Drážkovací frézy pro hluboké drážky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 604
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

7. 5. 2019, 9:21

Hezký den,

zajímalo by mně, ja udělat hlubokou drážku do oceli S355. Drážka má mít 30mm hloubku a je zakřivená. Šířka je 13mm.

Můžu to odvrtat a pak objet stranovou frézou. Doporučíte nějakou s tak velkou hloubkou?
Nebo ponornou frézu a místo odvrtávání vrtákem to udělat takto? Je nějaký rozdíl mezi frézami pro drážky a ponorné frézování?

Mašina není moc tuhá, takže je třeba pamatovat na moje možnosti.
Pro představu: vrtání D12mm s rychlostí 70mm/min po 1,2mm s vytahováním a úběr 0,16mm/z. Čelní frézování D50 Ap 2mm, Ae 40mm, F 75mm/min.

Prosím o Vaše tipy.

Díky a fajn den:)
RaS
Příspěvky: 7909
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

7. 5. 2019, 11:18

nezlob se na mě, ale kdo ti má poradit když nikdo tvou mašinu nezná, já bych vzal TK 12ku 2břitou frézu dlouhou 30mm a na 3krát bych to projel s přídavkem 0,1 , pak bych vzal poslední šponu najednou, pokud bych toho dělal víc tak bych poslední finiš bral třeba 4břitkou načisto a nesepisoval bych o tom sáhodlouhé romány :D

na tohle mi odpovíš mašina se rozklepe tak pojedeš s menšíma otáčkama pomaleji na víc záběrů.. druhej napíše, že by to vzal na 2 hrubovací průchody po 15mm taky by s tím asi taky neměl být problém..

vysvětlete mi někdo co od takovejhle dotazů čekáte? chceš frézovat nebo psát? sám přece vidíš co ti mašina dovolí
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 604
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

7. 5. 2019, 1:27

RaSi já chtěl doporučení na frézu. Nemám žádnou a je jich tisíce.
Teď jsem to dělal tak, že jsem zkoušel nějakou hrubovací 4břitou 10kou, co byla primárně na hliník, ale zůstal mi v šuplíku, navíc nic moc ostrá... tak jsem s ní udělal 4 otvory s předvrtáním. Navrtal jsem 10mm dírky vedle sebe a pak na dva přejezdy (rozšíření drážky na 11,5 a pak na 13mm) jsem to vzal tou desítkou s Ap 10mm a Ae 0,75mm rychlostí 120mm/min. Šlo to poměrně dobře.

Mně zajímalo jaké typy jsou vhodné na zavrtávání, kdybych to řešil ponorným způsobem. musím předvrtat první otvor (plnou hloubku drážky) pro nájezd ponorné frézy, nebo se umí zahloubit sama do plného matrošu? Na videích jsem viděl vždy jen to, že ubírají tak Ae 0,2D, ale neviděl jsem první zahloubení. Jdu to vyzkoušet, jenže mám jen jedinou frézu, tak se raději ptám:)

Díky a pokud Vám tyto dotazy přijdou hloupé, tak je prostě nečtěte a nereagujte na ně.

Hezký den
Dawe
Příspěvky: 183
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

7. 5. 2019, 1:47

Zdaleka ne vsechny stopkove frezy jsou urcene pro zanorovani. Pro zanorovani do materialu jsou casto specificke geometrie britu. Samozrejmosti je plne pokryti prurezu celnim britem , jinak pochoipitelne zavrtavat nemuzes.
Napr. tyto H&V jsou optimalizovane a urcene pro zavrtavani.
TOS S28 Žebrák
Petiosa SkyfireCNC SVM-2VMC Mini Industrial
Triosa DIY frezka
RaS
Příspěvky: 7909
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

7. 5. 2019, 1:54

já se ti jen snažím vysvětlit, že to co bude fungovat jinde nemusí fungovat Tobě, někdo kdo neplatí nástroje a má špičkové stroje zaměstnavatele ti navrhne nějakou Hitech frézu za několik tisíc, a ty ji zlomíš po 2cm řezu třeba .. druhej hobík ti navrhne HSSku za 50ku z výprodeje.. a oba budou mít pravdu, prostě tím chci říct že si na to musíš přijít sám a první zkušenosti jsou bohužel hlavně o lámání fréz :D

ode mě jsi radu dostal nějakej 2břitej tvrdokov, to jestli to bude od Hoffmana od Aliconu WNT JDTools nebo cokoliv je v první fázi na běžnou ocel uplně jedno, bez zkušeností nepoznáš rozdíl, hlavně je to o upnutí a o stroji, jedna věc je mít silovou kleštinu a druhá mít ER kleštinu, weldon a nebo třeba tepelnej upínač..
mimochodem fréza o které se bavím bude kolem 700-1000Kč .. to jen tak pro upřesnění o čem se bavíme

k strategii obrábění, zajeď tam po rampě třeba 5-7st, zavrtávat je podstatně náročnější a ne každá fréza na to je stavěná
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 604
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

7. 5. 2019, 4:17

Zrovna jsem to zkoušel zavrtavanim. Fréza 10mm 4 Brit. Vrtákem jsem udělal první díru a pak s Se 4mm a rychlosti 350mm/min. Pak stejnou frezou po spirále s Ap 10mm a Se 2mm rychlosti 200. Takže metoda číslo 1.

Příště zkusím plnou drážku.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 604
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

13. 5. 2019, 8:14

Hezký den všem,

můžu se zeptat? Jaký je rozdíl při drážkování tou 8-10mm frézou s použitím ER kleštiny a nebo silové a nebo tepelné? Já mám ISO30 takže používám trny ER25 nebo 32. V každém trnu mám našroubovaný stavitelný šroub, aby se mi vrták nezatlačoval dovnitř, ale proti vytahování to nepomůže. V čem je při obrábění pomocí ER kleštiny problém? Vibrace nebo povytahování nástroje? Jak to bylo myšleno.

Díky
RaS
Příspěvky: 7909
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

13. 5. 2019, 8:53

každý upínač ti dovolí jiné zatížení, na nějaké šolichání je to v podstatě jedno, ale pokud vezmeš pořádný záběr tak je znát jestli máš 10ku frézu v ER16ce a nebo třeba v hydraulickém upínači
při jednom pojedeš třeba do hloubky 5mm a budeš to mít rozvibrované, při druhém to vezmeš čistě na dvojnásobnej záběr - se stejnou frézou
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 4842
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

13. 5. 2019, 8:55

silový nebo tepelný upínač jsou podstatně tužší a přesnější než ER kleština
abys to využil, musíš mít tomu odpovídající stroj a upnutí obrobku
tzn. několik tun litiny v odpovídajícím stavu
v jednom konkrétním případu jsem pro upnutí 4bř. hrubovací frézy pr. 10mm postupně vyzkoušel následující
upnutí weldon - životnost nástroje cca 15min
kleština ER20 - cca 30min
ER32 - asi hodina
hydraulický silový upínač - více než tři hodiny
obrobek - válec pr. asi 160 délka asi 600, mat. 12050, do něj šroubová drážka profil 20x40mm stoupání 100mm
někde ve vlákně co jste dneska bastlili je fotka fotka s názvem šnečku šnečku ....
....
edit - RaS byl rychlejší :D
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 604
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

13. 5. 2019, 12:03

Jasně, takže ER25/32 neurazí ani ne nenatchne. Mi ale rozhodně postačí.
Až koupím frézy, tak pak poreferuji. Prozatím jsem to dělal tím odvrtáváním. Šlo to poměrně dobře.

Chlapi díky a fajn den:)
Odpovědět

Zpět na „pro frézku“