Vyroba ozubenych kolies na sustruhu...

Odpovědět
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

21. 4. 2009, 3:14

Radek-B píše:Je to tak , u jednodussich stroju se uz vubec nepouziva ridici system , ale do MASTER driveru se naprogramuje nejaka draha nebo ukoly, a ostatni drivery
se napoji primo na nej v rezimu SLAVE.

Jak myslis napsat do 500 radku ? v cem to chces udelat ? ma hurco moznost uzivatelskych funkci ? v plc by to slo urcite nastavit .

RADEK
To jako kdybych tady měl zdrojáky toho systému :-) Jen taková akademická úvaha co by výrobce mohl kdyby chtěl :-) Samozřejmě tam ale nic dopsat nemůžu :-(
O té fintě s master/slave jsem neměl tušení, nemáš k tomu nějaké podrobnosti? Třeba příklad z nějaké konkrétní mašiny? To ty drivery přímo takhle dokážou?
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3574
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

21. 4. 2009, 3:15

.
Naposledy upravil(a) tumlik dne 21. 7. 2018, 11:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

30. 5. 2009, 12:55

Ne derlinových kolech se mi dělá bílej prach - ignorovat nebo něčim namazat?
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

30. 5. 2009, 8:39

Kapka olejíčka - půl je zámečníčka :-)
Tak tam něco chlístni, zuby se po sobě vždycky trochu třou. Aspoň je máš dobře zaběhlý :-)
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

30. 5. 2009, 1:37

Tak tam něco chlístni, zuby se po sobě vždycky trochu třou. Aspoň je máš dobře zaběhlý
No to sem postřeh teď se to točí uplně bezvadně a je to znát na výkonu. Kovovej zub si udlělal v umělym svou cestičku a jede to paráda:) Už jsme původní kolo přelítal minimálně 5x a pořád OK !! U heliny je to docela těžký - namažeš chytá to prach a ten žere kola, nemažeš, dělá to prach na kolech. Spor o to zda je žraní kol na prach naturální či nalepenej rychlejší je nekonečnej.. ted au těch lidí co jim kolo vydrží víc než dva starty a pak je to na cucky :lol:
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

30. 5. 2009, 2:08

Tak ty kola dělej z POM-MoS a je vymalováno. Nebude to brát prach ani tak, ani tak.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

30. 5. 2009, 2:27

Neumim porovnat derlin a POM-MoS co na to říkají tumlíkovy houpací kozy?? :lol:
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3574
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

30. 5. 2009, 6:21

.
Naposledy upravil(a) tumlik dne 21. 7. 2018, 11:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 702
Registrován: 5. 10. 2007, 12:02
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

30. 5. 2009, 8:04

Víc takových buggistů, a jsi zavalen prací :wink: Rosta.
Hardmesr
Příspěvky: 423
Registrován: 12. 2. 2009, 9:05
Bydliště: Jižní Morava

31. 5. 2009, 10:06

Na začátku tohoto vlákna se hodně diskutuje o způsobech výroby ozubených kol. Jeden z nejlepších přehledů tu má myslím -tumlík-. Jako základní informace pro toho kdo se chce s výrobou čelních ozubených kol seznámit je příručka od Klepal a kol. "Výroba čelních ozubených kol". Knížečka se dá určitě koupit v některém antikvariátu. Jinak bych doporučovak pro obraběče, co se výrobou ozubených kol zabývají příručky od stejného autora "40 000 Převodů" a "70 000 Převodů", kde jsou detailně popsány výpočty převodů pro různé obráběcí stroje a způsoby výroby. Jinak se dá hodně dozvědět z příruček k obráběcím strojům, pokud je vůbec kupující stařších strojů dostanou. Jinak šneková kola se dají na odvalovacích frézkách, např. na FO6 obrábět i jedním profilovým zubem upnutým na speciálním trnu místo odvalovací frézy, případně i odvalovací frézou, zde se ovšem zmenšuje dotyková přímka mezi zubem šneku a zubem šnekového kola. Pokud někdo vlastní odvalovací obrážečku, kde se obrábí ozubeným hřebenem, zde se dá jedním zubem obrábět ozubení, prakticky jakéhokoliv modulu.
NC soustruhy s ŘS Sinumerik 810T a 840D, YASNAC LX3. CAM KOVOPROG 2.7 až 4.13
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5189
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

31. 5. 2009, 1:24

S tím matrošem - ve Feroně v Brně mají tzv ERTALON v černé a bílé barvě do 120 mm průměru.
Ovšem prodají jen v ceku 1m což je bratru za cca 4 kKč :-( za černý a 3 kKč za bílý.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

31. 5. 2009, 4:21

Ertalon je totéž co silon (PA6), delrin (POM) je na ta kolečka daleko lepší.

Ten POM s přídavkem sulfidu molybdeničitého se dá koupit u většiny dodavatelů plastů. Podobné vlastnosti má POM s přídavkem teflonu a taky se dá normálně koupit. Oba jsou přímo určené na ložiska a podobné věci kde se vzájemně tře plast a kov.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3574
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

1. 6. 2009, 9:56

.
Naposledy upravil(a) tumlik dne 21. 7. 2018, 11:45, celkem upraveno 1 x.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

1. 6. 2009, 11:30

tumlik píše:i hnědý pom se skelnýma vláknama,z toho se taky docela dobře dělá akorát z toho je taková tupá tříska :lol:
Já z toho měl zase tupou frézu :-) :-)
Aleš Procháska
Fizol
Příspěvky: 355
Registrován: 24. 11. 2006, 6:22
Bydliště: Košice

18. 10. 2009, 8:32

nieco k ozubenym kolesam
Přílohy
vyroba-ozubenych-kol.pdf
(2.85 MiB) Staženo 5399 x
Odpovědět

Zpět na „pro soustruh“