zaškrabávání teoreticky
Tak ono u toho HTP neudělali dobře ani ten výfuk. Katalyzátor hned za makovicí. Takže hlava permanentně žhavá. Ventily na výfuku krásně popraskaný. Vypadají jak sluníčko .
Naposledy upravil(a) stanik84 dne 8. 8. 2020, 6:42, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
to je jednoduchý
cílem je dosáhnout dostatečné rovinosti a jakosti povrchu
pokud to dokážeš v dostatečné kvalitě ofrézovat - stroj, nástroj atd, je to výrazně rychlejší
něco z různých důvodů frézovat nejde, pak to musíš obrousit, z hlediska použití je to jedno, je to pomalé
....
aby to nebylo tak jednoduché, výrobci na novějších motorech už obvykle rovnání hlav přímo zakazují a měla by se vždy použít nová hlava
má to technické a obchodně politické důvody
to je ale samo o sobě na rozsáhlou diskusi
cílem je dosáhnout dostatečné rovinosti a jakosti povrchu
pokud to dokážeš v dostatečné kvalitě ofrézovat - stroj, nástroj atd, je to výrazně rychlejší
něco z různých důvodů frézovat nejde, pak to musíš obrousit, z hlediska použití je to jedno, je to pomalé
....
aby to nebylo tak jednoduché, výrobci na novějších motorech už obvykle rovnání hlav přímo zakazují a měla by se vždy použít nová hlava
má to technické a obchodně politické důvody
to je ale samo o sobě na rozsáhlou diskusi
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No něco jsem tu taky od Tebe četl, že nová hlava je taky broušená .... atd...
Jaký to má technický důvod? Přesný poměr pallivo/benzín? Detonace? Stechiometrický poměr (benzin/vzduch - 1:14,8). Oni se dneska snaží stavět motory na ochuzenou směs.
Obchodní chápu. Když se dneska počítá turbo na 100 k...
Jaký to má technický důvod? Přesný poměr pallivo/benzín? Detonace? Stechiometrický poměr (benzin/vzduch - 1:14,8). Oni se dneska snaží stavět motory na ochuzenou směs.
Obchodní chápu. Když se dneska počítá turbo na 100 k...
https://youtu.be/z65HyJEMQ8E
Veľmi pekne a zaujímavé video len škoda že ju nerozmenil na drobné po 300 tisíc
Veľmi pekne a zaujímavé video len škoda že ju nerozmenil na drobné po 300 tisíc
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
nový hlavy jsou frézovaný - produktivita
přerovnáním hlavy se změní u OHC motoru (dnes skoro všechny) časování a u benzínových kompresní poměr
sice jen málo a řízení motoru to v 99% dokáže dohonit, ale změní
pak už asi ale existuje nějaké riziko, že by se takový motor za souhry dalších okolností nevešel do dnes až nesmyslně přísných emisních limitů
to si výrobce nemůže dovolit
je pro něj tím pádem jednodušší takové opravy zakázat a a dát od toho ruce pryč
to je podle mě ten hlavní důvod
co se děje v praxi je věc jiná
další věc vyloženě technická
odlitek hlavy se nikdy nezkroutí sám o sobě na jednom místě, vždy se celá hlava zkroutí jako celek (samozřejmě i blok atd atd)
pokud se propadnou o třeba 0,05mm ta nejexponovanější místa, lze předpokládat, že že třeba deformace uložení vačky na druhé straně hlavy bude v nějakých přijatelných mezích
pokud se hlava díky extrémnímu (!!!) přehřátí dole ohne o 0,5mm, bude v řádu desetin ohnutá i druhá strana vč. uložení vačky (to si málo kdo uvědomuje)
srovnáš spodek, zadře se nebo praskne vačka
ventilová sedla se u takovéhle hlavy zdeformují do oválu
v takovéhle situaci už ale bude problém i se spodkem motoru
atd atd
přerovnáním hlavy se změní u OHC motoru (dnes skoro všechny) časování a u benzínových kompresní poměr
sice jen málo a řízení motoru to v 99% dokáže dohonit, ale změní
pak už asi ale existuje nějaké riziko, že by se takový motor za souhry dalších okolností nevešel do dnes až nesmyslně přísných emisních limitů
to si výrobce nemůže dovolit
je pro něj tím pádem jednodušší takové opravy zakázat a a dát od toho ruce pryč
to je podle mě ten hlavní důvod
co se děje v praxi je věc jiná
další věc vyloženě technická
odlitek hlavy se nikdy nezkroutí sám o sobě na jednom místě, vždy se celá hlava zkroutí jako celek (samozřejmě i blok atd atd)
pokud se propadnou o třeba 0,05mm ta nejexponovanější místa, lze předpokládat, že že třeba deformace uložení vačky na druhé straně hlavy bude v nějakých přijatelných mezích
pokud se hlava díky extrémnímu (!!!) přehřátí dole ohne o 0,5mm, bude v řádu desetin ohnutá i druhá strana vč. uložení vačky (to si málo kdo uvědomuje)
srovnáš spodek, zadře se nebo praskne vačka
ventilová sedla se u takovéhle hlavy zdeformují do oválu
v takovéhle situaci už ale bude problém i se spodkem motoru
atd atd
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ved to mimimum materialu na hlave, tak to nema co drzat po kope, navyse mazane mastnou vodou tak ze vole musia byt minimalne, a aspon12 az 20v to chce, tu uz fakt drzi len na par miestach.
A nieco tam pridavat aby to drzalo tvar bude cenovo nepriechodne.
Okrem. Toho zivotnost je min 250tkm, to bezny clovek zajazdi mozno za 10r.
Obchodak si na to auto aj tak zarobi a odpise z dani.
Tak mi nieje jasne co tam chcete opravovat. Normalny motor tych 250tis da bezproblemov, a ziadne zasahy sa do neho robit nebudu.
A nieco tam pridavat aby to drzalo tvar bude cenovo nepriechodne.
Okrem. Toho zivotnost je min 250tkm, to bezny clovek zajazdi mozno za 10r.
Obchodak si na to auto aj tak zarobi a odpise z dani.
Tak mi nieje jasne co tam chcete opravovat. Normalny motor tych 250tis da bezproblemov, a ziadne zasahy sa do neho robit nebudu.
v některých případech to lze převrtat
pak už leckdy nastanou problémy třeba s délkou ventilů
vždy je to komplexní záležitost
zrovna u PD s pánvemi to neděláme
....
komplexnost té problematiky je taky důvod, proč se stavím rezervovaně k zaškrabávání bloků (když pominu samotnou proveditelnost té operace)
motor s blokem, který má dosedací plochu pro hlavu měřitelně zdefomovanou je v 95% případech zralý na GO nebo do šrotu
to je zjevně věc, kterou si hiero (??, autor toho původního dotazu) neuvědomuje nebo nechce uvědomit
někde slyšel, že blok lze zaškrabat, tak to potřebuje udělat na svým autě, protože si myslí, že tím svýho miláčka vylepší
alespoň to na mě dělalo takový dojem po přečtení toho dotazu (po denní skušenosti s dotazy hohoto typu)
pokud se mýlím, omlouvám se
Naposledy upravil(a) testone dne 9. 8. 2020, 8:53, celkem upraveno 3 x.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
vidíš
a já a mí zaměstnanci se tím už 30 let úspěšně živíme.....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Hlavy by sa "nemali" brúsiť z jedného dôvodu a ten je skôr personálny ako technický. Na brúsenie hliníka sa musí použiť tvrdý kotúč z ktorého sa nesmie vylupovať brusivo. Tým že je hliník mäkký, brusivo sa do neho môže zahryznúť a ostať v ňom. Ten istý problém je aj s brúsením liatiny a hlavne prímerných dosiek, čítal som to v príručke pre brusiča asi tak mesiac dozadu. Takže podmienka pre brúsenie hláv motorov je tá, mať správny kotúč a mať brusiča čo ten správny kotúč aj použije.
Atlan: vysvetli mi potom, ako je možné že motor z Volva V40 1,6tdi (ten FoMoCo, Peugeot, Citroen) mal najazdených cca 160tis a hlavu zdutú 0,25mm?
A čo sa tej výšky týka, my vždy píšeme na hlavy, koľko sa z nich odobralo a bolo mi povedaná, že podľa toho sa potom objednávajú hrubšie tesnenia.
Inak môj názor je, že tie hlavy sú už od výroby zle spravené, v nemenovanej "luxusnej" značke na považí frézujú hlavy s 250mm frézou dobre že nie posuvom 10tis mm/min a ešte v bývalej robote sme spolupracovali na výrobe náradia na opracovanie hláv (cca 8 jednoúčelových kombinovaných nástrojov) a výsledný čas opracovania bol 42 sekúnd. Autá a všetky náhradné diely majú desatinovú výrobnú cenu a sú postavené na 120t km a potom sa majú meniť za nové. To je kapitalizmus. Spotreba.
Atlan: vysvetli mi potom, ako je možné že motor z Volva V40 1,6tdi (ten FoMoCo, Peugeot, Citroen) mal najazdených cca 160tis a hlavu zdutú 0,25mm?
A čo sa tej výšky týka, my vždy píšeme na hlavy, koľko sa z nich odobralo a bolo mi povedaná, že podľa toho sa potom objednávajú hrubšie tesnenia.
Inak môj názor je, že tie hlavy sú už od výroby zle spravené, v nemenovanej "luxusnej" značke na považí frézujú hlavy s 250mm frézou dobre že nie posuvom 10tis mm/min a ešte v bývalej robote sme spolupracovali na výrobe náradia na opracovanie hláv (cca 8 jednoúčelových kombinovaných nástrojov) a výsledný čas opracovania bol 42 sekúnd. Autá a všetky náhradné diely majú desatinovú výrobnú cenu a sú postavené na 120t km a potom sa majú meniť za nové. To je kapitalizmus. Spotreba.
BalazKovo.sk
tohle je velmi rozšířený nesmysljergus.balaz píše: ↑9. 8. 2020, 9:50 A čo sa tej výšky týka, my vždy píšeme na hlavy, koľko sa z nich odobralo a bolo mi povedaná, že podľa toho sa potom objednávajú hrubšie tesnenia.
diesel hlava je rovná, ubráním materiálu se (téměř) nic nezmění, spalovací prostor u diesel motoru je vytvořen v pístu
tloušťka těsnění u diesel motoru se určuje podle přeběhu pístů přes blok, viz kterýkoli manuál
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;