CAR LED H4 ?

Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

23. 10. 2016, 9:03

Ahoj používáte tady někdo ledkové žárovky do hlavních světel ? mám pašíka B5 který zrovna nevyniká a nikdy nevinikal kvalitou předních světel . i když mám nová světla tak svítivost nic moc . Ebay a podobně jsou plný ledkových žárovek , ale jak je to s realnou svítivostí ?
třeba : https://www.aliexpress.com/item/2pcs-H4 ... 9a998c272f" onclick="window.open(this.href);return false;
Případně ověřené kvalitní halogenky s vyšší svítivostí , myslím opravdu ověřené ,ne co kdo najde na netu .
Naposledy upravil(a) packa dne 23. 10. 2016, 9:11, celkem upraveno 2 x.
atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

23. 10. 2016, 9:04

Ziarovka stale vedie kedze na nu boli svetla navrhnute.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22396
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

23. 10. 2016, 9:06

trosku bych se bal policajtu a homologace takovych zarovek

kdyz to pak do tebe borec napali a v rozbitym svetle tohle uvidi muzes ocekavat obvineni z oslnenim nehomologovanou zarovkou atd....
na nektery veci je dobry se vykaslat
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4887
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

23. 10. 2016, 10:22

Dementy co pachaji podobna zverstva bych osobne zardousil. Nic osobniho Packo. Je to zalezitost predevsim pubertalni mladeze, pripadne jedincu slabsiho IQ. Ono to skutecne sviti, ale dotycny mentos uz si neuvedomuje, ze to sviti predvsim do oci protijedoucim ridicum. Cinske xenony nemaji pri vymene za zarovky pochopitelne zapojene zadne cidlo naklapeni vysky ani rozptylovou cocku pred jedovatym xenonem. V cesku machry, machry, ale prejet hranice se desi. Za hranicema pokuta muze prevysovat cenu tuneneho stroje. Nemci a Rakusaci jsou na svetla doslova alergicky. Tyhle jedovky jsou bohuzel podobna kategorie. Protijedouci ridici jsou chvilku doslova slepi.

U koncernu je problem s vymenou za LEDky i mimo hlavni sviceni. Bez pridavnych odporu bude stale svitit chyba na zarovkach. Je to otravne a po vymazani je tam za chvilku zase. Chtel jsem nahradit denni sviceni za LEDky, coz neni zadny zlocina bohuzel bez uspechu. Kuchat lampy, bastlit pripadvene odpory a rele nechci. Nechapu, proc to koncern nejak nevyresi, aby bezne zarovky, obrysovky, blinkry, atd sly nahradit.

Legal jsou Osramky plus 60procent. Kdyz vyndas klasiku a druhou das lepsi (pochopitelne pouze pro srovnani) je rozdil opravdu znatelny pouhym okem. Vse legal, nikoho to neoslnuje, je to bezna zluta !! zarovka, zadny modry bes jen proste vice sviti. Samozrejme zivotnost je vyrazne kratsi. Mam je v nekolika pracovnich autech a vydrzi maximalne rok, spis mene. Prosta logila svitovost a zivotnost primo umerna. Osram ma jeste verzi plus 90 procent, ale uz neni homologovana na provoz po pozemnich komunikacich.
Kdyz Ali tak spis nejaka denni ci pracovni sviceni. Mam v pevnostnaku na offu sadu nejakych cipu na denni i pracovni sviceni, sviti to primerene a zatim bez problemu. Otevrene priznavam, ze jejich homologacim vubec neverim, ale tohle nikoho neomezuje. Zapojeni samozrejme dle vyhlasky. Dost me zarazi, kolik ridicu vesele jezdi s dennim svicenim navrdo pripojenym na baterku, v noci vesele sviti i dennima a bengum to je naprosto a totalne sumak. Ptal jsme se na toto tema kamose na technicky a je to tezke. Nektera moderni auta stahnou v noci denni sviceni na minimum a sviti jen ruzne designove linky, ruzne andelske oci atd. Benga udajne nedokazou poznat na jake auto to opravdu patri a kde to je cisty domaci basl (u motorek to same), proto toto tema nechavaji radeji spat a venuji se mereni rychlosti, protoze to jsou jejich premie a prijem obce ci mesta.
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5200
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

27. 10. 2016, 2:00

packa píše:Ahoj používáte tady někdo ledkové žárovky do hlavních světel ? mám pašíka B5 který zrovna nevyniká a nikdy nevinikal kvalitou předních světel . i když mám nová světla tak svítivost nic moc . Ebay a podobně jsou plný ledkových žárovek , ale jak je to s realnou svítivostí ?
třeba : https://www.aliexpress.com/item/2pcs-H4 ... 9a998c272f" onclick="window.open(this.href);return false;
Případně ověřené kvalitní halogenky s vyšší svítivostí , myslím opravdu ověřené ,ne co kdo najde na netu .
Čistě technický dotaz - jak přivedeš dráty od těch LEDek v odkazu z reflektoru, když nevychází sdardně z patice ?
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5200
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

27. 10. 2016, 2:03

Zdenek Valter píše:
packa píše:Ahoj používáte tady někdo ledkové žárovky do hlavních světel ? mám pašíka B5 který zrovna nevyniká a nikdy nevinikal kvalitou předních světel . i když mám nová světla tak svítivost nic moc . Ebay a podobně jsou plný ledkových žárovek , ale jak je to s realnou svítivostí ?
třeba : https://www.aliexpress.com/item/2pcs-H4 ... 9a998c272f" onclick="window.open(this.href);return false;
Případně ověřené kvalitní halogenky s vyšší svítivostí , myslím opravdu ověřené ,ne co kdo najde na netu .
Čistě technický dotaz - jak přivedeš dráty od těch LEDek v odkazu z reflektoru, když nevychází sdardně z patice ?
Aaaa - sorry už jsem to pochopil - ten hliník je uvnitř auta jako chladič!
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
chb
Příspěvky: 3802
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

27. 10. 2016, 6:51

dají se pořídit LED H4 - které dodrží směr svícení jak má být a dostatečně svítí (dle parametrů), nicméně cena je řádově víc než uvedený odkaz.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22396
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

27. 10. 2016, 7:35

jakoze homologovana?
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4883
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

27. 10. 2016, 7:55

homologovaná žárovka (v provedení LED) je stejně na nic, protože na ni není homologovaná lampa. Na lampě je to napsaný.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5200
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

27. 10. 2016, 8:35

Je sice hezké, že se zde mluví o homologaci ale co to vlastně znamená?
Chápu že v případě průseru se homologací budou všichni ohánět ale z fyzikálního hlediska je alespoň ta lampa z odkazu ve stejném ohnisku v původním reflektoru jako příslušná žárovka. Tedy pokud je reflektor správně nastaven a fungují mu všechny clony proti oslnění nemělo by k oslnění docházet.
Takže podle mého názoru je to o tom, že se výrobci původních žárovek budou bránit homologaci do té doby, než se se prodají skladové zásoby klasických žárovek. ;-)
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4883
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

27. 10. 2016, 9:07

Každá lampa (světlomet) je konstruovaná na určitý typ zdroje světla. Podrobně je to v normách OSN EHK, které jsou závazné pro výrobce vozidel, a vychází z nich ratifikované vyhlášky a zákony jednotlivých zemí. U nás z nich vychází např. zák. č. 56/2001Sb., nebo vyhláška č. 341/2014 Sb.

Každý zdroj světla potřebuje jiný lom, jiné stínění, jinou odraznou nebo projekční plochu, typicky halogen versus xenon. Každý zdroj má ji jinou svítivost (kandela) a ledky jsou několikrát silnější než halogeny, tj, když je práskneš do HC lampy, tak oslňovat budou, prostě ty lampy budou zářit třeba 2x tolik.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4887
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

28. 10. 2016, 12:16

Jak pise Petr, kazda zarovka/vybojla/LEDka patri do urcene lampy. Nadarmo nemaji zarovky cepicky, xenony cocky, atd. U Xenom ci Bixenon je klicovy system serva na naklapeni pri nerovnostech nebo zatizeni vozu. Vysku urcuje cidlo na naprave, polohu rychle servo. Pokud neprobehne naklon bixenonu v urceny cas a mluvime o milisekundach posle informaci do RJ jednotky a ta hodi chybu. Potom uz podle typu auta, napriklad nedovoli prepnout na dalkove, aby se omezilo oslnovani. Napriklad treba zrovna lampy od Audi nejsou rozebiratelne, proto banalni pridirani magnetu clonky bixenonu neustala hlasi chybu a lampa se jako celek musi vymenit. Bohuzel pred par mesici jsem to zrovna pachal.
Aktualne je modni trestat respektive tim strasit demontaze filtru pevnych castic. Soukromym osobam hrozi 50 tisicema, servisum stovkama tis. ciste za to, ze podobneho ridice neudaji. Pubertalni silenec nebo pomateny dospely jedinec je myslim s china HID Xenovy svemu okoli podstatne vic nebezpecny. Proste jedes a nejednou te spec. v noci zaleje svetelana zare dokonale svitici do oci.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22396
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

28. 10. 2016, 7:12

zrovna vcera jsem potkal nejakyho pezotka s dobastlenejma xenonama
hadam ze ten oslnoval i nakladaky
moc neschazelo a vobral jsem v te zatacce obrubnik protoze v tu chvili jsem vubec nic nevidel

takze kamarad nekamarad forum neforum za takove experimentovani budou ty nadavky v tu chvili platit i komukoli dalsimu kdo se o tohle zverstvo pokousi

jako by nestacilo ze tak ctvrtina aut si to neumi seridit
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
lubbez
Příspěvky: 3159
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

28. 10. 2016, 8:34

Tady bych si dovolil připomínku. Pokud je žárovka H4 homologovaná tak jí samozřejmě můžeš použít do lampy pro žárovku H4. Tím, že má homologaci splňuje příslušnou normu. Lampě je pak úplně jedno jaký zdroj světla tam má, pouze ho odráží definovaným směrem. Tohle je informace z STK a to beru jako rozhodujíci. Jinak za mě, ty ledky nejsou nic moc, mám je v motorce, samozřejmě origo a homologované a mam pocit, že svítí hůř.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4883
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

28. 10. 2016, 9:58

To jestli je schválený zdroj světla, je celkem jedno. Zásadní je právě schválení světlometu jako celku. Samotnej xenon nebo LEDka na drátu sama o sobě nikoho neoslní, stejně jako prázdná lampa. Problém je ve chvíli když se dají dohromady věci, který k sobě nepatří. DC lampě je jedno, jestli je tam schválená výbojka za 15tis, nebo z číny za 15stovek, fungovat bude stejně.

Lampě je samozřejmě jedno jestli tam má třeba 4x silnější zdroj světla, ona ho vyzáří, a ty budeš vidět líp, ale protijedoucí ty rozzářené pekáče poberou do očí. Každej výrobce by chtěl nabídnout víc než konkurence, a pokud by ta myšlenka z té STK byla zprávná, výrobci by se podle toho zařídili, a přízpůsobili by k tomu svoje konstrukce. Bohužel to takhle není pravda.

LED světla jsou teprve na začátku, jejich pořizovací cena je hodně vysoko, přesná výroba, nutnost chlazení. Stejně jako na xenon, i na LED je přímo konstruovaná lampa, Ledky mají jinou svítivost(ca), jiný světelný tok (lm). Ale není LED jako LED, a ty co stojí několik tisíc fungují jinak, než ty co se prodávají na ebayi za pár stovek. Světlomety dnešní doby co umí využívat výkoné zdroje světla jako LED, umí i regulovat světelný kužel, a třeba když poznají že proti ním jede jiné světlo, umí se mu vyhnout, umí přisvítit víc do krajů pokud zaznamenají pohyb za krajnicí. Obyčejná lampa toto nedovede. Na druhou stranu LED z ebaye nikdy nebude mít takové výkonové parametry jako tovární, a když se to vyfotí foťákem oproti halogenu, tak to žádná sláva nedude.

Ad STK, osobně víc jak informace od STK beru jako bernou minci informace z legislativy, ze které musí vycházet. Samotná STK je už jen o lidech, jejich vlastnímu výkladu a přístupu. Asi každej ví co všechno bylo v minulosti schopný STK projít a to včetně HID v H lampách, což je nebezpečná závada a auto by nemělo nálepku dostat vůbec.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektronika“