Petr68 píše: ↑6. 12. 2018, 12:00
Děkuji Vám pánové za odpovědi. V prvním dotazu mě spíše zajímalo, jestli se vodící pouzdra nevyrábějí co země, to průměr. Frézka je Maďarská a tak jsem potřeboval zjistit, zda to není rozměr třeba jen Strigonu. Nyní už vím, že se pouzdra běžně vyrábějí s vnitřním průměrem dle průměru trnu, v různých délkách a průměrech. Již zmiňovaná firma z odkazu tedy dodává i to mnou potřebné pouzdro 48mm. Výroba pouzdra tak jak píše david1 je pro mně pouze v teoretické rovině, protože pouzdro hotové stojí cca 800Kč a myslím, že bych se tímto způsobem k takové ceně ani nepřiblížil. Dále je věc druhá a to jak píše Aleš, napasování opěrného ložiska ze Strigona A na Strigona B. Tím se budu zabývat jak budu mít kompletní trn a náladu
Dále jsem si nemohl nevšimnout vaší konverzace v rubrice levných strojů. Původně jsem se chtěl zdržet hlasování
, ale když jsme se zde takhle sešli a bylo zde zmíněno zachraňování vraků tak mi to nedá.
Dle mého názoru asi není vhodné kupovat a opravovat stroje "vraky či šroty" pokud mají sloužit ke komerční výrobě. Pokud budu mít profesionální kovovýrobu, dostatečný kapitál, zakázky a odbyt je nesmysl koupit vyvaklaného Volmana, rok se s ním srát a zákazníkům říkat, ještě vydrž než uschne natřený koník
Ovšem z mého pohledu kutila a na fóru jistě nejsem jediný je často jediná možnost jak se dostat ke stroji koupit šrot. Sám mám soustruh a frézku do kterých jsem investoval spoustu času a peněz, aby se na tom dalo tak nějak něco dělat. Tyto "repase" nejsou o ničen jiném, něž to rozebrat, preložiskovat, vyčistit, nalakovat a znovu složit. O nějakém zaškrabávání lože při dnešních cenách nemůže být ani řeč. Sám jsem měl nabídku na zaškrabání lože suportu 22tis. bez DPH. Takže se jako kutil smířím s tím, že na tom tisíciny honit nemůžu. A proč to všechno proboha dělám? Na to je jednoduchá odpověď. Protože mně to BAVÍ. Někdo lepí letadla a já soustružím, frézuji a až koupím vrak brusky a za rok ho dám dohromady, tak budu i brousit. Jak budu brousit? stejně na hovno jako soustružit, ale budu u toho šťastnej a o to tu jde
Tak se chlapci přeci nehádejte, život je krátkej a stejně se nedoberete stejného názoru
Jo,tak to tam taky popisuju..Pro někoho i cesta je cíl.Jenže já nemám tolik místa a peněz (ostatně ani času),abych měl vrakoviště strojů a mohl dělat systémem :kutím,kutím,až najednou koukám že jsem to zkurvil..Pokud to máš jen na výrobu šroubů na lešení bez vyšších cílů,tak proč ne.Jenže já třeba občas vyrábím nějaký vřetýnko,ventil do spalovacího motoru,nebo jen hloupej pístní čep v atypické míře.A to na šiškostroji dělat asi moc nejde..A mít doma bývalé stroje,(které když jsou v dobré kondici,to lehce zvládnou) a dávat si ty práce,kde záleží na přesnosti někde dělat..to mi nejde do hlavy.Tam prostě neušetříš.Navíc,každá odjetá mašina je kasička,pořád tam sypeš a nikdy to v podstatě nemůžeš dostat zpátky.Tím chci jen naznačit, co už jsem mockrát psal inženýrovi(evidentně ne nekonomie),že když už pořizuju běžnej stroj,radši něco přidám,nebo nebudu nesmyslně čumět,jestli je to v dojezdové vzdálenosti tramvaje (doprava,pokud to není pětitunová mašina a cesta 500km je v podstatě v hodnotě slušného stroje zanedbatelná částka),protože když to pak přitáhnu domů,vesměs to můžu po odbahnění a základní kontrole bodnout do zásuvky a dělat na tom-když to bude přesný, tak i pro druhý,který mi za to něco dají-známí zase nějaké vybavení,nebo materiál,cizí peníze,které můžu vrátit pod polštář,aby se mi zase leželo dobře. Když budeš mít šrot, za pár korun,tak budeš mít sice polštář nacpanej,ale stejně neusneš,páč budeš špekulovat,jak to udělat,aby třeba soustruh točil věci válcové,když mi to pořád dělá kužel a po každém přidání musím zastavit a měřit,páč je to vymrdaný na všechny strany a v každém místě to bere jinak..U brusky je to ještě horší,nejen že nedokáže udělat slušnej povrch a udržet opakovatelnou válcovitost,ale třeba nebrousí ani na kulato,což se od oka,nebo s mikrometrem v ruce často ani nepozná..a že by si u tebe zámečníci podávali dveře,abys jim obrousil čepy na panty,které pak přivaří ke vratům,o tom si můžeš nechat zdát..
Ad to bavení-co tě prosím může bavit na tom,že sice uděláš,ale s jakou námahou,na kolikátý pokus,za jaký čas a s jakým duševním a fyzickým vypětím ? Přece když mám pěknej soustruh,nastavím míru,dám novej plátek a dělám míru na mikrometr,že to ta tvoje bruska z inženýrovy rubriky neudělá ani na tři pokusy..A vůbec nejde o to,jestli to děláš profesionálně,nebo jako koníčka.. Ty letadýlka taky můžeš patlat kanagomem ze špejlí a ve finále ti to možná bude lítat -anebo mít létadlo se čtyřtaktem a na vysílačku..A ve finále,když ti to nepůjde,nebo budeš mít jakejkoli jinej problém,tak prostě ten stroj prodáš-a když ne,za lepší peníze,než jsi ho pořídil ,tak neproděláš-ale na šrot budeš hledat masochistu-anebo to vzdáš a vrátíš to do oběhu za 3,90,-/kg i když jsi do toho před tím nasypal třeba těch 22 bez daně... Takovejch mašin už jsem viděl moc..Anebo budeš jako inženýrskej,uděláš si zvláštní téma na to,jak budeš převrtávat uložení ložiska a budeš vymýšlet,jak z hovna bič uplésti-teda přesněji napsáno,jak vlastními silami ,nehledíce na promarněný čas s pokud možno nulovými vedlejšími náklady,bez rozebrání celého šrotostroje na prvočinitele,bezznalostí,bez horizontky,bez přípravků ve kterejch se to normálně ve fabrice svrtávalo a bez použití měřidel,které má jen pár lidí v tomhle oboru,s maximální improvizací spácháš jak se povede co nejsouosejší díru .Ve finále, když se to povede,můžeš se bít v prsa a napsat něco sebeuspokojujícího,i když ostatním je jasný,že je to jen malinké popotlačení kuličky jednoho hrdobce-a když se nepovede,se šrotem jsi začínal,ve šrot se zase obrátí:-)) Zatím jsi ale trávil čas celkem zbytečnou prací,protože když budeš mít kompletní stroj hned na začátku,nebudeš trávit hodiny po bazarech ,utrácet další prachy, jezdit kilometry-nebo platit dopravu,ale můžeš dělat něco pro sebe-anebo pro druhé,když tě bude pálit,kolik jsi za tu pěknou mašinu musel vyndat..
Ad ty pouzdra-vidíš,to je můj pohled na problém-když máš mašiny,tak tohle neřešíš,prostě vezmeš pouzdro s větším průměrem (který jak jsem pochopil,máš doma=náklad 0,- ),stoupneš k mašinám a za čas,kterej bys tak akorát obětoval na objednání hotového kusu(který pravděpodobně stejně nebude skladem,takže budeš muset čekat a nedělat-anebo improvizovat ) to zmákneš.To pak jsi v plusu a místo výdaje 800+ řekněme kilo poštovný ,si můžeš dát po odečtení nákladů(řekněme hodně: elektřina,topení a ostatní režie,jako emulze,opotřebení řemenů,šroubu brusky a soustruhu a ubroušení destičky na soustruhu a kotouče na brusce režie 200,-) těch 700,- pod polštář-anebo lepší do spořitelny na vkladní knížku s heslem "nová frézka"..Nebo píšu něco blbě?
Mrkněte na mistra Kodeta,tady v tom filmu mi mluví z duše..
https://www.youtube.com/watch?v=xS5KRBeSwzE
1:06:35 a pak 1:08:39