Materiál na centrovací přípravek - bodovka

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Odpovědět
efel
Příspěvky: 59
Registrován: 5. 1. 2013, 8:31
Kontaktovat uživatele:

16. 5. 2019, 12:04

Potřebuji vyrobit přípravek na centrování 2.5 mm drátu při bodování. Vyrobil jsem si ho z AL, funkčně je to OK, ale vydrží pár set ks. Jaký nevodivý, mechanicky a tepelně odolný materiál je vhodný? Jedná se mi jenom o nasměrování, přípravek si udělám.

Děkuji za odpověď.

Luboš
Přílohy
20190514_145612.jpg
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 1405
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

16. 5. 2019, 12:58

Zkusil bych nějakou keramiku. Buď uplacat z nějaké hmoty co používají děcka na modelování nebo vybrousit do izolační desky do krbů.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 5801
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

16. 5. 2019, 1:23

picom píše:
16. 5. 2019, 12:58
Zkusil bych nějakou keramiku. Buď uplacat z nějaké hmoty co používají děcka na modelování nebo vybrousit do izolační desky do krbů.
https://www.propec.cz/keramicke-hmoty
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
efel
Příspěvky: 59
Registrován: 5. 1. 2013, 8:31
Kontaktovat uživatele:

16. 5. 2019, 2:58

geniální, udělám obtisk do hmoty a nic nemusím frézovat :-)

Děkuji
r4cv
Příspěvky: 1465
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

16. 5. 2019, 4:01

Dal by sa niečo podobné použiť textit? riešim tiež niečo podobné a potrebujem vystrediť otvory.
efel
Příspěvky: 59
Registrován: 5. 1. 2013, 8:31
Kontaktovat uživatele:

17. 5. 2019, 2:04

Byl mi doporučený sklotextit. Tak to nakonec zkusím z něho.
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 1973
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

17. 5. 2019, 2:26

A proč odchází ten hliník? Jestli je to žárem od toho sváru, tak to nemá šanci vydržet ani nic co je pojené pryskyřicí :?
chb
Příspěvky: 2468
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

17. 5. 2019, 2:42

myslím, že tam co je to opálený ... by žádný materiál být neměl.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
efel
Příspěvky: 59
Registrován: 5. 1. 2013, 8:31
Kontaktovat uživatele:

18. 5. 2019, 8:10

Hliník odchází díky tomu že je vodivý, na hranách se nataví a pak vymáčkne. Alespoň mi to bylo tak vysvětleno. Samozřejmě by bylo lepší aby šly elektrody proti sobě bez dotyku s přípravkem, ale boduji to na 18 mm a zároveň to na téhle délce musím vycentrovat.
Uživatelský avatar
Grad
Příspěvky: 890
Registrován: 13. 7. 2014, 9:32

18. 5. 2019, 8:16

Možná by se to dalo odlít z kamnářského žárobetonu nebo jejích malty...
Mex
Příspěvky: 5647
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

18. 5. 2019, 4:19

Je samozřejmě možné, že jsem ten obrázek blbě pochopil.

Ale na první pohled se mi zdá, že tu hliníkovou kostku používáš jako vodič od spodní elektrody (asi ta kulatina) na těleso toho bodovaného předmětu.
Jak bys tam přivedl tu elektriku v případě, že to uděláš (při stejné konstrukci) z nějakého nevodivého materiálu?

Přece bodování by mělo probíhat tak, že bodovaný předmět se zmáčkne přímo mezi masivní měděné elektrody. Nejlépe co největší plochou, aby přechodový odpor (a tedy generované teplo) bylo pokud možno jen v místě požadovaného sváru.
Takže podle mě můžeš ten centrovací přípravek udělat celkem z čehokoli, jen musí být dodrženo, že nebude sloužit jako vodič. Tedy že přes něho nepůjde ani žádoucí svařovací proud (jak je to podle mě teď), a už vůbec ne případný zkratový proud při nějakém náhodném doteku.
efel
Příspěvky: 59
Registrován: 5. 1. 2013, 8:31
Kontaktovat uživatele:

18. 5. 2019, 7:13

Elektroda prochází skrz přípravek 4 mm pod horní plochu takže dva 2,5 mm dráty vyčnívají 1 mm nad Al plochu. Boduje se Cu elektrodami ne přes Al přípravek. Problém bude zkratový proud při sesmeknutí horního drátu z optimální pozice.
Přílohy
20190514_145019.jpg
Dawe
Příspěvky: 254
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

18. 5. 2019, 8:09

efel píše:
18. 5. 2019, 8:10
Hliník odchází díky tomu že je vodivý, na hranách se nataví a pak vymáčkne. Alespoň mi to bylo tak vysvětleno. Samozřejmě by bylo lepší aby šly elektrody proti sobě bez dotyku s přípravkem, ale boduji to na 18 mm a zároveň to na téhle délce musím vycentrovat.
Jestli je to tak, pak to naeloxuj a bude to drzet. Elox je dobre dielektrikum, navic bude to kopyto tvrde a vyrazne odolnejsi oteru.
TOS S28 Žebrák
Petiosa SkyfireCNC SVM-2VMC Mini Industrial
Triosa DIY frezka
Mex
Příspěvky: 5647
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

18. 5. 2019, 11:07

efel píše:
18. 5. 2019, 7:13
Elektroda prochází skrz přípravek 4 mm pod horní plochu takže dva 2,5 mm dráty vyčnívají 1 mm nad Al plochu. Boduje se Cu elektrodami ne přes Al přípravek. Problém bude zkratový proud při sesmeknutí horního drátu z optimální pozice.
To jako ty stovky ampér svařovacího proudu mají jít jen přes ty 2 dráty a nevšímat si hliníkové kostky kolem?
Posaď ten bodovaný předmět přímo na tu spodní tlustou elektrodu a vystředění udělej jen kolem.
Pokud to žádným způsobem nepůjde, tak ty přívodní dráty udělaj aspoň 5x silnější, než jsou teď. A odizoluj je od okolní hliníkové kostky třeba silikonovou bužírkou (nemusí jít až nahoru), nebo něčím, co udrží distanc mezi hliníkem a mědí. A samozřejmě dole pod tím hliníkovým dílem musí být taky něco, třeba aspoň tlustý papír.
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 1862
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

19. 5. 2019, 8:05

přívod je přímo přez ty mosazné špalky pak tam jsou hadice na přívod chladící vody.
fixaci kolem klidně posvařovaný z kousků pásovin, kulatin a připevnit izolovaně k bodovce a nebo zcela mimo bodovku...ale musel by bodovku připevnit to samé pomocný stojan, který bude stát před ní jo a chladit jinak máš po elektrodách
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“