Ložiska SKF
Pánové chyba měření byla to první co jsem řešil (19mm jsem měl složenejch ze tří variant kostek, plus jednou jako etalon novej kalibr 19H7 a výsledek byl vždy cca 18-20 mikronů mínus), bohužel to samý jsem naměřil na mikrometrech a mám jich několik celkem slušnejch. O ty dvě stovky měli menší i jinej typ kterej jsem taky kupoval, konkrétně ložisko 61802. Díra vycházela menší většinou tak o stovku takže taky mimo garantovaný tolerance (mělo by to být do 10mm max 6um). Prostě ať jsem kalibroval cokoliv, vždy to ložisko bylo o cca 2 setiny menší na vnějšku a díra cca o stovku.
Kdybych se s výsledkem pohyboval od nominálu pod setinu, řekněme okolo 5um, tak to vůbec nebudu řešit, tam už je vesměs člověk na hraně s běžnou měřící technikou, ale dvě stovky prostě u ložiska v táhle ceně neberu.
Mimo jiný mám k měření i optiku od Zeisse, takže opravdu chybu měření větší jak setinu neudělám a mám možnosti jak si míry ověřit (mimo jiný i mašinu s Heidenem, kde mám pěti mikronový optický pravítka) .
Jak tu někdo psal, že naměřil na 30mm minus 7 um tak to je dle všeho naprosto seriozní výsledek pro danej rozměr.
To ložisko má běhat okolo 35 tisíc otáček a tak i když bych mohl udělat díru tak aby to pasovalo, hřídel rovněž, tak prostě nemohu už důvěřovat tomu, že když mají takhle mimo základní míry, že budou v cajku dráhy pro kuličky atd. Při těch otáčkách to mizerný ložisko umře prostě moc rychle a pochopitelně pak jde hodně blbě reklamovat. Nejde o cenu ložisek jde hlavně o cenu vložený práce a pak taky o princip ...
Kdybych se s výsledkem pohyboval od nominálu pod setinu, řekněme okolo 5um, tak to vůbec nebudu řešit, tam už je vesměs člověk na hraně s běžnou měřící technikou, ale dvě stovky prostě u ložiska v táhle ceně neberu.
Mimo jiný mám k měření i optiku od Zeisse, takže opravdu chybu měření větší jak setinu neudělám a mám možnosti jak si míry ověřit (mimo jiný i mašinu s Heidenem, kde mám pěti mikronový optický pravítka) .
Jak tu někdo psal, že naměřil na 30mm minus 7 um tak to je dle všeho naprosto seriozní výsledek pro danej rozměr.
To ložisko má běhat okolo 35 tisíc otáček a tak i když bych mohl udělat díru tak aby to pasovalo, hřídel rovněž, tak prostě nemohu už důvěřovat tomu, že když mají takhle mimo základní míry, že budou v cajku dráhy pro kuličky atd. Při těch otáčkách to mizerný ložisko umře prostě moc rychle a pochopitelně pak jde hodně blbě reklamovat. Nejde o cenu ložisek jde hlavně o cenu vložený práce a pak taky o princip ...
Oni možná počítali s tím, že když je o setinu menší díra, tak po zalisování hřídelky ta stovka nabyde na vnějším kroužku .
Teď vážně. SKF už dělají všude možně. Už to není co to bývalo. Viz. diskuze na traktorech. Já všude, kde to jde dávám ZKL. Na vřeteno bych je ale nedal. Tam pořád nějak věřím víc těmhle značkám. Ale už asi taky nebudu, když to vidím.
Teď vážně. SKF už dělají všude možně. Už to není co to bývalo. Viz. diskuze na traktorech. Já všude, kde to jde dávám ZKL. Na vřeteno bych je ale nedal. Tam pořád nějak věřím víc těmhle značkám. Ale už asi taky nebudu, když to vidím.
Naposledy upravil(a) stanik84 dne 1. 8. 2018, 12:05, celkem upraveno 1 x.
No je možný, že opravdová vřetenová ložiska za hromadu tisíc hlídají a je to v tolerancích co garantují ale tyhle "obyčejné" nejspíš pro ně mrská kde kdo ... jednou je to made in Austria, pak zase třeba made in Bulgaria, nebo made in Japan.
Po víkendu zkusím nějakou jinou značku tak uvidím ... bohužel ze starejch zásob se tyhle shánějí celkem blbě.
Po víkendu zkusím nějakou jinou značku tak uvidím ... bohužel ze starejch zásob se tyhle shánějí celkem blbě.
Uz je to nejaky cas ked som sa venoval motorkam simsonom - v nemecku velmi oblubene na upravy motora je to tak 8 rokov vzad a ako spravny tuner Som tiez o tom cital...
Medzi motorarmi boli aj myslim ze aj stale su oblubene Japonske loziska
SKF uz v tej dobe bol na pochybach koli velkej pravdepodobnosti ze kupis fejk
ZVL ZKL KINEX boli take podradne znacky myslim ze uzivatel vreteno tu pisal ze su tam tie masiny na vyrobu lozisk v biednom stave
O loziskach sa vela diskutovalo a vznikalo aj vela mytov napriklad original japonske loziska nemaju laserovi popis ale razeny, KOYO by ale mala byt vynimka a skutocne by mala mat len razeny popis
KOYO, NSK, NTN <---- loziska do motorov klukoviek
SKF, FAG, INA, <---- loziska do prevodoviek
ZVL ZKL KINEX <---- lozika do kolies
NO NAME ZNACKY <---- loziska na okrasu
Objednaval som loziska do par motorov z pravidla vsetko co prislo bolo made in Poland najviac som sa ale sklamal pri loziskach NSK na jednej motorke uz v prevodovke hrkoce
Medzi motorarmi boli aj myslim ze aj stale su oblubene Japonske loziska
SKF uz v tej dobe bol na pochybach koli velkej pravdepodobnosti ze kupis fejk
ZVL ZKL KINEX boli take podradne znacky myslim ze uzivatel vreteno tu pisal ze su tam tie masiny na vyrobu lozisk v biednom stave
O loziskach sa vela diskutovalo a vznikalo aj vela mytov napriklad original japonske loziska nemaju laserovi popis ale razeny, KOYO by ale mala byt vynimka a skutocne by mala mat len razeny popis
KOYO, NSK, NTN <---- loziska do motorov klukoviek
SKF, FAG, INA, <---- loziska do prevodoviek
ZVL ZKL KINEX <---- lozika do kolies
NO NAME ZNACKY <---- loziska na okrasu
Objednaval som loziska do par motorov z pravidla vsetko co prislo bolo made in Poland najviac som sa ale sklamal pri loziskach NSK na jednej motorke uz v prevodovke hrkoce
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
Teď mi došli SKF Austria, malý kosoúhlý na vřeteno do brusky, na volno teda nic moc, tak doufám že až je stáhnu matkou, tak to pod mírným tlakem půjde hladce a tiše.. protože to chrastí jak kdybych je zrovna vyndal, a ne tam dával nový...
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Pokud vím, tak na Kysucích v KINEXu generálkovali v posledních letech snad osm brusek na kroužky (to vím) a snad (to už si nepamatuju přesně, zda to bylo pro ně) si nechali dělat nové.
Práve pred nedávnom som riešil ložiská do kolieskových korčúl a tam sa to delí podĺa triedy presnosti ABEC(sú aj iné normy)...teda vobec nikto nerieši kvalitu výrobcu, len čím vyššie číslo tým lepšie ... ale to je druhá vec ...
teda si myslím že tieto vaše ložiská sa tiež vyrábajú v róznych triedach presnosti a tie najpresnejšie budú na objednávku. Možno tam je pes zakopaný ...
teda si myslím že tieto vaše ložiská sa tiež vyrábajú v róznych triedach presnosti a tie najpresnejšie budú na objednávku. Možno tam je pes zakopaný ...
To máš pravdu, ale vyrábajú iba špeciálne ložiská pre automobilky, klasické rady napr. 60xx, 62xx... vôbec.