:
Co navrhujete dnes ?.... to že v profi praxi existují vím ale cena také profi ....
:D :P
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektronika“