Sústruženie brzdových kotúčov

Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

6. 2. 2016, 2:57

morgreine píše:Tak si tu tak ctu a taky se musim vyjadrit :-)

testone dosedaci plocha kterou se to dava k naboji se nesmi soustruzit !!!

jinak pro ty kteri si chteji soustruzit kotouce doma tak si proste sezenete stary naboj z vaseho auta + kuzel ktery mate ve vreteni nejlepe svarit primo na soustruhu. Potom prerovnat dosedaci plochu naboje a pripravek hotov ted jen staci upnout kotouc a na jedno tohle upnuti stocit obe plochy a je hotovo :-) samozrejme dodrzet min tloustku kotouce.

Osobne mam tyhle pripravky na ruzne auta a bez problemu. Jinak pro nektere rypaly kotouce se pretaceji z duvodu toho aby clovek usetril a zbytecne nekupoval nove kdyz ty posledni nemaji ani moc najeto ale jsou jen trosku krive z duvodu treba pridreneho valecku atd. samozrejme ty ktere jsou tesne pred smrti uz se vetsinou netoci.
Nedělej z toho kovbojku ,kotouč srovnáš na hodinky +- a přetočíš ,ta vnitřní plocha se bere tak 0,02-0,05 tak že jenom pro lepší pocit a jistotu že nečmajdá ,stejně se ten kotouč nepřetáčí víckrát než jednou tak ty 0,02 nemaj na pevnost vliv ,to jsou jen akademický keci o nesmrtelnosti chrousta.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7176
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

6. 2. 2016, 3:02

asi tak....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Toník
Příspěvky: 121
Registrován: 19. 5. 2015, 8:16

6. 2. 2016, 6:49


presne takto to robim aj ja
Toník
Příspěvky: 121
Registrován: 19. 5. 2015, 8:16

6. 2. 2016, 6:52

tak ako vravíte na poriedne auto s ato neoplati ale mne na trakotr aj stary vrak to stací a hlavne ide o princíp len ak stretnem toho chlapika tak poviem mu ze nech odfoti ten doticný co tak robi ze jednym tahom obe strany :lol: :lol: :lol: :lol:
Toník
Příspěvky: 121
Registrován: 19. 5. 2015, 8:16

6. 2. 2016, 6:58

morgreine píše:Tak si tu tak ctu a taky se musim vyjadrit :-)

testone dosedaci plocha kterou se to dava k naboji se nesmi soustruzit !!!

jinak pro ty kteri si chteji soustruzit kotouce doma tak si proste sezenete stary naboj z vaseho auta + kuzel ktery mate ve vreteni nejlepe svarit primo na soustruhu. Potom prerovnat dosedaci plochu naboje a pripravek hotov ted jen staci upnout kotouc a na jedno tohle upnuti stocit obe plochy a je hotovo :-) samozrejme dodrzet min tloustku kotouce.

Osobne mam tyhle pripravky na ruzne auta a bez problemu. Jinak pro nektere rypaly kotouce se pretaceji z duvodu toho aby clovek usetril a zbytecne nekupoval nove kdyz ty posledni nemaji ani moc najeto ale jsou jen trosku krive z duvodu treba pridreneho valecku atd. samozrejme ty ktere jsou tesne pred smrti uz se vetsinou netoci.

takze som robil zle ak som niekedy točil s kotučou ak som tocil jednu aj druhu stranu plus to co na anboj nema sa to robit iba ocistim stranu na ktoru budem upýnať a tak osustruzim jednu a druhu stranu a s hodinkami doladujem tiez tak sa snazim cim menej a vetsinou na 0,03 az 0,04
morgreine
Příspěvky: 45
Registrován: 10. 2. 2013, 10:11

6. 2. 2016, 8:17

jako nejde o to nejak to hrotit ono stejne spravne se to dela na brusce idealni magnetka tim ze to upnes za ocistenou venkovni dosedaci plochu prebrousis a potom otocis a prejedes venkovni stranu tot vse.

Kdezto kdyz bys presoustruzil vnitrni stenu naboje venkovni uz by ti nesedela tudiz by ti vibrovalo kolo atd.
Jinak co se tyce srovnani podle hodinek zalezi jak to kontrolujes :-)

a co se tyce drazsich aut ver ze u nich se tohle dela vice nez u levnych uz jen z duvodu toho ze je tam vice masa na staceni ci prebrusovani :-)

samozrejme vzdy jde o to co je s kotoucem :-)
soustruh Zelenda ZN 150 / 750
SO 545
Příspěvky: 729
Registrován: 6. 1. 2013, 6:30

6. 2. 2016, 8:29

Chcem vidiet tu magnetku co prebrusi na magnetickom stole upnuty kotuc.
Jedine ze by sa stol tocil dookola.

Uz sme trochu mimo realitu jedine ze by slo o kotuce co stoja od 300e hore...

Ak na aute funguju brzdy ako maju kotuce sa spotrebuju po stanovene minimum bez akejkolvek upravy.
morgreine
Příspěvky: 45
Registrován: 10. 2. 2013, 10:11

6. 2. 2016, 8:39

no stim stolem na magnetce ti nereknu jen vim ze otocne stoly jsou a magneticke upinace taky :-) my v praci magnetku nemame proto se to resi pres soustruh :-) a co se tyce ceny tu osobne nevim u tech nakladaku a jerabu ale pocitam ze tech 300ecek asi problem nebude prekrocit :-D
co se tyce osobaku tak neznam ceny u drazsich aut pokud se bavime o originalech a ne nejake cine ponevadz cinu muzes prerovnavat co 4 tis km bo je to blato :-D
soustruh Zelenda ZN 150 / 750
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

6. 2. 2016, 8:55

speciální brusky mají výrobci ,2 hrncáky brousí společně z obou stran ,za pár vteřin hotovo.
Nebo takhle v servisu před výměnou destiček

https://www.youtube.com/watch?v=lDEkCjd747o" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
qwer
Příspěvky: 1294
Registrován: 8. 4. 2008, 8:09
Bydliště: Kostolec (Pov. Bystrica)

6. 2. 2016, 9:14

No ale mu to pekne chvelo na tom videu- vidieť na konci ten zvlnený obrobený povrch. Prípravok by to bol dobrý, no výsledok závisí od stavu ložiska v kole, a aj keď je dvojradové, je len jedno, a od uloženia vretena na sústruhu to má na hony delako
zverodoktor
Příspěvky: 2970
Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
Bydliště: Bratislava

6. 2. 2016, 11:31

vruboun píše:V seriálu Obchodníci s autami stáčel Ed China kotouče přímo na a autě nějakým přístrojem, kterého pořizovací cenu odhaduju tak na několik těch traktorů kterýmu chceš brzdy opravovat.
To existovalo aj za sociku! Ja som nedávno v jednom priemyselnom bazári natrafil na fabrický socialistický prípravok označený na sústruženie brzdových kotúčov na škodu Forman. Bol to zliatinový rám, ktorý sa pripevnil dakde na os auta a na ráme bol suport s dvomi sústružníckymi nožmi ktorých rozostup sa dal regulovať skrutkou. Posuvom suportu (mal vlastnú pohybovú skrutku) sa brzdový kotúč sústružil bez demontáže. Hľadal som na webe obrázok, ale nenašiel.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Uživatelský avatar
PAKO.ll
Příspěvky: 1448
Registrován: 10. 2. 2012, 3:24
Bydliště: ŠKVOREC
Kontaktovat uživatele:

7. 2. 2016, 3:36

stáčecí poloautomat 2:28 https://www.youtube.com/watch?v=3u7mQpBTEdQ" onclick="window.open(this.href);return false;
a tady máte stáčecí přípravek přímo na autě https://www.youtube.com/watch?v=lDEkCjd747o" onclick="window.open(this.href);return false;

tady máte jeden přípravek ke koupi http://www.uni-max.cz/souprava-na-oprav ... kotoucu/d/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
SO 545
Příspěvky: 729
Registrován: 6. 1. 2013, 6:30

7. 2. 2016, 6:32

Dat za ten akoze stroj od unimaxu cez 30000czk /sice je nanom krasna zlava :lol: / to radsej kupit kratku 40-50ku a ta uz trosku prace urobi a nielen kotuce. :wink:

Kotuce sa davali castejsie sustruzit pred cca 20rokmi.
Dnes nepamatam kedy sme v servise riesili sustruzenie kotucov.
Aftermarket ale kvalitne sa daju kupit za velmi rozumno /myslim pomer cena vydrz / ako sustruzit kotuce viac menej pred smrtou a zadarmo to tiez nieje.

Ja som sustruzil naposeldy kotuce na skodu 100. Su a boli skoro nove vek 43rokov . Dal som liznut len hrdzu, uber cca 0,2mm na kazdej strane.
Spravil to kamarat za dakujem /a moj revans v buducnosti/ ak by som to mal platit kupim nove za 12e ks.

praci cest.
Toník
Příspěvky: 121
Registrován: 19. 5. 2015, 8:16

7. 2. 2016, 8:11

a este ak mozem vediet ked upnem kotuc do sklucovadla tak ake maximum moze hadzat na hodinkach ( viem ze co najmenej ale do kolko ) aby malo vyznam ho este zrovnavat
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7176
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

7. 2. 2016, 8:54

to je jednoduchý
po stočení se nesmíš dostat pod minimální tloušťku
kontrolovat upnutí nemůžeš na činné ploše kotouče, ale na ploše kde je přitažen k náboji
ta je rozhodující, podle ní to musíš srovnat, pak ji o pár stovek líznout kvůli odstranění případných deformací
.....
k námitce (viz výše) že se tato plocha nesmí soustružit kvůli vzniku házení plochy pro upevnění kola
jestliže způsobím mnou popsaným způsobem na průměru cca 120mm (průměr plochy pro kolo) axiální házení této plochy dejme tomu 0,05mm (a to bych musel být hooooodně velké prase), na průměru pneumatiky to bude cca 0,25mm
Myslíš že to bude mít jakýkoli vliv?
nehledě k tomu, že tuto plochu můžu o těch pár stovek líznout taky - srovnat přitom kotouč podle již hotových ostatních ploch
.....
výše uvedené samozřejmě platí v případě, že jsem schopen myslet, měřit a obrábět s přesností a kvalitou srovnatelnou s výrobou
......
pravda je, že přetáčet brzdové kotouče v mnoha případech vůbec nemá smysl
potkal jsem se i s novými kotouči, které byly křivé z výroby
.....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „pro soustruh“