Stěhovací podvozky

Odpovědět
aleshonsa
Příspěvky: 2954
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

1. 1. 2019, 9:22

stanik84 píše: 1. 1. 2019, 8:09
aleshonsa píše: 1. 1. 2019, 6:16
stanik84 píše: 1. 1. 2019, 5:46 A pak že to nejde z Úček :)

Jednoduchý jak facka ...

https://m.youtube.com/watch?v=vE78VVB2IEw
Jo, ale tohle je trochu "jiné" Učko.
V čem je jiné od toho, který mají všude, kde prodávají hutní materiál?

Jestli teda nepoznáš obyč účko na traverzu nebo překlad třeba nad okno, tak nemá cenu se s Tebou o ničem bavit. Fakt ztráta času. Hodně štěstí.

https://online.ferona.cz/detail/25584/p ... 26-1-u-200
To jako usuzuješ z čeho? Ach, jo, a co to zkusit třeba bez arogance a frajéření.
Tak předpokládám, že víš, že je rozdíl provrtávat z boku účko válcované za tepla (ve smyslu tuhosti) a účko vzniklé ohnutím třeba pár mm silného plechu, co jsem chtěl použít já.
Nakonec o tom jsem se mohl přesvědčit sám. Při vrtání děr do L kdy do válcovaného za tepla to šlo bez problémů a do nějakého ohýbaného, kam jsem to v jiném případě potřeboval, to šlo blbě. To měl testone (nebo kdo to byl) pravdu, že to půjde blbě.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
aleshonsa
Příspěvky: 2954
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

1. 1. 2019, 9:26

DwPetr píše: 1. 1. 2019, 8:57 - účko je normální
- jde to ještě jednodušejc

A sám bys to dělat neměl. Ten druhej totiž vidí, jestli se ta mašina nějak blbě nenaklání, a kdyby náhodou, tak ti může hned pomoct.
No tohle právě jo, ale já ho chtěl udělat ohnutím z plechu.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Lify
Příspěvky: 1460
Registrován: 14. 1. 2016, 4:33

1. 1. 2019, 9:46

aleshonsa píše: 1. 1. 2019, 9:26
DwPetr píše: 1. 1. 2019, 8:57 - účko je normální
- jde to ještě jednodušejc

A sám bys to dělat neměl. Ten druhej totiž vidí, jestli se ta mašina nějak blbě nenaklání, a kdyby náhodou, tak ti může hned pomoct.
No tohle právě jo, ale já ho chtěl udělat ohnutím z plechu.
K čemu ohýbat? Proč to neudělat jednoduše z účka?
Šikovnej nerozhodnej trpaslík
Věčný tazatel
aleshonsa
Příspěvky: 2954
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

1. 1. 2019, 9:51

Já to budu muset celkově uchopit ještě z jiného úhlu pohledu. Stěhovací podvozky (toho typu jak se prodávají s výškou 110mm) co jsem uvažoval, by asi fungovaly všude, nicméně:
- Ten podvozek z odkazu jak poslal Lify mi díky nízké světlosti nejspíše nepřejede přes rampu. Na horizontu se to nejspíše chytne. Tam se musel i paleťák bohužel dost zvednout.
- Ložiskáče z odkazu mi nepřejednou přes deklování brzdové zkušebny. Ta je zapuštěná v zemi a zakrytá kotlovým plechem. Ten je k nosnému rámu přichycen šrouby s 6ti hranou hlavou, kde ta hlava vyčuhuje nahoru. Já i uvažoval to předělat, dát tam silné ocelové plechy a chytnout to zapuštěnými imbusy, ale když jsem zjistil, kolik by to stálo tak jsem na to rychle zapomenul.
- S deklováním kotlovým plechem by měly nejspíše menší problém i roury, resp. hlavně s těmi šrouby co tam čouhají. Přes to blbě jezdí i paleťák a musím dávat bacha, abych nejel koly oje nebo zadními válečky do těch šroubů. Jak by přes to jely kupované podvozky, netuším, já mam na paleťáku na kažedé straně jen jeden váleček, podvozky jsou min. 2nápravové.
Teď si nejsem jist, musel bych se podívat, ale mam pocit že je to zrovna ten kotlový plech se slzami, nikoliv ten mřížkovaný. Ten by byl lepší.
Takže tyhle věci nejsou univerzální.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
aleshonsa
Příspěvky: 2954
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

1. 1. 2019, 9:53

Lify píše: 1. 1. 2019, 9:46
aleshonsa píše: 1. 1. 2019, 9:26
DwPetr píše: 1. 1. 2019, 8:57 - účko je normální
- jde to ještě jednodušejc

A sám bys to dělat neměl. Ten druhej totiž vidí, jestli se ta mašina nějak blbě nenaklání, a kdyby náhodou, tak ti může hned pomoct.
No tohle právě jo, ale já ho chtěl udělat ohnutím z plechu.
K čemu ohýbat? Proč to neudělat jednoduše z účka?
To už se řešilo. Na velikost co jsem původně chtěl ani vhodné U nebylo. Nejlepší je ta testoneho metoda to udělat z desky, plocháčů, svrtat a posvařovat.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4859
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

1. 1. 2019, 9:56

Přes hlavu šroubu ti nepřejede nic. Když se stěhuje mašina, tak se před ní i zametá. I malej kaminek dělá bordel. Ty šrouby v době stěhování vytoč a je to, nebo udělej zahloubení a dej tam zápustný šrouby.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
r4cv
Příspěvky: 2681
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

1. 1. 2019, 9:57

turnigy píše: 1. 1. 2019, 9:01
r4cv píše: 1. 1. 2019, 8:43 Len pri tomto prevedení treba počítať s tým, že tie ložiská tú tenkú osku môžu ohnúť.
Uloženie na jednej strane, ťahaná tyč priemeru cca 20mm bežnej akosti a 2000kg na vozík mi nejako nejde dokopy.
Nechce sa mi chodiť do dielne, ale som si istý že 2t hydraulický zdvihák čo mám k autu má ešte tenšie osky. Podľa mňa to vydrží úplne v pohode. Miesto ložísk môžeš dať ihličkové a kolieska zo silónu, ako tu už niekto spomínal
Je treba si uvedomiť, že zdvihák (klasický čínsky z Tesca) má iba jedno koliesko na jednej strane osky. Max. ohybový moment je 1/2 šírky ložiska x sila na ložisko.

Pri dvoch ložiskách to je (1,5xšírka) x sila a to je 3x viac.
treba počítať, že tie ložiská zaťažujú osku v strede guličkovej dráhy. Proste uloženie zaťaženého kolieska by som riešil z oboch strán.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4859
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

1. 1. 2019, 10:04

K tomu ještě podotknu, jedna věc je statický zatížení, a druhá dynamický.

Když jsem kutálel po trubkách to 7t 4C, tak to celkem jelo, ale při manipulaci když se muselo na jedný straně nazvedat, abych je natočil a dostal do rohu, tak cca z 1 cm huplo na trubku, když jsem rychle pustil panenku (šroub fest drží, a pokud se nepovoluje pomale dvěma rukama, ale jen jednou, tak se to povolí moc, něco jako ON/OFF) a z trubky jsem měl jekl :D
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
aleshonsa
Příspěvky: 2954
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

1. 1. 2019, 10:12

DwPetr píše: 1. 1. 2019, 9:56 Přes hlavu šroubu ti nepřejede nic. Když se stěhuje mašina, tak se před ní i zametá. I malej kaminek dělá bordel. Ty šrouby v době stěhování vytoč a je to, nebo udělej zahloubení a dej tam zápustný šrouby.
Já vím, že to neprojde, prostě se musí jet mezi nima (nejsou tam nijak hustě). Vyndat se je bojím, aby se plech pak pod strojem nesmýknul a co pak s tím. To by pak mohlo dopadnout i blbě. Zapustit to nejde, to bych tam musel dát právě silné plechy. Tohle je nějaký tenký kotlový plech. Normálně přes to jezdí auta atěm jsou nějaké hlavy fuk.
Jedině v nejhorším přes to dát prkna, nebo OSB desky a hlavy šroubů do nich zapustit. To by bylo možná nejlepší.
Já už tam přes to jednou jel s malou magnetkou na paleťáku.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
aleshonsa
Příspěvky: 2954
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

1. 1. 2019, 10:18

Našel jsem fotku, jak to vypadá. Jezdí se (se strojem) podél vrat, tj. ze ze strany na stranu. A koukám ano, jsou to ty plechy se slzama, lepší by byly šrafované.
Přílohy
WP_20181203_15_56_28_Pro.jpg
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
r4cv
Příspěvky: 2681
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

1. 1. 2019, 10:24

Ak je toto terén, po ktorom chceš sťahovať, tak zabudni na všetky sr..y a kúp/sprav si vozíky s kvalitnými PUR kolieskami s väčším priemerom (aspoň 80mm?).
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4859
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

1. 1. 2019, 10:25

Hm, tak taková podlaha je stěhovákův sen :D Po tomhle pojede tak max. Desta :D Tohle je zralý na novou podlahu. Jako jo, kdybych si tam měl přijet něco vystěhovat, tak bych si s tím poradil s 2m kulatinama, ale ta představa že bys přes tohle skákal s těma vozíkama, to bude myslím Testone rád, že sis je od něj nakonec nepůjčil :D
Naposledy upravil(a) DwPetr dne 1. 1. 2019, 10:29, celkem upraveno 1 x.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Zbýňa
Příspěvky: 1915
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

1. 1. 2019, 10:28

Tak předpokládám, že víš ....
Přílohy
20161227_151808.zmenena-velikost.jpg
Naposledy upravil(a) Zbýňa dne 1. 1. 2019, 10:32, celkem upraveno 2 x.
aleshonsa
Příspěvky: 2954
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

1. 1. 2019, 10:29

Ale popravdě po tom pojedu jen 1x, max. 2x. Zprava do leva s hrotovou bruskou a pak možná opačně s pilou PR20.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
aleshonsa
Příspěvky: 2954
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

1. 1. 2019, 10:35

Zbýňa píše: 1. 1. 2019, 10:28 Tak předpokládám, že víš ....
Jo, to jo, ale stejně bych to raději řešil jako testone. Tenkrát jsem si to Lko taky podepřel.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Odpovědět

Zpět na „dalsi“