A radsi i konec toho imbus klice/nastavce, kterym to dotahuje. Snad to neni kulicka, protoze tak to strhne raz dva.
Strojní závitníky
Tak si vem šrouby M8 - 4.8 a 8.8, udělej si dva závity do kvantlíku vedle sebe, dej šrouby třeba přes 10ku matku a podložku. No a zkoušej. Uvidíš, jak se ta 4.8čka začne natahovat, než ji urveš. Ta 8.8čka se natahovat toliko nebude a potřebuješ větší moment abys jsi ji urval.
no, já jsem myslel fotku toho tvýho kterým jsi to utahoval, ne obrázek staženej z Alzy.....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Asi třikrát jsem ho zašrouboval a odšrouboval při ustavování kolejnice. Nebyl ještě dotahnutý. Všechny díry jsou relativně přesné, takže otěr nevznikl při dotahování. To křuplo při prvním dotažení.
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Nic z toho. Šrouboval jsem t to čistého závitu akušroubovákem nastaveným na nejmenší krouťák, aby se to jen dotko kolejnice. Pak jsem začal utahovat postupně po troše všechny šrouby. Na momentíku jsem nstavil cca 25Nm. Dup, a servany. 3lo to jak po másel. Prostě nějaký hnůj a ne ocel.
Zkusil jsem to jinak a navrtal nový závit do kousku materiálu S235. Našrouboval šroub a začal přitahovat tlustou podložku. Jeden šroub mi prasknul už při 16Nm. Druhý při 24 (ten z obrázku), krabici jsem tedy odložil a nemám chu%t to řešit. Vím, že šrouby od Burgera v Hostivicích si nikdy nekoupím.
Další pokus byl s M8, zase imbus) nějakou vyšroubovanou od nevim kuď a měla to být 8.8. Začala se kroutit až při momentu 70Nm. Momenťákem ani mýma rukama to tentokrát není.
Prostě hovnomateriál.
Zkusil jsem to jinak a navrtal nový závit do kousku materiálu S235. Našrouboval šroub a začal přitahovat tlustou podložku. Jeden šroub mi prasknul už při 16Nm. Druhý při 24 (ten z obrázku), krabici jsem tedy odložil a nemám chu%t to řešit. Vím, že šrouby od Burgera v Hostivicích si nikdy nekoupím.
Další pokus byl s M8, zase imbus) nějakou vyšroubovanou od nevim kuď a měla to být 8.8. Začala se kroutit až při momentu 70Nm. Momenťákem ani mýma rukama to tentokrát není.
Prostě hovnomateriál.
Za "bolševika" vyrobené imbusy byl docela problém nějak obrábět. Bylo to hužvaté a bez oleje to moc nešlo. Ty dnešní se chovají spíše jako "automatovka 11109". Je to bláto a ty hlavy hází několik desetin radiálně a dosedací plocha hlavy je taky hnus.