Chtěl bych se zeptat na značení morse kužele v zahraničí - konkretně třeba zde:
https://www.banggood.com/MT2-0_02-Inch- ... rehouse=CN
Jaký je v tom rozdíl - je to klasický Morse kužel, nebo něco šikmookého čínského?
Morse kužel MK2 a MT2
- R - stick
- Site Admin
- Příspěvky: 826
- Registrován: 9. 6. 2007, 3:45
- Bydliště: Vysoké Studnice 70 58821 Velký Beranov
- Kontaktovat uživatele:
Za tu cenu, co to tam nabízí to beru jako spotřební materiál - zadře se a letí do šrotu (max 1x vyměním ložiska) A na dřevo mi to bohatě stačí - tam nepotřebuji žádný zázrak. Škodovácké hroty jdou skoro stejně rychle do sraček, jako toto - a jen náhradní jehličkové ložisko stojí skoro to samé co tento hrot.
K té životnosti škodováckých hrotů. Ono je třeba je také občas namazat ! Je tam na to tenhle šroubek :
Pro běžné práce v rozsahu okolo 2000 ot/min bohatě postačí běžný motorový olej 5W30. Ty hroty jsou mnohdy desítky let staré a mazivo je v nich zcela zdegradované. Do motoru auta máš také dát olej po roce nový i když ho neprovozuješ.- R - stick
- Site Admin
- Příspěvky: 826
- Registrován: 9. 6. 2007, 3:45
- Bydliště: Vysoké Studnice 70 58821 Velký Beranov
- Kontaktovat uživatele:
To samozřejmě znám, vždyť je používám už hodně dlouho. Problém ale je dřevěný prach a piliny v kombinaci s dosti vysokými otáčkami - 3 - 5000 otáček + dost vysoký tlak na špičku. V momentě kdy začnu mazat olejem, tak jde hrot hodně rychle do kopru protože olej vše vyplaví a sám vyteče.Milan199 píše: ↑30. 6. 2019, 6:20 K té životnosti škodováckých hrotů. Ono je třeba je také občas namazat ! Je tam na to tenhle šroubek :
20190630_190914[1].jpg
Pro běžné práce v rozsahu okolo 2000 ot/min bohatě postačí běžný motorový olej 5W30. Ty hroty jsou mnohdy desítky let staré a mazivo je v nich zcela zdegradované. Do motoru auta máš také dát olej po roce nový i když ho neprovozuješ.
Při otáčkách 3 až 5k už nebude tuk vhodný. Jeho viskozita by v jehlovém ložisku způsobila vznik značných odporů a prokluz hrotu zejména u dřeva.
Ten tlak /axiální i radiální/ je oproti obrábění kovů zanedbatelný. Malér jsou ty otáčky a prach. To že se olej vyplaví je dobře - bere s sebou i svinčík. Oleje v ložisku stačí minimální množství. Ten tuk má výhodu, že po určitou dobu tvoří těsnící prvek.
Firma Emco - Mayer dodával ke strojům velmi jednoduché, ale kvalitní hroty s pouze dvojicí kosoúhlých ložisek. Myslím, že na dřevo by to bylo ideální - velmi lehký chod a kvalitní utěsnění.
Ten tlak /axiální i radiální/ je oproti obrábění kovů zanedbatelný. Malér jsou ty otáčky a prach. To že se olej vyplaví je dobře - bere s sebou i svinčík. Oleje v ložisku stačí minimální množství. Ten tuk má výhodu, že po určitou dobu tvoří těsnící prvek.
Firma Emco - Mayer dodával ke strojům velmi jednoduché, ale kvalitní hroty s pouze dvojicí kosoúhlých ložisek. Myslím, že na dřevo by to bylo ideální - velmi lehký chod a kvalitní utěsnění.
- R - stick
- Site Admin
- Příspěvky: 826
- Registrován: 9. 6. 2007, 3:45
- Bydliště: Vysoké Studnice 70 58821 Velký Beranov
- Kontaktovat uživatele:
Nestálo - ten prach je všude. A navíc by to bylo technicky nerealizovatelné - to už raději koupím nějakou čínskou sračku, která mi vydrží 4 měsíce. Jak jsem psal - za ty prachy je to spotřební materiál. Zrovna tak ložiska, které používám do lunety - to odkouřím zhruba jedno měsíčně. A také to beru jako spotřební materiál