Cievky musia byť zapojené tak, aby jedna generovala S a druhá J pól, ako hovoríš. Ale keď budeš tie cievky motať po jednom, tak nech to namotáš ako chceš, vždy to môžeš zapojiť správne. Ide len o to, aby tiekol cievkami prúd tak, ako je na tomto obrázku. Smer magnetického toku potom môžeš určiť pravidlom pravej ruky, musí "pretekať" naprieč rotorom.
Dynamo - diagnostika
Tos C45-2000
tak mám predbežne zvolený nasledovný postup:
vodič 1,0mm, dvojitá izolácia do 200stC.
spravím si jadro na navinutie, potom ohnem do tvaru a omotám.
zatiaľ nemám vyriešenú omotávku a ochranu vývodov, potrebujem nejakú odolnú bužírku.
Když budeš potřebovat,tak opředenou (jako to bývalo originálně) nebo jen silikonovou Ti dám,omotávku uděláš obyč. kalounem anebo tady najdu tepelně odolnější kaloun ze skl. vlákna) .Jen na zalakování si budeš muset něco sehnat sám,páč mně lak už vloni vyschnul..
vodič 1,0mm, dvojitá izolácia do 200stC.
spravím si jadro na navinutie, potom ohnem do tvaru a omotám.
zatiaľ nemám vyriešenú omotávku a ochranu vývodov, potrebujem nejakú odolnú bužírku.
Když budeš potřebovat,tak opředenou (jako to bývalo originálně) nebo jen silikonovou Ti dám,omotávku uděláš obyč. kalounem anebo tady najdu tepelně odolnější kaloun ze skl. vlákna) .Jen na zalakování si budeš muset něco sehnat sám,páč mně lak už vloni vyschnul..
- jova
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Třeba se bude hodit pár informací k tomu převinutí:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... OMdWyp5nt6
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... OMdWyp5nt6
hmm, tak som sa bol 3x pozrieť na ten obrázok, kým som tie cievky zapojil správne.
na stole dynamo funguje, pri zapojení priamo D-M, tj plné napätie z kotvy ide do budenia, tak generuje cca 12V (pri točení akuvŕtačkou)
po montáži do auta to fungovalo asi pár sekúnd, potom kleslo napätie na výstupe a zvýšil sa odpor dynama (klesli otáčky)
niekde je ešte zrada, niečo ide do skratu. čím je to spôsobené neviem. zajtra pokračujem.
PS: pri externom budení nabíjačkou to blbne tiež, tj tipujem problém rotoru, alebo veka s uhlíkmi
zostavené je to správne, kontrola vo funkcii motoru prebehla pri zapájaní cievok
na stole dynamo funguje, pri zapojení priamo D-M, tj plné napätie z kotvy ide do budenia, tak generuje cca 12V (pri točení akuvŕtačkou)
po montáži do auta to fungovalo asi pár sekúnd, potom kleslo napätie na výstupe a zvýšil sa odpor dynama (klesli otáčky)
niekde je ešte zrada, niečo ide do skratu. čím je to spôsobené neviem. zajtra pokračujem.
PS: pri externom budení nabíjačkou to blbne tiež, tj tipujem problém rotoru, alebo veka s uhlíkmi
zostavené je to správne, kontrola vo funkcii motoru prebehla pri zapájaní cievok
Rotor na prieraz na plechy si skusal? Megmet mas? Drziak uhlikov je izolovany cim? Pertinaxom? Moze byt prerazeny, olej a teplo nejdu do hromady.
Zapoj ako motor, na male napatie aby sa pomaly tocil rotor a brzdi rukou ak to niekse strati moment tak skrat na lamelach alebo meraj prud.
Tusim som nejake lamely videl u cinana....
Zapoj ako motor, na male napatie aby sa pomaly tocil rotor a brzdi rukou ak to niekse strati moment tak skrat na lamelach alebo meraj prud.
Tusim som nejake lamely videl u cinana....
dnes som to rozobral a skúšal na prieraz.
megmet nemám, tak som použil žiarovku na 230V.
prvé som skúsil držiaky uhlíkov. ten čo mám byť odizolovaný je OK. mal som podozrenie na izoláciu prívodného lanka k uhlíku, ale aj to je v poriadku.
potom som skúsil rotor, ten nie je prerazený na kostru.
pre istotu aj to moje nové budenie, odpojil som ho a je v poriadku.
dochádzajú mi nápady. čím to ešte môže byť?
megmet nemám, tak som použil žiarovku na 230V.
prvé som skúsil držiaky uhlíkov. ten čo mám byť odizolovaný je OK. mal som podozrenie na izoláciu prívodného lanka k uhlíku, ale aj to je v poriadku.
potom som skúsil rotor, ten nie je prerazený na kostru.
pre istotu aj to moje nové budenie, odpojil som ho a je v poriadku.
dochádzajú mi nápady. čím to ešte môže byť?