odliatky z Al (amatersky)

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Odpovědět
k
Začátečník
Příspěvky: 816
Registrován: 12. 8. 2008, 12:00
Bydliště: Kosice SK

12. 8. 2008, 12:17

ma niekto odskusane (domacky, opakovane) odlievanie (cca do 1kg) AL polotovarov ? (aka piecka, aka forma, z coho, ako vyrobena). ake dalsie teplene spracovanie pred CNC obrabanim tychto polotovarov pouzivate ? Z coho odlievate (vstupny "srot", pridavate iny material ? ) ?
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 17419
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

12. 8. 2008, 12:21

kamarad to lije bezne viz:

http://stirling.xf.cz/index1.htm

jak to dela musi rict osobne kdyz bude chtit, nemuzu mu tu vypoustett verejne jeho know how

ale rozhodne to neni sranda
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
audina
Začátečník
Příspěvky: 159
Registrován: 23. 12. 2007, 8:32
Bydliště: Kosice

12. 8. 2008, 6:25

upgrade
Začátečník
Příspěvky: 154
Registrován: 7. 3. 2008, 10:34
Bydliště: Praha

12. 8. 2008, 7:21

v poslednim cisle RCcar je vcelku pekne popsany amatersky odlejvani
petr213
Začátečník
Příspěvky: 114
Registrován: 7. 3. 2008, 8:57
Bydliště: Uherský Brod

12. 8. 2008, 8:44

Již tady byl odkaz http://www.backyardmetalcasting.com/
Já jsem jeden krát odléval Al hranolky cca 25x45x60 mm. Materiál - obyč. Al drát. Pec - šamotové ohniště výška stěny cca 30 cm. Palivo - tvrdé dřevo + trocha koksu + starý vysavač foukající do ohniště. Forma - trocha písku. Následné obrábění cca 3mm nadmíra.
k
Začátečník
Příspěvky: 816
Registrován: 12. 8. 2008, 12:00
Bydliště: Kosice SK

14. 8. 2008, 8:03

Hm asi skusim piecku podla "udelej urob si sam" z rokov cca pre 89.. bola to piecka z pozik vedra, vylozena samotom. v principe velmi podobne tomu sudu ale mensie. Dakujem aj tak za namety. (cakal som ze niekto spomenie nejaky indukcny ohrev .. proste nieco ako http://danyk.wz.cz/induk2.html lenze v prevedeni na tych XY litrov hliniku. Zrejem vsak je drevo/koks lacnejsie riesenie ako elektrika aj za cenu zadymenia atd ..
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 17419
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

14. 8. 2008, 9:47

ja mam v planu objednat koncem roku nejakou tu indukcni pec kvuli liti mosazi na ztraceny vosk
az to budu resit dam to sem
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
pájač
Začátečník
Příspěvky: 1145
Registrován: 28. 1. 2008, 8:35
Bydliště: Levice
Kontaktovat uživatele:

19. 10. 2008, 8:54

Urobil som si pec na propan-butan a dnes som pokusne odlial z hliníku malé kvádre na domčeky ložísk . Celkom som spokojný s výsledkom . Chcel by som sa ale opýtať znalých , čo sa pridáva do roztaveného hliníku tesne pred odlievaním na zlepšenie kvality taveniny . Na nete som videl po roztavení AL a odstránení strusky ako sa pridáva malé množstvo nejakeho prostriedku na zlepšenie čistoty taveniny . Zistil som , že sú to soli nejakých kovov , ale viac nič o tom neviem . Je to niečo ako kolofónia na cín - okysličený zregeneruje . 8)
walter
Začátečník
Příspěvky: 163
Registrován: 4. 12. 2006, 2:44

20. 10. 2008, 6:58

Indukční pec není pro amatera to nejvhodnější. Elektrické víry zamezí vyčištění inkluzí, špíny, písku, kysličníkových plen a.t.p. z taveniny. Na tento způsob lití musí člověk používat pouze kvalitní vsázku. Ne přelít nepovedený odlitek.
Ale jinak s inukcí je to krásná, čistá práce.
Formish
Příspěvky: 24
Registrován: 6. 1. 2008, 12:14
Bydliště: Vyškov

21. 10. 2008, 9:44

Do taveniny se přidává většinou borax, sice nevím jestli ji nějak vyčistí, ale měl by zabránit následující oxidaci.
Uživatelský avatar
Gustavson
Začátečník
Příspěvky: 260
Registrován: 20. 5. 2008, 8:02
Bydliště: Posázaví-Podveky

16. 1. 2009, 4:10

Taky jsem přemýšlel o indukčnim ohřevu ale odradila mě cena zařízení.S výkonem cca 10kW koštuje asi 280k bez dph.Ozval se mi jeden člověk kterej by byl ochotnej to postavit za 75k ale jenom silovou část.Na řídící část si netroufnul.Jsou tam strašně drahý výkonový tyristory a rezonanční kondy.Ale láká mě to furt.Byla by to pro mě revoluce v dílně.
Uživatelský avatar
cmeliak
Začátečník
Příspěvky: 218
Registrován: 11. 1. 2009, 8:18
Kontaktovat uživatele:

21. 1. 2009, 8:54

Ja teda do toho asi nemam velmi co kecat, ale hlinnik sa pridava do tavby ocele na deyoxidaciu tavby, co sa tyka necistot ... pokial su lahsie ako hlinnik tak vyplave to napovrch.
el_fuego333
Začátečník
Příspěvky: 336
Registrován: 10. 2. 2009, 6:21

24. 2. 2009, 5:01

NA youtube som videl par typkov, co sa pokusali vyrobit generator plynu - zmes vodika a kyslika z vody pre spalovacie motory. Pouzivaju pri tom elektrody s velkou plochou a malou vzdialenostou od seba. nieco ako platne kondenzatora. Pokial tam pustia pri 12V DC okolo 2-3 Amperov, ziskavaju pomerne velkemnozstvo velmi vyhrevnej ale aj vybudnej plynnej zmesi. Tato zmes hori pri cca 5000 stupnoch celzia. Je to dost nebezpecna zalezitost (vybuch nahromadeneho vodika), ale ako vodikova zvaracka s horakom o velkosti injekcnej ihly je zaujimava vec. - krasne reze/tavi sklenu banku ziarovky... atd..
http://www.youtube.com/watch?v=n0be3G2TVug
Uživatelský avatar
Pavel R
Začátečník
Příspěvky: 438
Registrován: 5. 7. 2008, 5:52
Bydliště: Hlinsko

24. 2. 2009, 8:53

No, kdysi za komunistů vycházel časopis Udělej si sám. V něm vyšel návod na výrobu kyslíkovodíkové svářečky s tím, že si to elektrolyticky rozkládalo vodu. Včetně výrobní dokumentace. Nedávno jsem na to koukal, když jsem ty časáky stěhoval do garáže.
VW
Začátečník
Příspěvky: 92
Registrován: 13. 3. 2007, 11:37
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

24. 2. 2009, 9:29

Pavel R píše:No, kdysi za komunistů vycházel časopis Udělej si sám. V něm vyšel návod na výrobu kyslíkovodíkové svářečky s tím, že si to elektrolyticky rozkládalo vodu. Včetně výrobní dokumentace. Nedávno jsem na to koukal, když jsem ty časáky stěhoval do garáže.
Tady:
http://www.steamer.cz/dil_sva.html
je jednodušší.
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“