Podivné chování CNC routeru

Studna
Příspěvky: 26
Registrován: 20. 1. 2015, 9:38

28. 2. 2021, 8:46

Dobrý den,

pro začátek bych chtěl jen upozornit, že nejsem žádný odborník přes elektroniku a mám pouze základní zkušenosti se stavbou CNC (jedná se o můj první stroj)

Nejdříve bych upřesnil, že má CNC frézka obsahuje většinu komponent z Číny, a to:
3x hybridními driver HSS86
3x krokový motor s encodérem 86HSE154 Closed 12N.m
3x DC zdroj pro každý motor
Vřeteno 2,2kw chlazeno vodou + invertor viz. odkaz:
https://www.aliexpress.com/item/3305974 ... 4c4dDsr6Uj

Jako řídící desku jsem zvolil NVUM přes USB a mám ji připojenou k vykuchané základní desce notebooku, tak aby se mi vše vlezlo do skříně rozvaděče. Mám zde instalovány Windows 10 (základní čistá instalace) a MACH3. Nejsem připojen k internetu.
Napájení a invertor je v jednom plechovém rozvaděči, řídící elektronika v druhém.

Jelikož mám CNC frézku po mechanické stránce sestavenou teprve chvíli, nemám ji zatím osazenou koncovými snímači.

Při prvních testech obrábění jsem ještě neměl odstíněné kabely a zařazen filtr před frekvenční měnič. Nahodile během frézování docházelo k chybě a nástroj jel tam, kde neměl. Myslel jsem tedy, že pokud odstíním kabely a použiju filtr, problém se vyřeší. Bohužel nevyřešil.

Teď při testech program běží někdy bez problémů a vyfrézuji bezchybně celou součást.
Pokud ale tento stejný program několikrát zopakuji, objeví se chyba, nástroj ujede např. v ose X, nebo Z několik milimetrů mimo G-kód a pokračuje ve frézování dál. To je samozřejmě velmi nebezpečné a pokud člověk u stroje nestojí s rukou na tlačítku STOP, může dojít ke kolizi.

Ještě se chystám využít starý stolní PC, který mám doma, zda to není způsobeno použitou notebookovou základní deskou, která je přímo v rozvaděči. (Je mi jasné, že toto řešení zřejmě není asi nejlepší volba, ale notebook se mi doma povaloval, měl ulomené panty, je v podstatě lepší než ten starý PC a tak jsem ho prostě zkusil využít)