Soustružení komutátoru

Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6943
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

14. 8. 2018, 4:42

Já to nikdy neřešil a nikdy nebyl problém , děláme motory kde se nalepí magnety do statoru a kompletují se i za měsíce a nikdy s tím problém nebyl , ale lidi s tím na netu straší pořát.
lubbez
Příspěvky: 3155
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

14. 8. 2018, 10:18

Minulej tejden jsem repasoval motor větrání do vW T5. Nová ložiska, nové uhlíky a srovnat komutátor. Použil jsem leštěnej plátek Korloy na hliník a naprostá pohoda. Ubíral jsem 0,2 mm a ani to nebylo potřeba dobrušovat. Žádné chlazení, 800ot. Při kontrole lupou nebyly ani otřepy v drážkách.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

14. 8. 2018, 2:00

packa píše: 14. 8. 2018, 4:42 Já to nikdy neřešil a nikdy nebyl problém , děláme motory kde se nalepí magnety do statoru a kompletují se i za měsíce a nikdy s tím problém nebyl , ale lidi s tím na netu straší pořát.
Pokud se do motoru lepí hotové magnety (tj. už zmagnetované), tak ty by se snad neměly mít jak odmegnetovat.
Navíc pokud je to ve vnějším statoru, tj. je kolem toho magneticky vodivý obal, tak je vlastně magnetický tok vpodstatě uzavřen i po vyndání rotoru.

Předpokládám, že u vás ve výrobě se to dělá tak, že se dovnitř nalepí už hotové magnety, a že přímo v motoru už se to nemagnetuje. Na rozdíl třeba od krokáčů, kde se to zřejmě magnetuje až po osazení, ne? Nebo už taky ne?

Ono s tím odmagnetováním u krokáčů to asi nebude tak jednoznačné. Viděl jsem celkem důvěryhodné experimenty, kdy v jednom případě to vyšlo bez změny vlastností po vytažení z motoru, v jiném zase moment celkem výrazně poklesl. Takže tady určitě záleží na konkrétních magnetech.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22386
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2018, 2:33

Domnivam se ze to mohlo byt nesouososti pri montazi.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

14. 8. 2018, 3:41

robokop píše: 14. 8. 2018, 2:33 Domnivam se ze to mohlo byt nesouososti pri montazi.
To bylo myšleno k tomu slábnutí/neslábnutí magentů v krokáčích po demontáži?
Pokud ano, tak jak jsi to prosím myslel? Jako že by došlo k nějakému problému při montáži šmrcnutím magnetema o pólové nástavce?
Nebo pak ve finále že by byla nerovnoměrně široká vzduchová mezera mezi rotorem a statorem?
To křivé umístění po smontování se mi moc nezdá, mezera není tak široká, tak kdyby by bylo nesouosé, tak by to asi šontalo o sebe.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6943
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

14. 8. 2018, 7:34

Mex píše: 14. 8. 2018, 2:00
packa píše: 14. 8. 2018, 4:42 Já to nikdy neřešil a nikdy nebyl problém , děláme motory kde se nalepí magnety do statoru a kompletují se i za měsíce a nikdy s tím problém nebyl , ale lidi s tím na netu straší pořát.
Pokud se do motoru lepí hotové magnety (tj. už zmagnetované), tak ty by se snad neměly mít jak odmegnetovat.
Navíc pokud je to ve vnějším statoru, tj. je kolem toho magneticky vodivý obal, tak je vlastně magnetický tok vpodstatě uzavřen i po vyndání rotoru.

Předpokládám, že u vás ve výrobě se to dělá tak, že se dovnitř nalepí už hotové magnety, a že přímo v motoru už se to nemagnetuje. Na rozdíl třeba od krokáčů, kde se to zřejmě magnetuje až po osazení, ne? Nebo už taky ne?

Ono s tím odmagnetováním u krokáčů to asi nebude tak jednoznačné. Viděl jsem celkem důvěryhodné experimenty, kdy v jednom případě to vyšlo bez změny vlastností po vytažení z motoru, v jiném zase moment celkem výrazně poklesl. Takže tady určitě záleží na konkrétních magnetech.
ano přesně jak píšeš jsou již namagnetované .
krokáče se u nás už bohužel nedělají, ale co jsem viděl u konkurence tak magnetovaly hotový rotor a ten se pak vsazoval do statoru už namagnetovaný a dávaly ho tam ihned po zmagnetování - ale nevím jestly to byla nutnost.
Odpovědět

Zpět na „pro soustruh“