Stránka 1 z 1

Oprava vřetena NUA 25, pár nejasností

Napsal: 3. 5. 2021, 4:07
od ves178
Zdravim pánové potřeboval bych poradit, jak sestavit a nastavit předpětí ložisek na vřeteni nastrojářské brusky NUA 25,
musel jsem vyměnit zadřené ložiska, brusku jsem tak už koupil a věděl jsem to, tak to nebylo žadné překvapení.
Původní ložiska 7206 CATB P4, ve předu byly puvodní polske, v zadu již vyměněné kinex, ty byly znovu zadřené
Nebudu kecat že jsem koupil znovu kinexy, 8 litru za ložiska bylo fakt mimo muj rozpočet, takže jsem koupil čínany, jsem celkem překvapeny jak vypadají, při porovnání s těmi původními vypadají velice dobře povrch jemněji broušený než na těch kinexech, tvrdost materiálu stejná, zkoušel jsem to pilníčkama, v kuličkách se člověk vidí, no uvidíme, jak jsou přesné netuším. Každopadně za 20e par, navic moje první vřeteno tak kdyby to nedopadlo tak to přežiju

20210503_155459.jpg

Udělal jsem skicu vnitřního uspořádání vřetene, nějak se mi to sestavení nezdá, tandemová kombinace ložisek v zadu, v kombinaci s čely k sobe ve předu, jak se u toho nastavuje předpětí ložisek? Umím si představit že do tandemu jsou ložiska na obou stranach, přední víčko se dotáhne a zadní se nechá na volno, ale takhle ne, nebo se pletu?
Může mi někdo zkušeny poradit jestli to nebylo náhodou špatně sestavené.

Další věc jsou rozpěrné kroužky mezi ložisky, každý ma jinou výšku, to bude třeba zřejmě taky upravit, jak je správně naladit?

Výstřižek.PNG

Předem díky za rady, nějak si s tím nvevím rady :)



.

Re: Oprava vřetena NUA 25, pár nejasností

Napsal: 3. 5. 2021, 8:22
od ves178
Nemělo by to byt náhodou takto?

Re: Oprava vřetena NUA 25, pár nejasností

Napsal: 3. 5. 2021, 9:03
od r4cv
ja som to skladal pred cca 15 rokmi, ale tiež si myslím, že ves178 to má správne.

Re: Oprava vřetena NUA 25, pár nejasností

Napsal: 4. 5. 2021, 5:08
od ves178
r4cv píše: 3. 5. 2021, 9:03 ja som to skladal pred cca 15 rokmi, ale tiež si myslím, že ves178 to má správne.
To už si asi nevzpomeneš kolik pružin jsi tam měl, já tam mám v bubínku dvě volně pozice, 8 pružin z 10 možných

Dvě tandemová uspořádání dávají smysl, škoda že mám jednu sadu ložisek párovanou čely :roll:

Re: Oprava vřetena NUA 25, pár nejasností

Napsal: 4. 5. 2021, 5:28
od r4cv
to ani náhodu. viem len, že sme to poskladali a hrkotalo to, lebo tie pružiny sme moc zatlačili a nechceli skočiť späť. napokon som to nejako poklepal po obale a uvoľnilo sa to. odvtedy funguje.

Re: Oprava vřetena NUA 25, pár nejasností

Napsal: 4. 5. 2021, 7:34
od ves178
r4cv píše: 4. 5. 2021, 5:28 to ani náhodu. viem len, že sme to poskladali a hrkotalo to, lebo tie pružiny sme moc zatlačili a nechceli skočiť späť. napokon som to nejako poklepal po obale a uvoľnilo sa to. odvtedy funguje.
víčka jsi nějak těsnil ať s toho neprosakuje olej?

Re: Oprava vřetena NUA 25, pár nejasností

Napsal: 4. 5. 2021, 7:43
od r4cv
netesnil. oleju tam ide "pár kvapiek", netečie to.

Re: Oprava vřetena NUA 25, pár nejasností

Napsal: 4. 5. 2021, 8:57
od ves178
r4cv píše: 4. 5. 2021, 7:43 netesnil. oleju tam ide "pár kvapiek", netečie to.
já měl zadní víčko něčím zatmelené, přední ne ono tam není žádné těsnění jen kousek závitu. tak si říkám ze všechno co tam dáš hned vyteče ven.

Co tam leješ za olej, koukal jsem že by mohl vyhovovat OL-j3, u nás ho nikdo nemá v menším než 10l kanystru, byl mi doporučen FUCHS REMOLIN MR 0 VG2, nejspíš protože ho má na čepu :)

Řešil jsi rozpěrné kroužky mezi ložisky, u mě je každý jinak dlouhý, uvažuji jak ty ložiska změřit a zjistit rozdíl mezi vnitřním a vnějším kroužkem, jednu dvojici ložisek nemám párovanou do tandemu ale čely, u toho tandemového páru kroužky obrousím společně ale u kombinace čely to budu muset nějak změřit a udělat korekci. Nechce se mi čekat na další ložiska.

Že to někdo blbě složil mě teda nenapadlo, ale pořád mi vrtalo hlavou že to takhle nemůže dobře fungovat, až když jsem si to nakreslil tak mi to docvaklo

Re: Oprava vřetena NUA 25, pár nejasností

Napsal: 9. 12. 2021, 11:57
od trnkav
Asi před 5-7 lety jsem byl u pána, který měl tuto brusku. Poptával GO vřetena ve Strakonicích (nesmysl). Nakonec se vydal do Polska, do firmy kde vyráběly ty brusky( stále fungovala). GO udělali do druhého dne. Cenu mi říkal něco kolem 1000 zlotych( tenkrát asi 7 kč). Měl na pohonu vřetena měnič, a používal ho i jako vybrušovscí vřeteno. Normálně to točil přes 20000 ot. Měl tam nějaký aparát na domazávání, ale jak to fungovalo si už nepamatuju.