parní mašina

Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22387
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

1. 1. 2016, 11:34

mel jsem kdysi obecnou debatu na tema nevyvazenost parnich stroju s jednim kolegou
a dost dlouho se na to celkem prdelo, evidentne se to resilo jen tak cca zhruba viz ty nality zavazi v kolech
ale vyvazovacky se neresili
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

1. 1. 2016, 11:41

tak ono to kolo jestli má průměr třeba metr? a ta mašina jezdila kolik 60km/hod? tak to vychází cca 300ot/minutu tam nějáké nevyvážení nebude hrát roli
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22387
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

1. 1. 2016, 11:43

jojo
oni ty parni vehikly meli maximum nekde na 450 ot./min
a to uz byl fakt kalup

standardni pro stabilni stroje bylo tak 100 - 200 ot./min
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5088
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

1. 1. 2016, 12:05

Když vemu třeba tuhle potvůrku
http://www.topbritishinnovations.org/Pa ... llard.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
tak 126mph je docela kalup a ten průměr kole taky bude asi víc než metr.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22387
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

1. 1. 2016, 12:08

pritlac :lol:
prumer kola u rychlikovky:

Obrázek
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
almac
Příspěvky: 715
Registrován: 28. 5. 2015, 6:35
Bydliště: Liberec

1. 1. 2016, 1:11

lubos píše:Je to nádhera,
nevíte náhodou někdo jestli nějak řešili na mašinách vyvažování těch kol?
vyvažuje se hlavně vertikální složka sil (nahoru-dolů), aby byl rovnoměrný přítlak kola na kolejnici, s tím souvisí adheze. Horizontální složka sil (dopředu-dozadu) není potřeba tolik vyvažovat, tam působí obrovská setrvačná hmota lokomotivy (a několikanásobně vyšší hmotnost vlaku). Takže vyvážit hmotnost čepů, spojnic a např. 1/3 hmotnosti ojnice. To vyvážení je problém, spojnice se pohybují nahoru-dolů, kdežto výslednice odstředivých sil kola se otáčí po obvodu. Takže výsledek bude nutně kompromisem. Pokud se to otáčí pomalu, tak 200-300 ot/min., není to nevyvážení ani celkem patrné, ale třeba už při 400-500 ot/min., tak lokomotiva se začíná v mezích zdvihů vypružení pohybovat (vidím to sám u svojí 100kg loko) To znamená, že se nevývažek již například z 1/3, možná i z 1/2 začíná přibližovat vlastní hmotnosti loko. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Uživatelský avatar
Zx1974
Příspěvky: 78
Registrován: 15. 7. 2008, 7:25

1. 1. 2016, 1:24

Ani si to neumím přestavit jak to tehdy počítali.

Jinak pro mě je krásná podívaná na rozvody v pohybu.
https://www.youtube.com/watch?v=gz2xKRIehDc
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4884
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

1. 1. 2016, 3:27

Zeptam se laicky a mozna hloupe jako nemasinkar. Na videu jsou 2 lokomotivy. Je nutna nejaka synchronizace, aby jedna "nebrzdila" rozdilnym vykonem druhou, kdyz treba tahnou do kopce ?
almac
Příspěvky: 715
Registrován: 28. 5. 2015, 6:35
Bydliště: Liberec

1. 1. 2016, 3:51

Žádná synchronizace není nutná. Každá lokomotiva přispívá svou tažnou silou k tažení vlaku svým dílem a pokud je součet sil větší než odpor vlaku, vlak zrychluje, pokud je vyrovnaný, vlak jede konstatní rychlostí atd. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5088
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

1. 1. 2016, 3:59

Je to podobné jako když 2 tlačí auto, taky se nedomlouvaj aby jeden přidal a táhli stejně :-) , maximálně jeden řve že to táhne sám :lol:
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4884
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

1. 1. 2016, 5:51

Jasnacka. Jen tlacna lidska sila auta je paraelni, lokotky tahnou seriove, pokud tedy Franra netlaci Pepika :-)
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7208
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

1. 1. 2016, 6:36

elbarto píše:Jasnacka. Jen tlacna lidska sila auta je paraelni, lokotky tahnou seriove, pokud tedy Franra netlaci Pepika :-)
no to je blábol
A válce ve vidlicovém motoru táhnou jak, vidlicove? :D :D
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5088
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

1. 1. 2016, 8:56

A co třeba koňský dostavník 3S2P :lol: a taky se dohodnou.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4884
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

2. 1. 2016, 9:12

... bylo to mysleno trosku jinak, ale prdelky si klidne delejte, kdyz mame toho silvestra hi,hi :-)
batt
Příspěvky: 68
Registrován: 2. 6. 2013, 12:16
Bydliště: HK

2. 1. 2016, 10:09

Největší kolečka v ČR vyráběná (1950 mm) byla u řady 387, "Mikado". Váha s tendrem 158 t.
Odpovědět

Zpět na „Ruzne jine fotecky videa a dokumenty“