Nemali. Kalibre s tými plechovými úchytkami na koncoch majú nabrúsený kužeľ a na jeho konci je rovná plôška o priemere cca 1mm. Tuším že od 75mm sú someťácké kalibračné tyčky takto robené. Všetko to bolo preto, aby sa minimalizovala možnosť založiť kaliber krivo a teda namerať zlú hodnotu.
Značka mikrometru
-
- Příspěvky: 1541
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
BalazKovo.sk
pri čínskych a iných pochybných mikrometroch je treba kontrolovať aspoň 2 rôzne rozmery. aby si vedel, či stúpanie mikrometrickej skrutky je skutočne 0,500000mm.ovi-ivo píše: ↑10. 2. 2021, 7:58 Na mikrometr 0-25 nepotřebuješ kalibr tam si mikrometr zatáhneš a ověříš si jestli při 20C° ukazuje přesně nulu pokud ne tak ho došteluješ, pak ti stačí kalibr délky 50mm na mikrometry rozsahu 25-50 a 50-75mm postup stejný jako u mikrometru 0-25mm.
Jinak podle johansonek si můžeš mikrometr ověřit zda ukazuje dobře v celém rozsahu - to znamená v jakém stavu je šroub mikrometru.
Osobní zkušenost s mikrometry somet : i staré potvory co vypadají nehezky měli šroub mikrometru ok (ověřeno johansonkama) dřív jsou doteky v háji než ten šroub.
čo sa týka presnosti, tak som mal jeden kus 0-25, čo meral na 0,00 dobre, na 25,00 dobre, a pri 8,00 meral 8,05. dostal ranu, alebo vyťahaná skrutka od merania na jednom mieste.
Okom mi to prišlo ako rádius, ale možno je to naozaj rovná plôška, nikdy som to nejako bližšie neskúmal. Najlepší by bol rádius rovnakého priemeru ako je dĺžka kalibra, ale to by sa trochu predražila výroba, rovná plôška bolo určite jednoduchšie riešenie.jergus.balaz píše: ↑10. 2. 2021, 9:06Nemali. Kalibre s tými plechovými úchytkami na koncoch majú nabrúsený kužeľ a na jeho konci je rovná plôška o priemere cca 1mm. Tuším že od 75mm sú someťácké kalibračné tyčky takto robené. Všetko to bolo preto, aby sa minimalizovala možnosť založiť kaliber krivo a teda namerať zlú hodnotu.
Tos C45-2000
Ty starý (ty rovný) jsou totiž lapovaný na lapovačkách na třmenový kalibry od Studera - což je sice ultra, ale obsluha toho Studera nemůže být jen tak nějaký bimbas, je to pomalý a drahý.
Takže se to pak brousilo, což vypadá jednoduše, ale pouze do doby, než si uvědomíš, že to musíš dokázat udělat na hotovo rovnou na tý brusce - což je fakt vyšší dívčí.
Takže se to pak dělalo tak, že se to odlehčilo a dolapovala se jenom ta malá ploška. Výhodou bylo, že se lapoval malý průměr (takže to šlo rychle), díky malému průměru to nebylo tak háklivý na tu rovnoběžnost.
Samozřejmě , z hlediska životnosti a preciznosti (když je to udělaný fakt dobře) tak ty rovný, historický jsou jasně nejlepší a taky mají největší životnost.