Čím na břit na hardoxu?

Odpovědět
HonzaHorka
Příspěvky: 320
Registrován: 15. 11. 2009, 2:17

9. 2. 2019, 5:27

Kamarád by chtěl na nozich do stepkovacky z hardoxu přejet nové ostří. Jakou nato zvolit frézu?
Mám fa3u a doma většinou pouze klasické nástroje z hss netuším zda to má vůbec cenu zkoušet.
Nebo potom mám ještě tu klasickou narexackou fréz. Hlavu pro. 63mm s negativními plátky.
nellospeed
Příspěvky: 50
Registrován: 14. 3. 2018, 4:52

9. 2. 2019, 5:48

Měl jsem jednou hardox na fréze, ale normálně jsem do toho zabral šponu, byly to výpalky a plátkovou frézou se to dalo normálně obrábět. Je možný že hardoxu bude třeba víc druhů.
Miki2t
Příspěvky: 260
Registrován: 22. 9. 2010, 9:02
Bydliště: Levice SR

9. 2. 2019, 5:51

Ak je to napriklad Hardox 450 tak žiadne extra nástroje nepotrebuješ, ide to zhruba ako nerez. ak je to niečo viac napriklad 600vka už sa robi horišie. Takže skúsiť čímkoľvek a zistíš.
Dawe
Příspěvky: 287
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

9. 2. 2019, 5:53

HSS si neskrtne. Otupis nastroj behem chvilicky. Musis hledat nastroj pro ocel tvrdosti nad 55HRC. Ja jsem treba uspesne obrabel Armox 500 (sestersky material s Hardoxem 600 ktery predpokladam mas) touto frezou:
http://www.hofmann-vratny.cz/cz/HSC-frezy/?list=2266

edit: brousit to nejde?
TOS S28 Žebrák
Petiosa SkyfireCNC SVM-2VMC Mini Industrial
Triosa DIY frezka
Mex
Příspěvky: 5809
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

9. 2. 2019, 6:03

Jen ze zajímavosti: co to znamená "přejet nové ostří"?
Já bych při podobném požadavku chytnul do ruky brusku a o ničem jiném ani neuvažoval. Ale tady to bude si nějak jinak, že primárně zvažuješ frézování.

Díky za info.
HonzaHorka
Příspěvky: 320
Registrován: 15. 11. 2009, 2:17

9. 2. 2019, 7:20

Frézovat, jelikož se jedná o ubrání 2-5mm. To je na brus trochu hodně. Podle toho jak moc ty kzdly dostanou zabrat. Je to by velký stepkovac.
qwer
Příspěvky: 708
Registrován: 8. 4. 2008, 8:09
Bydliště: Kostolec (Pov. Bystrica)

9. 2. 2019, 8:57

Robil som to kamošovi, a HSS s tým malo problém, zvlášť v miestach blízko po pálení, prvý kus ani nedokončila- bola na odpis :( No ak je tá tvrdá vrstva po pálení preč, mohla by to dať aj HSS, ale záleží aký to je hardox. Ja som to potom dorobil karbidovou- a v pohode.
013 (2).JPG
014.JPG
doncarlos
Příspěvky: 554
Registrován: 9. 1. 2008, 9:49

11. 2. 2019, 6:00

To: Honza Horka
frezovani.jpg
Tak tady ostřím břity do průmyslového štěpkovače fy JENZ, fréza s VBD si s tím
bez problému poradila, JENZ si ten matroš asi nechává dělat na zakázku, neboť
složení neodpovídá žádné tabulkové oceli, myslím že HARDOX je vedle toho
úplná sračka, nepodceňuj karbidy, v práci jsem frézoval i do hluboký nitridace.
atlan
Příspěvky: 1702
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

11. 2. 2019, 6:59

Tal teoreticky ide aj na hardrox navarit nejaky lepsi matros ten potom opracovat...
stanik84
Příspěvky: 793
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

11. 2. 2019, 10:12

On ten Hardox není jen jeden, je ho hodně druhů.

https://www.gamaocel.cz/4861/hardox/

Schválně se poptám kamaráda u nich ve firmě.

Vím, ze to frézujou normalnima VBD. Nic speciálního. A to jim to Ferona vozí po kamionech.
Odpovědět

Zpět na „pro frézku“