Soustružení komutátoru
Minulej tejden jsem repasoval motor větrání do vW T5. Nová ložiska, nové uhlíky a srovnat komutátor. Použil jsem leštěnej plátek Korloy na hliník a naprostá pohoda. Ubíral jsem 0,2 mm a ani to nebylo potřeba dobrušovat. Žádné chlazení, 800ot. Při kontrole lupou nebyly ani otřepy v drážkách.
Pokud se do motoru lepí hotové magnety (tj. už zmagnetované), tak ty by se snad neměly mít jak odmegnetovat.
Navíc pokud je to ve vnějším statoru, tj. je kolem toho magneticky vodivý obal, tak je vlastně magnetický tok vpodstatě uzavřen i po vyndání rotoru.
Předpokládám, že u vás ve výrobě se to dělá tak, že se dovnitř nalepí už hotové magnety, a že přímo v motoru už se to nemagnetuje. Na rozdíl třeba od krokáčů, kde se to zřejmě magnetuje až po osazení, ne? Nebo už taky ne?
Ono s tím odmagnetováním u krokáčů to asi nebude tak jednoznačné. Viděl jsem celkem důvěryhodné experimenty, kdy v jednom případě to vyšlo bez změny vlastností po vytažení z motoru, v jiném zase moment celkem výrazně poklesl. Takže tady určitě záleží na konkrétních magnetech.
To bylo myšleno k tomu slábnutí/neslábnutí magentů v krokáčích po demontáži?
Pokud ano, tak jak jsi to prosím myslel? Jako že by došlo k nějakému problému při montáži šmrcnutím magnetema o pólové nástavce?
Nebo pak ve finále že by byla nerovnoměrně široká vzduchová mezera mezi rotorem a statorem?
To křivé umístění po smontování se mi moc nezdá, mezera není tak široká, tak kdyby by bylo nesouosé, tak by to asi šontalo o sebe.
ano přesně jak píšeš jsou již namagnetované .Mex píše: ↑14. 8. 2018, 2:00Pokud se do motoru lepí hotové magnety (tj. už zmagnetované), tak ty by se snad neměly mít jak odmegnetovat.
Navíc pokud je to ve vnějším statoru, tj. je kolem toho magneticky vodivý obal, tak je vlastně magnetický tok vpodstatě uzavřen i po vyndání rotoru.
Předpokládám, že u vás ve výrobě se to dělá tak, že se dovnitř nalepí už hotové magnety, a že přímo v motoru už se to nemagnetuje. Na rozdíl třeba od krokáčů, kde se to zřejmě magnetuje až po osazení, ne? Nebo už taky ne?
Ono s tím odmagnetováním u krokáčů to asi nebude tak jednoznačné. Viděl jsem celkem důvěryhodné experimenty, kdy v jednom případě to vyšlo bez změny vlastností po vytažení z motoru, v jiném zase moment celkem výrazně poklesl. Takže tady určitě záleží na konkrétních magnetech.
krokáče se u nás už bohužel nedělají, ale co jsem viděl u konkurence tak magnetovaly hotový rotor a ten se pak vsazoval do statoru už namagnetovaný a dávaly ho tam ihned po zmagnetování - ale nevím jestly to byla nutnost.