Vyjiskření tvaru do tvrdokovu

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Odpovědět
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 2478
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Nýrsko

27. 4. 2018, 4:45

Jde jiskřit tvrdokov? Měl jsem ten dobrej nápad udělat pár malých vložek z tvrdokovu ze stopek fréz, ty zalisovat do slepé díry. Bohužel jak je to křehký materiál, tak některý popraskali. A odjiskřit je prý nebylo možný. Že na nich elektroda ubývala jako kostka ledu na rozpálené plotně. Tak by mě zajímalo, jestli tady někdo do tvrdokovu běžně jiskří. Třeba řezat na drátu to jde bez problémů.
Uživatelský avatar
Dratenik
Příspěvky: 161
Registrován: 29. 10. 2013, 8:18
Bydliště: Severní Morava
Kontaktovat uživatele:

16. 7. 2018, 2:41

Někdo tě pěkně lakuje :) normálně jiskříme zalomené vrtáky. Ano mosazná elektroda ubývá, njn.

Jak to má vypadat ? pošli náčrt.
CNC: frézování 4-osy, Heidenhain iTNC530, soustruhy Heidenhain 4110, Fanuc Oi TC, 3x drátové řezačky, až Z+400, (+9let praxe)
CAD/CAM: SolidWorks 2015, HSMWorks 2016, MasterCam X5, X6, Kovoprog
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 2478
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Nýrsko

16. 7. 2018, 4:07

Co mám další informace, tak i wolframová elektroda ubývá v poměru 1:1. Zalomený rták z tvrdokovu odjiskříš trubičkou, tam ubývání trubičky nevadí. Vyjiskřit tvar do tvrdokovu je ale oříšek. Normálně stačí do kalené oceli jedna elektroda hrubovací a jedna na čisto. Tady by to znamenalo několik elektrod, aby se dosáhnul požadovaný tvar. Závěr tedy je, že do tvrdokovu jiskřit jde, ale lepší je tomu se vyhnout.
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“