Domáce odlievanie hliníka
Neboj příště to bude horší ,aby to tahle klaplo na poprvé bez jakýchkoliv berliček jako jsou soli a odplynění se stává maximálně jedou za deset let jak by řek doktor Chocholoušek
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Co z toho vlastně potom bude ?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Děláš konkurenci Tesle? co očekáváš za parametry?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dobrýý ,to bude na baterky ? nebo napájení ze sítě .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Stator má 36 slotov, rotor má 8 pólov, takže vinutie bude rozložené. Inak ten stator pochádza z obyčajného asynchrónneho motora MEZ, tak som zvedavý, ako bude fungovať. Až na vyššie straty v železe by to nemalo ovplyvniť nič.
Ak si ešte niekto pamätá vlákno spred roka viewtopic.php?t=30691
Riadenie má na starosti kamarát, ako riadiacu časť použil open source VESC, na výkonovú časť použil tranzistorové bloky. Presné parametre tranzistorov si nepamätám, ale prúd je aj tak obmedzený na 400A v jednej fáze, kvôli meracím transformátorom. V každom prípade je to viac, ako vydrží motor. Napájacie napätie meniča je max 600V, takže to môžeme napájať aj z usmernenej siete, alebo batérií.
Inak 100kw pri takýchto rozmeroch nie je žiadny extra výkon, pozri sa na taký tesla motor - 270kw a rozmery podobné tomuto. Je to hlavne kvôli tomu, že používajú priame obstrekovanie vinutí olejom - to by som tam chcel dorobiť aj ja. Potom by nemusel byť problém dosiahnuť aj dvojnásobný výkon, keďže odpadajú všetky tepelné prestupy a meď sa chladí priamo.
Inak samozrejme hovorím o mechanickom výkone na hriadeli, príkon bude trochu vyšší.
Pre lepšiu predstavu, takto to bude vyzerať
Ak si ešte niekto pamätá vlákno spred roka viewtopic.php?t=30691
Riadenie má na starosti kamarát, ako riadiacu časť použil open source VESC, na výkonovú časť použil tranzistorové bloky. Presné parametre tranzistorov si nepamätám, ale prúd je aj tak obmedzený na 400A v jednej fáze, kvôli meracím transformátorom. V každom prípade je to viac, ako vydrží motor. Napájacie napätie meniča je max 600V, takže to môžeme napájať aj z usmernenej siete, alebo batérií.
Inak 100kw pri takýchto rozmeroch nie je žiadny extra výkon, pozri sa na taký tesla motor - 270kw a rozmery podobné tomuto. Je to hlavne kvôli tomu, že používajú priame obstrekovanie vinutí olejom - to by som tam chcel dorobiť aj ja. Potom by nemusel byť problém dosiahnuť aj dvojnásobný výkon, keďže odpadajú všetky tepelné prestupy a meď sa chladí priamo.
Inak samozrejme hovorím o mechanickom výkone na hriadeli, príkon bude trochu vyšší.
Pre lepšiu predstavu, takto to bude vyzerať
Tos C45-2000
Když pominu nebezpečí, že ty magnety při těch točkách utečou z rotoru, tak mne ještě zajímá, jak při takovém výkonu udržíš teplotu těch magnetů pod 80°C, nebo lépe ještě o deset stupňů méně. Jinak neodym ztrácí magnetismus.
Odstředivá síla bude fakt velká a myslím že se nevyhne důkladné bandáži nějakým kevlarem a napuštěním kvalitní pryskyřicí.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Bandáž samozrejme bude, z uhlíkového vlákna, napustená epoxidom na vysoké teploty od havel-composites. Chcel som kevlar, kvôli vírivým prúdom, ale nepodarilo sa mi ho zohnať.
Magnety sú do 160°C, takže prevádzková teplota môže byť kľudne viac ako 80°C. Jeden z nich som vyskúšal nahriať na 160°C a nepozoroval som žiadne zníženie sily (síce nemám gaussmeter, ale normálny magnet už by bol spoľahlivo odmagnetizovaný). Inak v rotore nebudú až tak veľké straty, okolo 180W pri maximálnom výkone.
Magnety sú do 160°C, takže prevádzková teplota môže byť kľudne viac ako 80°C. Jeden z nich som vyskúšal nahriať na 160°C a nepozoroval som žiadne zníženie sily (síce nemám gaussmeter, ale normálny magnet už by bol spoľahlivo odmagnetizovaný). Inak v rotore nebudú až tak veľké straty, okolo 180W pri maximálnom výkone.
Tos C45-2000