Akušroubovák
Zdravím a pozdravuji. Když se v akušroubováku více jiskří a jde z něho smradlavý zelený dým, tak to je nejspíš kaput? Spálený vinutí? Během roku mi takhle odešel už druhý akušroubovák. Nemůže to být tím, že dílna není vytápěná, sice teploty tam nejdou nikdy pod 2°C, ale jestli ta izolace vinutí nějak nedegraduje. Zase jiný komutátorový strojky takhle neodchází. Třeba horní fréza bosh ta je určitě přes dvacet let stará a pořád slouží. Jen se dvakrát vyměnili uhlíky. Napadá mi, není přímá úměra mezi životností a velikostí motoru? Nebo je to prostě jen kurvítko.
Koukni odkud ten dým jde. Na co tu akučku konkrétně používáš? (já jen že známej měl stočený vrtáky 25-30mm a divil se, že mu každej rok odejde kotva na Narexce)
Jinak já mám modrou Boschku už 9 let a na stavbě byla 2x několik dní přímo na dešti, občas ji nechám ve stodole kde mrzne, jinak ji mám v dílně, kde taky není moc teplo a je furt cajk, jen už LiION baterky vydržej tak půlku toho co dřív.
Jinak já mám modrou Boschku už 9 let a na stavbě byla 2x několik dní přímo na dešti, občas ji nechám ve stodole kde mrzne, jinak ji mám v dílně, kde taky není moc teplo a je furt cajk, jen už LiION baterky vydržej tak půlku toho co dřív.
bobik> neoperujes pravidelne pobliz te vrtacky se silikonovym sprejem? Silikonem kontaminovany komutator se chova podobne tomu co popisujes. Nakonec se zvysi kontaktni podpor natolik ze uz se neroztoci.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Jasny, to byl jen vystrel naslepo.
Nicmene, vyrazna indicie je to jiskreni komutatoru. To muze mit pricinu (krome vyrazne zvyseneho protekaneho proudu kvuli slusnutemu vinuti) v kondici povrchu komutatoru, povrchu uhliku, predpeti uhlikovych pruzin ale i napr. v poruse "snubber circuit"(promin, neznam cesky ekvivalent). Ten m.j. potlacuje prave jiskreni, je umisten velmi blizko svorek DC motoru, casto i uvnitr motoru za vickem v prostoru komutatoru. Muze sestavat ze seriovych tlumivek a kombinace kondenzatoru (existuji ruzne konfigurace).
Jestli zase nenajdes nic podezreleho na komutatoru, tak za promereni snubberu nic nedas, poruchy tech kondenzatoru nejsou neobvykle a pak komutator jiskri o 106. Co to je vlastne za znacku? Treba je to znama slabina a najdes to na netu...
Nicmene, vyrazna indicie je to jiskreni komutatoru. To muze mit pricinu (krome vyrazne zvyseneho protekaneho proudu kvuli slusnutemu vinuti) v kondici povrchu komutatoru, povrchu uhliku, predpeti uhlikovych pruzin ale i napr. v poruse "snubber circuit"(promin, neznam cesky ekvivalent). Ten m.j. potlacuje prave jiskreni, je umisten velmi blizko svorek DC motoru, casto i uvnitr motoru za vickem v prostoru komutatoru. Muze sestavat ze seriovych tlumivek a kombinace kondenzatoru (existuji ruzne konfigurace).
Jestli zase nenajdes nic podezreleho na komutatoru, tak za promereni snubberu nic nedas, poruchy tech kondenzatoru nejsou neobvykle a pak komutator jiskri o 106. Co to je vlastne za znacku? Treba je to znama slabina a najdes to na netu...
Naposledy upravil(a) Dawe dne 17. 3. 2020, 1:37, celkem upraveno 1 x.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Bohužel nepíšeš to zásadní a to je značka ? Hádám nejspíš Vietcong. Vhkost nehraje roli, na stavbě nám do toho občas naprší, večer dáme nářadí do bedny a zavřeme v boudě či dodávce. Pokud něco shoří je to koncem životnosti, brutálním zacházením, případně noname prostě kvalitou všeho v tom krámu. Hodne destruktivní ke komutátoru je beton při řezání nebo asfalt, který lepí koutouč a motor se přehříva. Člověk si řekne "ten metr prostě říznu, přeci nepojedu do pujčovny pro velkou pilu" ale i ten metr 2kW flexu upeče.
P.S. Ted jsem zkusil koupit pár bezkomutátorových šroubesů do kolbenu. Cena dvojnásobná a funguje to stejně. 5-6 roků uhlíkové akučky jedou stále a jedou stále na původní uhlíky. Předesílám, že v práci každý den.
P.S. Ted jsem zkusil koupit pár bezkomutátorových šroubesů do kolbenu. Cena dvojnásobná a funguje to stejně. 5-6 roků uhlíkové akučky jedou stále a jedou stále na původní uhlíky. Předesílám, že v práci každý den.
Promin ale tim je receno vse... Dlouho jsem mel bosch jeste nicd, nic nevydrzelo dyl, pak hilti s nimh, uz horsi ale x let tezkeho zaprahu a zustal jsem u nich. Jo cena je o necem jinem, ale nestalo se mi ze bych ji spalil, nebo schorela a to jim nakladam fest a lionky drzi.
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
tak právě bosch má v poslední době snad největší problém s výdrží hoří jedna za druhou a ne jen vrtačky , taky plotostřihy flexi a další aku nářadí - fakt to tlačí děsně na cenu . mám teĎ rozdělanou aku vrtačku JCB a to je mazec - průměr hřídele motoru 5mm - motor mabuchi - uhlíky normálně vyměníš bez rozdělání motoru . jen ta cena
Charon> Hele dnes uz si nevyberes, Hilti umi taky zklamat a Parkside (fa Kompernass) akuvrtacky prijemne prekvapit.
Mam m.j. dva kusy mensich akuvrtacek PABS 10.8. Jsou v permanenci na dilne pro jemnou mechaniku od roku asi 2011. Obe porad bezi, jen uz maji sedrenou gumu z gripu a jsou v nich dokoupene uz asi treti baterky.
Novejsi z nich, PABS10.8B2 dostala kdysi dokonce "profi" kovove sklicidlo, protoze je velmi presna - hazeni si drzi hodne pod desetinu mm.
Na tytez ukoly (hlavne vrtani mensich presnych der 0.6- 3.2mm) jsem pozdeji dokoupil taky 2ks Hilti SF-2A a tu jsem za dva roky uz dvakrat reklamoval kvuli nadmernemu hazeni sklicidla - po case se vychodi z pocatecnich 0.1mm az na 0.8mm.
Porad je tedy v mem pripade Parkside spolehlivejsi a presnejsi nez Hilti ktere mely Parkside nahradit! (Hilti mam jinak rad, ale....)
Sorry za OT
Mam m.j. dva kusy mensich akuvrtacek PABS 10.8. Jsou v permanenci na dilne pro jemnou mechaniku od roku asi 2011. Obe porad bezi, jen uz maji sedrenou gumu z gripu a jsou v nich dokoupene uz asi treti baterky.
Novejsi z nich, PABS10.8B2 dostala kdysi dokonce "profi" kovove sklicidlo, protoze je velmi presna - hazeni si drzi hodne pod desetinu mm.
Na tytez ukoly (hlavne vrtani mensich presnych der 0.6- 3.2mm) jsem pozdeji dokoupil taky 2ks Hilti SF-2A a tu jsem za dva roky uz dvakrat reklamoval kvuli nadmernemu hazeni sklicidla - po case se vychodi z pocatecnich 0.1mm az na 0.8mm.
Porad je tedy v mem pripade Parkside spolehlivejsi a presnejsi nez Hilti ktere mely Parkside nahradit! (Hilti mam jinak rad, ale....)
Sorry za OT
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Líbí se mi, že Páčka má odvahu přiznat pravdu. Nemá smysl polemizovat, prostě Parkside si svoje zákazníky vždy najde. Bosch sice dramaticky vše zlevnil, ale tyhle pidi ručky má stále v nesmyslné ceně. Což je škoda, pidi modrá Bosch akučka stoji 3.5 a velké kladivo stejně, nevím no
tak JCB opravena - koupil jsem poškozenou za směšný peníz a teď mám fak supr nástroj .
Perfektní věc je zajištění vřetene a zamykací sklíčidlo nemá chybu . převodovka je velice robustní a sklíčidlo nemá takřka žádný vakl .
Perfektní věc je zajištění vřetene a zamykací sklíčidlo nemá chybu . převodovka je velice robustní a sklíčidlo nemá takřka žádný vakl .