O něčem podobném začínám přemýšlet.atlan píše:Ono ak by si upravil zapojenie a pre brzdenie motora pouzil napr 24v jednosmernych tak by ti to zastavovalo celkom sviezo.
jak zastavit při soustružení závitu
Vzpomněl by si někdo z hlavy jakou pevnost v tahu (přibližně) mají šrouby ozn. 10.9 ?Tedy jestli je pevnost znatelně lepší než u běžných 8.8...Páč mám problém s kvalitním materiálem,chtěl bych je použít jako surovinu...
Tabulky mám ale najít to nemůžu...
Tabulky mám ale najít to nemůžu...
1. číslice je minimálně 1/100 pevnosti v tahu -> 8.8 má 800 N/mm^2. 10,9 má 1000 N/mm^2 a Rp0,2=900 N/mm^2karelsklo píše:Vzpomněl by si někdo z hlavy jakou pevnost v tahu (přibližně) mají šrouby ozn. 10.9 ?Tedy jestli je pevnost znatelně lepší než u běžných 8.8...Páč mám problém s kvalitním materiálem,chtěl bych je použít jako surovinu...
Tabulky mám ale najít to nemůžu...
10 znamená 1000 MPa pevnost v tahu a 9 znamená, že smluvní mez kluzu je 90 procent meze pevnosti. U šroubu 8.8 analogicky je mez pevnosti 800MPa a smluvní mez kluzu 640 MPa tj. 80 procent z meze pevnosti.karelsklo píše:Vzpomněl by si někdo z hlavy jakou pevnost v tahu (přibližně) mají šrouby ozn. 10.9 ?Tedy jestli je pevnost znatelně lepší než u běžných 8.8...Páč mám problém s kvalitním materiálem,chtěl bych je použít jako surovinu...
Tabulky mám ale najít to nemůžu...
Díky za polopatické vysvětlení .Takže jestli dobře počítám,mělo by to na vtahovací stopku pro ISO 40 o průměru 10 mm stačit.
Síla talířových pružin by měla být max 4,7 tuny (to je nejvyšší hodnota o které jsem se dočetl,obvykle se udává 2,7 tuny) .Stopka by měla snést cca 7 tun...
Sílu pružin ještě můžu přesně zjistit až změřím průměr hydraulického válce,tlak oleje mám nastavený na 2,5 atm. a spolehlivě vypíná.
Síla talířových pružin by měla být max 4,7 tuny (to je nejvyšší hodnota o které jsem se dočetl,obvykle se udává 2,7 tuny) .Stopka by měla snést cca 7 tun...
Sílu pružin ještě můžu přesně zjistit až změřím průměr hydraulického válce,tlak oleje mám nastavený na 2,5 atm. a spolehlivě vypíná.
Řekl bych že tento druh materiálu se neupravuje vyloženě kalením.Ale hádat se nebudu,spíš to to vznesu jako dotaz na odborníky... Tedy moje domněnka:oceli které mají odolávat tahu a nemusí být tvrdé se nekalí ale prostě se použije třída oceli s takovým složením aby pevnostně vyhověla?atlan píše:No to som zvedavy ako dopadnu tie cinske prekalene skrutky.
Případně se snad může upravit struktura např.kováním...
Tipuju že u kalitelné oceli by zakalením odolnost vůči tahu šla spíš dolů kvůli křehkosti...
Jinak hotovo,doufám že to neuletí.Což mi připomíná že by to stejně chtělo dodělat deklování...
no používá se zušlechťování což je kalení a popuštění .Zušlechtěnou ocel lze často dobře obrábět,příklad je třeba oblíbená 12050 která se zušlechťuje, a nebo se může se i povrchově kalit.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
šrouby mají normované chem. složení podle ISO 898-1
https://gyazo.com/a85be8ab9fe32a46e62123d3e86f6992
ISO 898-2 je pak chem. složení matic
https://gyazo.com/a85be8ab9fe32a46e62123d3e86f6992
ISO 898-2 je pak chem. složení matic
Ahoj lidi,
oživim tohle téma hloupým dotazem jak správně na tomhle soustruhu (Zn 150) soustružit závity.
Konkrétně mi jde o to jak jet zpátky od vřetena .V návodu je jasně psáno že všechny páky kromě páky zapínání posuvu se musí přesouvat za klidu stroje .Tedy nastavím posuvy a rychlosti...., zapnu páku matky šroubu, ....pustím motor ,....sepnu spojku,...na konci závitu spojkou zpomalím... ,když nůž vyjede že záběru vypnu spojku,....vypnu motor počkám až se dotočí...přesunu páku smyslu otáčení šroubu ......zapnu motor na reverzní chod....a spojkou dojedu zpátky..
Je to tak správně?????
oživim tohle téma hloupým dotazem jak správně na tomhle soustruhu (Zn 150) soustružit závity.
Konkrétně mi jde o to jak jet zpátky od vřetena .V návodu je jasně psáno že všechny páky kromě páky zapínání posuvu se musí přesouvat za klidu stroje .Tedy nastavím posuvy a rychlosti...., zapnu páku matky šroubu, ....pustím motor ,....sepnu spojku,...na konci závitu spojkou zpomalím... ,když nůž vyjede že záběru vypnu spojku,....vypnu motor počkám až se dotočí...přesunu páku smyslu otáčení šroubu ......zapnu motor na reverzní chod....a spojkou dojedu zpátky..
Je to tak správně?????
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
No, normálně se u bezspojkové mašiny (třeba SV-18) na konci závitu reverzuje "natvrdo"" - tj. tou pákou, elektricky a z jedné polohy rovnou do druhé - na nic nečekám - protože obvykle na konci závitu není na co čekat, že - když zareverzuju pozdě = jasná rána. Nožem odjíždím buď kličkou a nebo tím excentrem (pokud ho mašina má).grade065 píše:Aha aha takže stačí jen vypnout motor počkat až trochu zpomalí a houpnout tam reverz a tradá? A při cestě zpět s nožem trochu zpátky že?