zajímavá motorka

chb
Příspěvky: 3801
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

8. 10. 2016, 8:12

nedá mi to sem dát náhodně objevené obrázky moto - hlavne pro (strojařsky) zajímavě koncipovaný motor a související ...

https://greasengasoline.wordpress.com/category/prot/

pro ty co se jin nechce číst - tříválec, mechanická spojka, 2-st převodovka, vše v předním kole = zhruba 50 kg
moto celkem 135 kg
Přílohy
moto32.jpg
Naposledy upravil(a) chb dne 8. 10. 2016, 8:22, celkem upraveno 1 x.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22384
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

8. 10. 2016, 8:15

Pekne
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

8. 10. 2016, 10:33

Vypadá to pěkně, ale asi abych nechtěl jezdit na něčem s podobným rozložením hmotnosti.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4876
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

9. 10. 2016, 7:53

Uzasny, paradni !! Ono to s tim rozlozenim hmotnosti nemusi byt zase tak spatne. Pokud si na zadek sedne 100kilovy soudruh, muze to byt vyvazene docela dobre. Design fantasticky, skoda ze do podobnych replik (klidne i elektro) nesla treba Jawka nebo Cizka (tim nemyslim toho podvodnika co ted vlastni znacku a ve stodole ma jeden prototyp) a misto toho pachali stroje s motorama malem z cinskych sekacek za ktere sklizeli pouze posmech typu Dandy, Betka, New Pionyr, atd. Kdyby do neceho podobneho sel treba Blata, mohlo to mit sance na uspech.
Ona i histrore treba HDcka je dramaticka. Prodej a zase potom zpetny odkup, ale tam to vedla rodina. Jawku i Cizu meli v pazourach banky a bile limecky, kterym motorky byly unaprosto sumak a podle toho to dopadlo ...
chb
Příspěvky: 3801
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

9. 10. 2016, 7:59

jsi zmínil Jawa - a tuhle stránku znáte ?

http://jawa.com.ar/ver-todas/
Přílohy
jawa.jpg
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
K_73
Příspěvky: 267
Registrován: 10. 4. 2014, 5:43
Bydliště: Praha

9. 10. 2016, 9:09

Jako technický koncept je to zajímavý a konstruktér se u toho určitě vyřádil :) Ale tomu kdo se alespoň trochu zajímá o konstrukci motorových vozidel je jasný, že je to typický příklad slepé uličky :mrgreen:
chb píše:....vše v předním kole = zhruba 50 kg
A to je právě ten největší problém. Při každé akceleraci a brždění musí ta motorka nejen zrychlovat a zpomalovat svojí celkovou hmotu ve směru jízdy ale taky navíc musí ještě roztáčet a zastavovat padesátikilový "setrvačník" v podobě předního kola. Takže ve srovnání s klasickou koncepcí to má mizernou dynamiku. A další nezanedbatelný problém je ten, že je ta rotační padesátikilová hmota předního kola neodpružená :!:
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22384
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

9. 10. 2016, 9:21

jj
je zajimave ze i kdyz tyhle veci jsou dost zrejme ze to dotahli az k takoveuhle prototypu
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10118
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

9. 10. 2016, 9:25

Jenže u veteránu čím větší rarita tím větší cena :D
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
chb
Příspěvky: 3801
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

9. 10. 2016, 9:39

K_73 píše:Jako technický koncept je to zajímavý a konstruktér se u toho určitě vyřádil :) Ale tomu kdo se alespoň trochu zajímá o konstrukci motorových vozidel je jasný, že je to typický příklad slepé uličky :mrgreen:
chb píše:....vše v předním kole = zhruba 50 kg
A to je právě ten největší problém. Při každé akceleraci a brždění musí ta motorka nejen zrychlovat a zpomalovat svojí celkovou hmotu ve směru jízdy ale taky navíc musí ještě roztáčet a zastavovat padesátikilový "setrvačník" v podobě předního kola. Takže ve srovnání s klasickou koncepcí to má mizernou dynamiku. A další nezanedbatelný problém je ten, že je ta rotační padesátikilová hmota předního kola neodpružená :!:
s Cimrmannem můžeme konstatovat, že je to zřejmá blbost, takováto koncepce :-) - ale netroufl bych si vsadit, které kolo bude mít po pár letech poháněné elektromotorka s miniaturním motorem v náboji
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

9. 10. 2016, 9:49

Obrázek
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
SO 545
Příspěvky: 729
Registrován: 6. 1. 2013, 6:30

9. 10. 2016, 9:50

podla mna vsetko co bude orientovane aspon trosku sportovo ...urcite /aj alebo len / zadne. :wink:
K_73
Příspěvky: 267
Registrován: 10. 4. 2014, 5:43
Bydliště: Praha

9. 10. 2016, 10:58

robokop píše:jj
je zajimave ze i kdyz tyhle veci jsou dost zrejme ze to dotahli az k takoveuhle prototypu
"Cimrman se nebál jít metodou pokus-omyl. Na rozdíl od velkých c. k. firem, které mnohdy stahovaly kalhoty dřív, než byl na dohled brod, nebo dokonce rovnou házely flinty do žita a zastavovaly a rušily drahé projekty, Cimrman se nezdráhal dojít až na samotný konec. Neboť jenom tak si mohl tento mistr slepých uliček dovolit zvolat: "Tudy ne, přátelé!" " :lol:
chb
Příspěvky: 3801
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

9. 10. 2016, 2:13

je to vůbec zajímavé - uvedené moto nebyl jejich "vynález" ale přepracovaný a zjednodušený starší model Megola z roku 1921-1925

uvádí, že Megola úspěšně v té době vítězila v závodech - a je u ní uvedeno, vyrobeno zhruba 2000 kusů
5ti válec, 640cc 14 HP s maximálkou 140 km/hod a kroutícím momentem, který dovolil rozjezd bez převodů a spojky (to ale není vůbec špatné na tu dobu) - bez řazení a bez spojky :-)
uvnitř motoru byla planetová převodovka 5:1, pak při 60 Mph kolo točilo 754 ot/min a motor (tedy klikovka) točil 3016 ot/min
ještě je u toho zmínka, že duše nebyla uzavřený kruh aby šla vyměnit bez demontáže kola

http://cybermotorcycle.com/euro/brands/megola.htm
http://www.bikeexif.com/megola-motorcycle
https://www.google.cz/search?q=German+M ... 36&bih=770

a něco se zvukem :-)
https://www.youtube.com/watch?v=qAQuljp-atA

stejně to byli frajeři .... žádný CAD, kalkulačky, simulace ... jen tabulky, papír a tužka
Přílohy
Nezávodní verze
Nezávodní verze
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
GeeSnake
Sponzor fora
Příspěvky: 1291
Registrován: 14. 9. 2011, 8:56
Bydliště: Strakonice

9. 10. 2016, 3:41

Cimrmann byl Matěj, nevěděl třeba, že slepé uličky mají vždy tajný východ nebo vchod. Je spousta řešení které, byly pro nedostatek technologií odloženy ad akta, nebo dokonce znovu vzkříšeny. Viz třeba Gattlingův kulomet, pohon ruční a pohon elektromotorem.
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, jiné,vole!"

http://www.sleddogs.cz
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5088
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

9. 10. 2016, 9:13

Už jste něko na něčem co mělo náhon na přední kolo jel? Myslím tedy něco co má 2 kola.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
Odpovědět

Zpět na „Ruzne jine fotecky videa a dokumenty“