vlastne ani nevieš či ten blok je zlý, len tak trošku pre istotu chceš zavolať chlapíka aby to skontroloval poprípade zaškrabal. a ak aj bude rovinnosť dobrá tým sa výkon nezvýši,. A tým že sa urobí hlava valcov po x km tak výkon akurát bude taký ako má byť. ale viac nebude. Nechcem tu nikoho buzerovať ale to že vyčistíš sanie od karbónu a hlavu opravíš s výkonom moc nepohneš. Skús turbo, streky, piesty , vačku, soft.... . potom bude možné riešiť výkon. Ale to všetko pôjde do peňaženky.
zaškrabávání teoreticky
bloky koncernu vw a to tdi pd maju poriadny spodok ktory vydrzi strasne vela takze do neho netreba rypat......problem su hlavy kde sa zlym konstrukcnym riesenim vymackava ulozenie pd vstrekovacov, odchadzaju voditka ventilov ktore su kratke ako aj ich gufera a typicke pre tieto motory je ked fukne tesnenie tak je vacsinou prepadnuty blok medzi 2 a3 valcom a povytiahnuty pri otvoroch skrutiek...vacsina ludi ani nepremeria rovinnost zlozia to a ked maju stastie a je motor v serii tak to drzi......ty co stastie nemaju tak im to fukne znovu a cuduju sa a ja sa chcem tomuto vyvarovat.....
viem ze vykon takto nezvysim......uz to mam softom a to profesionalne zvysene a z dovodu ze uz mam osadene vacsie turbo a pripravene vykonnejsie vstreky a chcem ist s vykonom este hore tak chcem urobit hlavu a pritom ako si pisal preventivne prekontrolovat majstrom rovinnost bloku..... a ak bude treba zaskrabattiborius píše: ↑3. 8. 2020, 1:06vlastne ani nevieš či ten blok je zlý, len tak trošku pre istotu chceš zavolať chlapíka aby to skontroloval poprípade zaškrabal. a ak aj bude rovinnosť dobrá tým sa výkon nezvýši,. A tým že sa urobí hlava valcov po x km tak výkon akurát bude taký ako má byť. ale viac nebude. Nechcem tu nikoho buzerovať ale to že vyčistíš sanie od karbónu a hlavu opravíš s výkonom moc nepohneš. Skús turbo, streky, piesty , vačku, soft.... . potom bude možné riešiť výkon. Ale to všetko pôjde do peňaženky.
prepáč ale ja mám z teba pocit že vlastne máš motor v poriadku len sa doň chceš trošku zahrabať. Nepíšeš koľko km má za sebou, čo je to za presný typ motora VW lebo nie všetky trisky sa vymlátili.nepíšeš ten blok aký je krivý, koľko žere oleja ... nič . ved ale každý motor má nedostatky, bohužiaľ, vyrábajú sa do 250 000 km a basta. a je jedno aký koncern. A čo toto všetko má s navyšovaním výkonu, ide len o predchádzanie typických chýb motora? má to zmysel?a hlavne do toho dať čím menej peňazí? nechápem ? asi som nechápaví, končím
motor ma 300000 a je to tdi pd kod auy a spodky tychto motorov vydrzia milion km.....ako som pisal problem su hlavy.....a ked to bude zhodene chcem riesit a doriesit ak bude problem rovinnost bloku bez jeho demontaze z auta a preto hladam majstra na tuto pracu to je cele......keby ste vedeli niekoho zo Slovenska dajte mi info dakujem!
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Bežne u nás brúsime hlavy motorov a nikdy sme nebrali menej ako 0,15mm dokonca sme mali aj extrém 0,38mm. Blok motora sme brúsili raz, liatinový zo SAABu.
Rovinnosť bola vždy pod 0,005mm, takže niečo zaškrabávať v tolerancií nad 5 tisícin je z môjho pohľadu plytvanie eur.
Ak sa chceš teda s tým motorom vyhrať, motor rozobrať, všetko pobrúsiť, povymieňať všetko čo sa dá a poskladať.
Rovinnosť bola vždy pod 0,005mm, takže niečo zaškrabávať v tolerancií nad 5 tisícin je z môjho pohľadu plytvanie eur.
Ak sa chceš teda s tým motorom vyhrať, motor rozobrať, všetko pobrúsiť, povymieňať všetko čo sa dá a poskladať.
BalazKovo.sk
ale vsak ja silou mocou ten blok nechcem zaskrabavat.....iba ak bude treba a to priamo na aute.....ja nedisponujem ani tusirovacou doskou a ani vlasovym pravitkom aby som zistil nerovnost. a z praxou je zistene ze tie liatinove bloky vw pre tdi mavaju problem stym prepadnutim a povytiahnutim pri otvoroch skrutiek. ked som ho chcel kupit tak som zistil ze dlzka potrebna na zmeranie bloku je za taku paletu az sa mi otocili panenky...jergus.balaz píše: ↑3. 8. 2020, 6:05 Bežne u nás brúsime hlavy motorov a nikdy sme nebrali menej ako 0,15mm dokonca sme mali aj extrém 0,38mm. Blok motora sme brúsili raz, liatinový zo SAABu.
Rovinnosť bola vždy pod 0,005mm, takže niečo zaškrabávať v tolerancií nad 5 tisícin je z môjho pohľadu plytvanie eur.
Ak sa chceš teda s tým motorom vyhrať, motor rozobrať, všetko pobrúsiť, povymieňať všetko čo sa dá a poskladať.
nechajte tak......dakujem za Vas cas. pokial by ale niekto vedel o niekom z mojho okolia dajte mi prosim Vas vediet. dakujem!
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Čiste teoreticky ak by bol ten blok prehnutý tak ako ku nám chodia hlavy, tak si neviem predstaviť ako Ti niekto bude zaškrabávať dve, tri desatiny.
Inak teraz trochu mimo, minule sme brúsili hlavu z volva v40 1,6 tdi, teda "výrobca" FoMoCo, Peugeot, Citroen, auto malo najazdených 160 tisíc, tesnenie nebolo porušené, olej vo vode a ani voda v oleji neboli a potrebovali sme skoro dve desiny kým sme hlavu zrovnali, medzi 2 a 3 valcom bola "diera". Moja otázka, nemôžu byť tie hlavy už zle vyrobené, zle ofrézované?
BalazKovo.sk
Chlapci, asi mám blbý dotaz.. když škrábu, nenapadá mi do toho "bezhlavého" motoru bordel? Nebo se dá škrábat tak, že tam nic nenapadá? Protože pokud tam něco napadá, není důvod nerozebrat to hned na začátku
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
musíš si vybrat vhodné auto.
Třeba u https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_T80 je to úplně v pohodě, protože je v tom DB601 (ta je třeba taky v Bf-109)
https://en.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_601
https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_109
u takového motoru ti tam prostě nic nenapadá