Domáce odlievanie hliníka

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Odpovědět
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

14. 3. 2020, 8:50

Tak som to prebehol dlhším nožom, žiadne vady tam nie sú.
88241844_494701591483893_5273571114742710272_n.jpg
Rovno som si odlial a vyhruboval aj platne na čelá, tiež vyzerajú dobre. Inak nesypal som tam žiadnu sódu, soľ ani nič podobné a žiadnu porozitu nevidno.
89436008_3051741574856445_730836196342628352_n.jpg
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 3. 2020, 9:06

Neboj příště to bude horší ,aby to tahle klaplo na poprvé bez jakýchkoliv berliček jako jsou soli a odplynění se stává maximálně jedou za deset let jak by řek doktor Chocholoušek :wink: :lol: :lol:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 3. 2020, 9:07

Co z toho vlastně potom bude ?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

14. 3. 2020, 9:20

Taký väčší BLDC motor, mám to ako bakalárku. Do tej rúry zalisujem statorové plechy, vinutie a uprostred sa bude točiť tento rotor. Tie platne sú na čelá motora.
Přílohy
89501977_1074115832947628_2632441956013178880_n.jpg
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 3. 2020, 9:29

Děláš konkurenci Tesle? :D co očekáváš za parametry?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

14. 3. 2020, 9:36

Záleží hlavne čo dokážem uchladiť. S vodným chladením plášťa čakám trvalý výkon okolo 65kw pri 6000rpm, krátkodobo sa to bude dať dúfam preťažiť aspoň na nejakých 100kw. To hovoria simulácie, uvidíme aká bude realita :lol:
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

14. 3. 2020, 9:56

je to pěkný macek , čím to budeš řídit?
jaká bude konstrukce statoru ? bude to vinuté do drážky nebo to budou segmenty ?
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 3. 2020, 9:59

Dobrýý ,to bude na baterky ? nebo napájení ze sítě .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
xener
Příspěvky: 853
Registrován: 2. 3. 2019, 12:48

14. 3. 2020, 10:23

teraz som si neni isty co je w za jednotka, W ako watty asi nie, 100kW z tak maleho motorceka nemozes dostat, ci? tepelne watty ?
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

15. 3. 2020, 8:43

Stator má 36 slotov, rotor má 8 pólov, takže vinutie bude rozložené. Inak ten stator pochádza z obyčajného asynchrónneho motora MEZ, tak som zvedavý, ako bude fungovať. Až na vyššie straty v železe by to nemalo ovplyvniť nič.

Ak si ešte niekto pamätá vlákno spred roka viewtopic.php?t=30691 :lol:

Riadenie má na starosti kamarát, ako riadiacu časť použil open source VESC, na výkonovú časť použil tranzistorové bloky. Presné parametre tranzistorov si nepamätám, ale prúd je aj tak obmedzený na 400A v jednej fáze, kvôli meracím transformátorom. V každom prípade je to viac, ako vydrží motor. Napájacie napätie meniča je max 600V, takže to môžeme napájať aj z usmernenej siete, alebo batérií.

Inak 100kw pri takýchto rozmeroch nie je žiadny extra výkon, pozri sa na taký tesla motor - 270kw a rozmery podobné tomuto. Je to hlavne kvôli tomu, že používajú priame obstrekovanie vinutí olejom - to by som tam chcel dorobiť aj ja. Potom by nemusel byť problém dosiahnuť aj dvojnásobný výkon, keďže odpadajú všetky tepelné prestupy a meď sa chladí priamo.

Inak samozrejme hovorím o mechanickom výkone na hriadeli, príkon bude trochu vyšší.

Pre lepšiu predstavu, takto to bude vyzerať
Picture1.png
Tos C45-2000
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

15. 3. 2020, 11:15

Když pominu nebezpečí, že ty magnety při těch točkách utečou z rotoru, tak mne ještě zajímá, jak při takovém výkonu udržíš teplotu těch magnetů pod 80°C, nebo lépe ještě o deset stupňů méně. Jinak neodym ztrácí magnetismus.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

15. 3. 2020, 11:24

Odstředivá síla bude fakt velká a myslím že se nevyhne důkladné bandáži nějakým kevlarem a napuštěním kvalitní pryskyřicí.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

15. 3. 2020, 12:00

Bandáž samozrejme bude, z uhlíkového vlákna, napustená epoxidom na vysoké teploty od havel-composites. Chcel som kevlar, kvôli vírivým prúdom, ale nepodarilo sa mi ho zohnať.

Magnety sú do 160°C, takže prevádzková teplota môže byť kľudne viac ako 80°C. Jeden z nich som vyskúšal nahriať na 160°C a nepozoroval som žiadne zníženie sily (síce nemám gaussmeter, ale normálny magnet už by bol spoľahlivo odmagnetizovaný). Inak v rotore nebudú až tak veľké straty, okolo 180W pri maximálnom výkone.
Tos C45-2000
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“