MĚŘENÍ PŘESNOSTI KRUHOVÉ INTERPOLACE

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 5146
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Praha

7. 11. 2019, 7:58

Šla by fotka (zadarmo :D) hotové řemenice z půdorysu?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 679
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

7. 11. 2019, 7:50

první pokus. Materiál AW2007, velikost 127x58mm
IMG_20191107_122158.jpg
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 5146
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Praha

7. 11. 2019, 8:25

Myslel jsem co nejvicíce takto (zajímalo mě, jak přesně to dodrželo profil zubů):

mrosconi_top.png

Ale pěkná :) T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 679
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

7. 11. 2019, 11:12

Zuby jsou přesně. Na jatky rozměr je trochu jiný tvar. Ta první, co jsem dal fotku je špatně. Vrtal jsem 5kou a pak frézovat 6kou frézou ale v programu byla jako 5,4mm. Takže oproti originálu je jsou zuby asi o 0.2mm více vykrojené. Projekt je ale originální zub.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 679
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

7. 11. 2019, 11:15

remenice vretene.eps
(439.37 KiB) Staženo 6 x
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 5146
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Praha

8. 11. 2019, 8:11

Mě zajímalo, jak to fyzicky dopadlo. Říkáš, že to šmajdá, tak by to tam možná (nejlépe vyfoceno z tohoto úhlu) mohlo být na jednotlivých zubech vidět (nějaké deformace vlivem nepřesností, netuhostí, rezonancí atd.). Pro mne trochu bolestivý, ale jinak imho velice dobrý příklad takových deformací, je řemenička, vyrobená na mém strojku (také to není z půdorysu, ale tady to bohužel není potřeba :lol:, tvůj stroj je ale zjevně trochu jiná liga).
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 679
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2019, 7:42

Udělal jsem si první test kruhové interpolace. Primitivní metoda, takže o přesností bych pomlčel, ale na začátek než bude nějaký ballbar, tak alespoň něco.
Bohužel nemám lepší než kancelářský papír a obyčejný fix, takže velký zdroj nepřesnosti. Foceno bylo z ruky, takže další zdroj nepřesnosti, ale...
test fixem.jpg
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 17291
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2019, 7:52

kdyz obrobis kruhovy vystupek napr duralu kde to jde jet relativne rychle a je hladky aby se na nem dalo merit
co ti vyjde?
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 679
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2019, 8:19

Robo, to udělám, to byl teď první test druhé mašiny. Na té předchozí jsem udělal jak píšeš. Tedy podobně. Udělal jsem kolečko se středovou dírou a nasadil na motor. Pak měřil, Naměřil jsem 0,035mm maximální chybu. Myslím, že docela dobré.

Teď chci vyrobit takové udělátko něco podobného jako ballbar a zkusit to s i jinak. Konečně jsem si koupil i základní sondu pro hledání středu, ak pokud je tam delší dotyk, tak snad změřím i nějaký kruh.

Teoreticky...
Je velký rozdíl při frézování 50mm a 150mm kruhu? Jasně, pokud jsou šrouby nepřesné a zrovna v rozsahu 0-50mm budou mít větší odchylky než v rozsahu (tom výsledném) 50-150mm, takže vždy tam bude nějaký chyba, Ale... myslím že ty šrouby jsou v toleranci 0,005 až max 0,01mm. Takže to se moc neprojeví.
Mašina je kolmá relativně slušně (oproti BF45ce a podobným), takže max naměřená odchylka je 0,047mm (na 410mm výšky). Stůl jsem obrobil, protože v CNCSteel mi to udělal o 0,217mm (směrem ode mně dozadu). Teď je rozdíl ve výšce 0,014mm. XY je na sebe kolmé a max odchylka je 0,017mm na délce 400mm (nemám delší úhelník). Myslím, že odchylka je daná i samotným vedením. Prostě mělo by to být celkem kolmé.

Na první pohled, je to moc špatné? Nebo průměr? nebo snad dobré?

Díky a fajn den:)

Marian
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“