broušení tig elektrod
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22386
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tak to je normalni chovani
je to uplne vporadku
na hlinik je stridavina takze urcitou dobu je tam opacna polarita ktera tepelne pretezuje elektrodu ktera se potom zakulati
je to uplne vporadku
na hlinik je stridavina takze urcitou dobu je tam opacna polarita ktera tepelne pretezuje elektrodu ktera se potom zakulati
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
robokop> toho rozdilu si totiz okem ani nevsimnes. Takze nevis ze mas co opravovat. Ja na to prisel nahodou, kdyz jsem si vsiml ze se mi jednema eldama dari varit tenke 1.5mm Al plechy daleko lip nez druhejma. Pak jsem ty dobre nabrousil v ruce a zase se to varilo blbe.. tak mi to doslo.
Projevovalo se mi to tak, ze se oblouk sklani od strednice. Takze kdyz jsem mel vybrousene symetricke Vcko u svaru na tupo, s dobrou eldou jsem jel v klidu stredem, se spatne nabrousenou jsem musel tesne pri leve strane , protoze oblouk se stacel vyrazne doprava. Kdybych jel stredem, prava polovina Vcka se tavi daleko rychleji nez leva a tece to nez se tavenina spoji. To platilo v mem pripade, kdy jsem pri brouseni tocil eldu po smeru hodinovych rucicek. Nemusim popisovat jak nahovno to svarovani pak je a kolik vzteku to vyvolava.
Projevovalo se mi to tak, ze se oblouk sklani od strednice. Takze kdyz jsem mel vybrousene symetricke Vcko u svaru na tupo, s dobrou eldou jsem jel v klidu stredem, se spatne nabrousenou jsem musel tesne pri leve strane , protoze oblouk se stacel vyrazne doprava. Kdybych jel stredem, prava polovina Vcka se tavi daleko rychleji nez leva a tece to nez se tavenina spoji. To platilo v mem pripade, kdy jsem pri brouseni tocil eldu po smeru hodinovych rucicek. Nemusim popisovat jak nahovno to svarovani pak je a kolik vzteku to vyvolava.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Zkus si zmenšit procento čištění, kulička se taky zmenší. Ale nějaká tam vždycky bude.
Já používám na hliník světle modrou - má stejnou legovací přísadu, ale o trochu víc (zlatá 1,5%, sv. modrá 2%). Připadala mi o něco lepší, než zlatá.
Chlazenej hořák máš?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
na hliníku se ta kulička udělá vždy
je to proto, že se používá střídavý proud, polarity atd, nebudu to tu rozebírat
Fronius má dokonce na vytvoření kuličky na konci elektrody (říkají tomu kalota) program - proceduru kterou lze zapnout z ovládacího panelu a po nasazení nabroušené nebo nové elektrody si to kuličku vytvoří řízeně
mluvím o vaření hliníku st proudem
u ss proudu se to chová jinak, tam žádná kulička na elektrodě vznikat nemá
jen když si smočím
do cca 100A svařovacího proudu bych chlazený hořák neřešil
je to proto, že se používá střídavý proud, polarity atd, nebudu to tu rozebírat
Fronius má dokonce na vytvoření kuličky na konci elektrody (říkají tomu kalota) program - proceduru kterou lze zapnout z ovládacího panelu a po nasazení nabroušené nebo nové elektrody si to kuličku vytvoří řízeně
mluvím o vaření hliníku st proudem
u ss proudu se to chová jinak, tam žádná kulička na elektrodě vznikat nemá
jen když si smočím
do cca 100A svařovacího proudu bych chlazený hořák neřešil
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jojo, to je přesně ten důvod, proč má smysl alespoň jednou začas ty kužely srovnat do osy strojně. Taky nemá smysl dojíždět hroty co to jde, dokud to ještě nějak vaří a čekat až tam bude fakt velká kula. Jakmile si trochu škrtnu a je to na oblouku poznat, dávám hroty bokem - broušení je pak rychlejší a hrot ve výsledku vydrží déle - stačí ho pak jen přelíznout.Dawe píše: ↑23. 8. 2019, 12:12 Projevovalo se mi to tak, ze se oblouk sklani od strednice. Takze kdyz jsem mel vybrousene symetricke Vcko u svaru na tupo, s dobrou eldou jsem jel v klidu stredem, se spatne nabrousenou jsem musel tesne pri leve strane , protoze oblouk se stacel vyrazne doprava. Kdybych jel stredem, prava polovina Vcka se tavi daleko rychleji nez leva a tece to nez se tavenina spoji. To platilo v mem pripade, kdy jsem pri brouseni tocil eldu po smeru hodinovych rucicek. Nemusim popisovat jak nahovno to svarovani pak je a kolik vzteku to vyvolava.
Zdravím Vás, nehledejte v tom vědu, v dobrých školách (v těch špatných se neučí dnes už nic) se sice učí, že wolframová elektroda se má brousit na 60 stupňů a rýhy brusu, aby byly rovnoběžně s podélnou osou elektrody, ale v praxi to funguje tak, že si každý TIGař ("argonář") udělá úhel, jaký vyhovuje jemu. Délka brusu je zhruba 1-1,5 násobek průměru wolframové elektrody (zase, +- jak je každý zvyklý). Rýhování se řeší kvůli vedení ochranné atmosféry, ale v praxi (pokud nebudete svařovat Titan a jiné laskominy) to nemáte šanci poznat. V podélném rýhování je plyn veden směrem ke svarovému kovu "lépe". Ale znovu opakuji, nesvařujete li v atomce na jádře, nebo fajnové materiály, neřešte to, je to zbytečné.
PS: na hliník jsou zelené wolframové elektrody (čistý wolfram)
PS: na hliník jsou zelené wolframové elektrody (čistý wolfram)
-
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 15. 11. 2009, 2:17
Je potřeba to pouze dostat do ruky a nejsou potřeba žádné speciality na broušení.
To je jako s Božena u soustruhu. Dneska jsou všichni zvyklí na nože s plátky, ale pokud mám zásobu starých letovanych nožů či kovaných tak se s nimi naučím dělat a brousim vše pouze v ruce. A to mám i přípravky na bn102, ale kdo by se stim sr.. pak není problém cokoliv nabrousit od oka a maka to jak má. To samé je s vrtáky. Pouze pokud potřebují přesnou díru tak vezmu nový ale jinak nabrousit od oka a jede to.
To třeba u nás v práci na montážní hale jsou mladí kluci co než aby si šel nabrousit 5mm vrták na nejty tak ho raději zahodí a vezme nový. To mi hlava nebere. A přitom je to hned. Já je brousim aniž bych ho vůbec vyndal že sklíčidla...
To je jako s Božena u soustruhu. Dneska jsou všichni zvyklí na nože s plátky, ale pokud mám zásobu starých letovanych nožů či kovaných tak se s nimi naučím dělat a brousim vše pouze v ruce. A to mám i přípravky na bn102, ale kdo by se stim sr.. pak není problém cokoliv nabrousit od oka a maka to jak má. To samé je s vrtáky. Pouze pokud potřebují přesnou díru tak vezmu nový ale jinak nabrousit od oka a jede to.
To třeba u nás v práci na montážní hale jsou mladí kluci co než aby si šel nabrousit 5mm vrták na nejty tak ho raději zahodí a vezme nový. To mi hlava nebere. A přitom je to hned. Já je brousim aniž bych ho vůbec vyndal že sklíčidla...
Taky jsem to zkoušel, chytil jsem celou sloupovku, naklonil ji, a táhl jí k brusce, ale po chvíli se mi roztřásly ruce a málem mě praskly záda, tak jsem to vzdal, a brousím je sice v ruce, ale vyndaný...
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
-
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 15. 11. 2009, 2:17
Tak samozřejmě myšleno v ruční vrtačce nebo Aku.
To je pověra, to už dávno neplatí. Respektive platí, pro svářečky, kde je střídavej proud se střídou 1:1 a nedá se nastavovat čištění. Na tyhle svářečky byly ty elektrody vyvinutý, ale jelikož se dneska svařuje většinou invertorama s možností nastavení střídy (čištění), tak se používaj legovaný elektrody. Ty zelený jdou samozřejmě taky i na invertor, ale ty udělaj kuličku vždycky, a při stejném čištění větší, než legovaná elektroda .