Potřebná rada ohledně nástroje
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 21. 11. 2019, 8:31
Tak nakonec jsem se rozhodl součást udělat takto. Nejdřív upnout za "levou stranu" a vytvořit průměr 90 a výstružníkem udělat díru 68H7, poté upnout do měkkých čelistí za průměr 90, vyvrtati díry, upravit největší průměr na požadovanou hodnotu a pak se tedy vrhnout na vnitřní část. Začnu nožem : https://www.secotools.com/article/p_024 ... fmAhUUezMU
To udělám ten obdélník (dole u toho rádiusu R7 mi zůstane trojúhelník, co nebyl schopný tento nůž vyříznout a pak zvolím tento nůž : https://www.imc-companies.com/taegutec/ ... 2&GFSTYP=M
a s tím dodělám ten radius a celé to zkosení.
Souhlas? Děkuji moc za rady a za případné okomentování tohoto postupu
To udělám ten obdélník (dole u toho rádiusu R7 mi zůstane trojúhelník, co nebyl schopný tento nůž vyříznout a pak zvolím tento nůž : https://www.imc-companies.com/taegutec/ ... 2&GFSTYP=M
a s tím dodělám ten radius a celé to zkosení.
Souhlas? Děkuji moc za rady a za případné okomentování tohoto postupu
Pokud představivost hapruje (žádná ostuda), vystřihni si profil vybraného nože (ideálně v měřítku) a pojezdi si s ním po zadaném výkresu - uvidíš, jestli někde narazíš nebo ne. I si dej pozor na správnou orientaci nože (levý-pravý), abys třeba nemusel točit v opačném než obvyklém směru (tipuju, že za každou atypičnost půjde hodnocení dolu).FatWolfixc píše: ↑21. 11. 2019, 11:21 Každopádně já chápu tvůj obrázek..ale já myslel, že bych to dělal od té zadní stěny az po to zkosení.. jestli chápeš.. tudíž bych přece nedrhnul, ne? Až budu doma (za hodinu), tak to nakreslim
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Veliká škoda, že asi nebudeš ten díl opravdu fyzicky vyrábět, byla by to nepochybně zábava a pro Tebe nejspíš veliký utrpení ... výstružník v tomhle průměru bude fakt "lahůdka" použít, to mi věř (nápověda se jmenuje vyvrtávací tyče). Chtěl bych vidět tu zmetkovitost při sériovce ....
No a další chuťovka bude to probrání vnitřku, kdy tam máš finální stěnu 1,8mm, protože jsi jako první stočil vnějšek ... to budou asi zajímavý zvuky až to bude někdo obrábět.
Ale buď v klidu pan profesor co Ti to bude hodnotit asi nikdy soustruh naživo neviděl, natož aby měl za nehty špínu z obrábění, takže Ti to nejspíš projde.
No a další chuťovka bude to probrání vnitřku, kdy tam máš finální stěnu 1,8mm, protože jsi jako první stočil vnějšek ... to budou asi zajímavý zvuky až to bude někdo obrábět.
Ale buď v klidu pan profesor co Ti to bude hodnotit asi nikdy soustruh naživo neviděl, natož aby měl za nehty špínu z obrábění, takže Ti to nejspíš projde.
netuším přesné zadání - ale ze skladu ti to dovezou v 3-6 m tyči vyráběného průměru.
dělat poslední operace s dílem upnutým za tenkou stěnu asi není vhodné - to už tu bylo napsané
a ještě dumám nad kotou 4mm - něco ještě tajíš, nebo je to chyba výkresu ?
dělat poslední operace s dílem upnutým za tenkou stěnu asi není vhodné - to už tu bylo napsané
a ještě dumám nad kotou 4mm - něco ještě tajíš, nebo je to chyba výkresu ?
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
správně, taky jsem si to se synátorem už prošel
jinak na výkrese je samozřejmě spousty chyb jak už to u těchto "studijních" modelů bývá, chybí už výše uváděný rádius u přechodu průměrů, nevím k čemu je kóta 4mm u řezu pro okótovaný závit M8, pravděpodobně se k něčemu vztahovala, no a konečně v tolerančním poli je uvedeno 8 x M6, což je samozřejmě vůči již okótované M8 blbost jak vrata
Možná bych začal chybama, vypíchl. že pokud není průměr 120 mm životně důležitý (polotovar 130) tak by klidně stačil kupříkladu 118 mm (polotovar 120) a to je sakra úspora jak materiálová tak časová a dostal bys za jedna i bez postupu
...jinak já bych to asi dělal přesně obráceně než jsi psal, čela+malej 0,3 přídavek, důlek, opřít, 120(118), otvory M8/M6 ?,otvor vyvrtat, vyvrtat na 68H7, výstružník bych do toho nemotal, udělal tu vnitřní fičůru, pak otočil, chytil za 120(118), sjel čelo o 0,3, vnitřní sražení na průměru 68H7, určitě opřel a sjel 90
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
jj koukal jsem teď do tabulek a je to tak zrovna tady to tol. pole, ale moc nechápu při tak malé výšce, chápal bych kolmost A vůči B už jenom kvůli té H7 a přírubovému typu.....
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 21. 11. 2019, 8:31
A určitě jé dobré vrtat nejdřív ty závity? vlastně budu vrtat až do té části, kde bude ten průměr 90.. to nevadí, že pak budu při soustružení na tu devadesátku tam mít díry? Nebude tam ta destička dostávat čočku?tumlik píše: ↑21. 11. 2019, 1:47správně, taky jsem si to se synátorem už prošel
jinak na výkrese je samozřejmě spousty chyb jak už to u těchto "studijních" modelů bývá, chybí už výše uváděný rádius u přechodu průměrů, nevím k čemu je kóta 4mm u řezu pro okótovaný závit M8, pravděpodobně se k něčemu vztahovala, no a konečně v tolerančním poli je uvedeno 8 x M6, což je samozřejmě vůči již okótované M8 blbost jak vrata
Možná bych začal chybama, vypíchl. že pokud není průměr 120 mm životně důležitý (polotovar 130) tak by klidně stačil kupříkladu 118 mm (polotovar 120) a to je sakra úspora jak materiálová tak časová a dostal bys za jedna i bez postupu
...jinak já bych to asi dělal přesně obráceně než jsi psal, čela+malej 0,3 přídavek, důlek, opřít, 120(118), otvory M8/M6 ?,otvor vyvrtat, vyvrtat na 68H7, výstružník bych do toho nemotal, udělal tu vnitřní fičůru, pak otočil, chytil za 120(118), sjel čelo o 0,3, vnitřní sražení na průměru 68H7, určitě opřel a sjel 90
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: 21. 11. 2019, 8:31
Případně kdybych tedy chtěl dělat díry jako poslední.. můžu to vůbec upnout měkkými čelistmi za průměr 90? samozřejmě ne celých 57mm, ale tak, abych mohl udělat ty závity na té kružnici o průměru 100..
Buď frajer a přizpůsob to (nastav pro danou oblast výrobcem doporučné hodnoty pro přerušovaný řez)FatWolfixc píše: ↑21. 11. 2019, 2:38 A určitě jé dobré vrtat nejdřív ty závity? vlastně budu vrtat až do té části, kde bude ten průměr 90.. to nevadí, že pak budu při soustružení na tu devadesátku tam mít díry? Nebude tam ta destička dostávat čočku?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8163
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Za průměr 90 se to kvůli vrtání děr upnout dá, klidně jen za těch prvních deset milimetrů, ono to vydrží (když to bude opřené). Přesněji řečeno podle mě to bude míň špatné než přerušovaný řez, navíc díry budeš vrtat a závitovat jako průchozí, čímž ušetříš čas. Při přerušovaném řezu se tam může "něco" rozkmitat a pak bývá za dírou horší povrch. Vzhledem k požadavku drsnosti 1.6 by to mohl být problém. Ale je u tohohle postupu přepnutí navíc, to musíš zvážit.
Taky by ty díry šly dělat jako poslední operace bez přepnutí ze strany průměru 90. Nejsou zase tak hluboko, na to seženeš navrtávák, vrták i závitník. Ale zase neuděláš zahloubení (náběh pro závitník), leda bys to dělal třeba vrtákem 9.5 a to nevím jestli by ti prošlo Bez náběhu zkracuješ životnost závitníku.
Pak je otázka, jestli se díry mají dělat na jiném stroji než na tom soustruhu (poháněnými nástroji). V takovém případě není co řešit.
Taky by ty díry šly dělat jako poslední operace bez přepnutí ze strany průměru 90. Nejsou zase tak hluboko, na to seženeš navrtávák, vrták i závitník. Ale zase neuděláš zahloubení (náběh pro závitník), leda bys to dělal třeba vrtákem 9.5 a to nevím jestli by ti prošlo Bez náběhu zkracuješ životnost závitníku.
Pak je otázka, jestli se díry mají dělat na jiném stroji než na tom soustruhu (poháněnými nástroji). V takovém případě není co řešit.
Aleš Procháska
Mohu se prosím zeptat, jak je myšleno to opření? Nějakou lunetou? Nebo jen jako že to bude v univerzále "nadoraz"? Dík, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8163
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Normalne nadoraz k univerzale, vzdyt jde jen o diry. Pripadne v mekkych celistech, kdyz bude vetsi serie. Ale radsi bych to videl vrtat na jine masine.
Aleš Procháska
Zdravím,muj postup by byl nasledovný:
1.soustružení pr. 120mm asi 15mm,vrtání díry a předhrubování na pr. 66mm
2.Upnout do měkkých čelistí pr.120mm,zarovnat na 78,8mm,dokončit 68H7
3.vytvořit zahloubení pomocí např SECO MDT https://www.qualitymill.com/6760490/Product/Seco-61858 dříve než 90g6 kvůli slabé 1,8mm stěně a možné deformaci
4.soustružení 90g6 a vrtání děr poháněným držakem
nebo
5.otočit po třetí: vrtat ze strany pr 120mm,kratší vyložení vrtáku,případně možnost přímo vyzávitovat poháněnými držáky
1.soustružení pr. 120mm asi 15mm,vrtání díry a předhrubování na pr. 66mm
2.Upnout do měkkých čelistí pr.120mm,zarovnat na 78,8mm,dokončit 68H7
3.vytvořit zahloubení pomocí např SECO MDT https://www.qualitymill.com/6760490/Product/Seco-61858 dříve než 90g6 kvůli slabé 1,8mm stěně a možné deformaci
4.soustružení 90g6 a vrtání děr poháněným držakem
nebo
5.otočit po třetí: vrtat ze strany pr 120mm,kratší vyložení vrtáku,případně možnost přímo vyzávitovat poháněnými držáky