Kuličkový spínač
obávám se, že to "byl" automotive dříve - dnešní se cenami blíží číně a takovéto "drobnosti" se přestávají řešit.milan584 píše: ↑19. 11. 2018, 9:31nějak mi uniká, co tu řešíte - s mašinou (nebo tím montážním automatem či co to je) jistě šla dokumentace (protože bez ní by nebyla výchozí revize po instalaci v CZ, že) a v té dokumentaci, by ten spínač měl být. Pokud dokumentace není, tak jistě někdo za ten přesun do CZ zodpovídal a tak ať si tu dokumentaci, ten, kdo to sem bez ní dotáhl, dodá. Pokud to tak v tom vašem automotive nefunguje, tak to je nějaký divný automotive.
Jinak tyhle kuličkový spínače jsou v montážních automatech a jinde naprosto běžný - viz třeba https://www.metrol.co.jp/en/products/ba ... switch_bp/
Navíc klasická česká montovna vyrábějící do krabic s logem "DE" toto neměla v pořádku asi nikdy
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
milan584 píše: ↑19. 11. 2018, 9:37 Sfouknou za chvilku to může - ale možná taky bude mít trochu problém k tomu doložit rizika a CE (viz to automotive) a taky se mu klidně může stát, že ten jeho gumičkový bastl se za půl hodiny v provozu na tý lince nebo jednoúčeláku poxxxe - protože ono udělat malý a spolehlivý spínač do průmyslu není možná zas tak jednoduché, jako se to na klávesnici zdá.
Takže předpokládám oba soudíte, že je lepší když linka stojí, protože nefunguje spínač.
Tak já to mám nastavené jinak. Mám to tak, že když je problém, tak ten problém je třeba vyřešit. Že se třeba časem sežene originální díl (pokud by se ukázala jeho potřeba) je už jiná věc. Ale linka mezitím může běžet s tím mikrospínačem, který má od slušného výrobce nejmíň nějaký milion sepnutí.
Taky už jsem něco pro automotiv dělal. Tam jsou ale většinou přísné požadavky na vlastní výrobek, ne na výrobní linku/nástroje. Zvlášť když se jedná o něco, co neovlivňuje kvalitu toho výrobku.
A ještě poznámka: když to má průměr 9mm, tak by se nabízelo to udělat z hilzny do devítky. Pak to bude stylové.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22387
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jenze pak je tu pravni aspekt
Kdyz te pozvou k necemu rozbitemu za co nemuzes, tak to budto opravis nebo zaflikujes docasnym resenim
Kdyz to pak selze je to na tobe a uz to platis ty. Protoze je to tvoje nefunkcni oprava a ty za ni rucis.
A jde o to zda se ti to riziko vyplati
Nedavno mi nekdo rikal ze nejaky sileny procenta tusim ze 30, z prijmu automobilek jsou vysouzene penize ze subdodavatelu, duvodne neproplacene dodavky atd...
Tak asi tak
Kdyz te pozvou k necemu rozbitemu za co nemuzes, tak to budto opravis nebo zaflikujes docasnym resenim
Kdyz to pak selze je to na tobe a uz to platis ty. Protoze je to tvoje nefunkcni oprava a ty za ni rucis.
A jde o to zda se ti to riziko vyplati
Nedavno mi nekdo rikal ze nejaky sileny procenta tusim ze 30, z prijmu automobilek jsou vysouzene penize ze subdodavatelu, duvodne neproplacene dodavky atd...
Tak asi tak
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Hihihi
Stejně víte hov..o jak a kde to je ,třeba je to jednoúčelák který běží hodinu za měsíc.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22387
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To bezesporu
Ale ja to beru spis jako akademickou debatu jak postupovat v pripade takove zakazky, co se muze stat a k cemu to muze vest. Ze neexistuje proste jen technicky problem ale je to slozitejsi.
Ale ja to beru spis jako akademickou debatu jak postupovat v pripade takove zakazky, co se muze stat a k cemu to muze vest. Ze neexistuje proste jen technicky problem ale je to slozitejsi.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Tak to jo ,kdyby po mě chtěli opravu linky z VW tak je pošlu do... protože bych neměl ani na pojištění který potřebuješ abys to pro ně moh dělat
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak zas, kdybys to udelal z ty hilzny, jak nekdo navrhoval, mozna by nebyli tak akcni, a ani na tom pojisteni tolik netrvaliTak to jo ,kdyby po mě chtěli opravu linky z VW tak je pošlu do... protože bych neměl ani na pojištění který potřebuješ abys to pro ně moh dělat
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
To mluvíš ze zkušenosti nebo si to jenom myslíš?
Pro VW jsem teda nikdy nic nedělal, ale dělal jsem pro jiné velké automotiv Němčoury (tady u nás v Česku). Ale jejich přístup mi přišel rozumný.
V normálním automotive (mj. i firmě) se celkem pečlivě hlídá, z čeho jsou jednotlivé "stroje" poskládané - bývá zvykem, že je interní předpis typu "povolené prvky pro automatizaci". Pokud netušíš o co jde, tak si ten předpis třeba od SchadeWerke můžeš klidně stáhnout. Pokud je ta komponenta pro chod klíčová, tak se drží jako ND skladem, nebo se hlídá (obvykle pečlivě) distribuční kanál, co je schopný to dodat v "správné" době.Mex píše: ↑19. 11. 2018, 12:12milan584 píše: ↑19. 11. 2018, 9:37 Sfouknou za chvilku to může - ale možná taky bude mít trochu problém k tomu doložit rizika a CE (viz to automotive) a taky se mu klidně může stát, že ten jeho gumičkový bastl se za půl hodiny v provozu na tý lince nebo jednoúčeláku poxxxe - protože ono udělat malý a spolehlivý spínač do průmyslu není možná zas tak jednoduché, jako se to na klávesnici zdá.Takže předpokládám oba soudíte, že je lepší když linka stojí, protože nefunguje spínač.
Tak já to mám nastavené jinak. Mám to tak, že když je problém, tak ten problém je třeba vyřešit. Že se třeba časem sežene originální díl (pokud by se ukázala jeho potřeba) je už jiná věc. Ale linka mezitím může běžet s tím mikrospínačem, který má od slušného výrobce nejmíň nějaký milion sepnutí.
Taky už jsem něco pro automotiv dělal. Tam jsou ale většinou přísné požadavky na vlastní výrobek, ne na výrobní linku/nástroje. Zvlášť když se jedná o něco, co neovlivňuje kvalitu toho výrobku.
A ještě poznámka: když to má průměr 9mm, tak by se nabízelo to udělat z hilzny do devítky. Pak to bude stylové.
To všechno z toho důvodu, aby jim nějaký censored nedodal nějakou mašinu, co je poskládaná z nějakých píp komponent, co se pak (až to odejde) budou muset složitě schánět po nějakých bastličských diskuzních fórech.
Takže v typickým automotive je takový spínač buď klíčový (pak je otázka výměny v řádu minut - než ho vyskladní z svého skladu ND a vetknou do mašiny) a nebo je nedůležitý, pak ho vyklikají u toho dodavatele a pokud se dobře dívám, tak dodací doba je typicky "next day".
Základním předpokladem je ovšem to, že pracovník údržby musí vědět že taková věc existuje (je běžná) a jak se vůbec jmenuje.
Né z mojí ,jeden pán takhle vzal návrh a výrobu automatu (né automobilový průmysl ) nezvládl to v termínu a dokonale ,výsledek prodal auto vzal velkou půjčku a ještě mu pomohl bratr aby zaplatil penále atd.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
pán si asi nepřečetl smlouvu - termín a penále v ní určitě byly a němec na tom překvapivě trvá
-----
například - spousta strojů je pořízena v DE a až si tam koupí nový, tak ten starý "zapůjčí" do ČR. Občas je k tomu i dokumentace, málokdy kompletní, ani aktuální nebývá. DE dělník možná zaškolí českého - toť vše. Při poruše to DE stranu nezajímá, výrobce často prohlásí, že do ČR nedodává - obraťte se na české zastoupení - a české zastoupení protože stroj nedodalo tak není ani vstřícné a už vůbec pružné něco řešit.
Česká údržba to moc jednoduché nemívá ... naštěstí její silnou stránkou bývá, že umí improvizovat
-----
například - spousta strojů je pořízena v DE a až si tam koupí nový, tak ten starý "zapůjčí" do ČR. Občas je k tomu i dokumentace, málokdy kompletní, ani aktuální nebývá. DE dělník možná zaškolí českého - toť vše. Při poruše to DE stranu nezajímá, výrobce často prohlásí, že do ČR nedodává - obraťte se na české zastoupení - a české zastoupení protože stroj nedodalo tak není ani vstřícné a už vůbec pružné něco řešit.
Česká údržba to moc jednoduché nemívá ... naštěstí její silnou stránkou bývá, že umí improvizovat
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů