Rychlosti frezovania a technologia

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Odpovědět
Metsuko
Příspěvky: 30
Registrován: 21. 10. 2015, 6:14
Bydliště: Povazska Bystrica

17. 6. 2020, 7:29

Ahojte, som samouk v oblasti mechaniky a obrabania a pred par rokmi dal dokopy CNCcko. Duralova konstrukcia s pohliblivym portalom riadene cez EMC2. Casom som sa uz nieco naucil ale chcel by som sa opytat na par veci.

Ako prve technologia susledne a nesusledne frezovanie? Mal som kedysi taky fajn dokument kde to bolo pekne jasne napisane len som to stratil.... Preto sa chcem opytat ci mi to niekto zase strucne vysvetli kedy aky postup aplikovat lebo neviem nic poriadne na internete najst :/.

Potom by som sa chcel opytat na frezovanie plastu a tvrdeho dreva...
1. Konkretne mam teraz na mysli plast PE-1000 antistaticky. Niekedy mi ho topilo. Frezoval som rychlostou 450-760mm/min. Pri frezovani som pouzival 2brit frezu a nechladil som lebo nemam este domyslenu vanu aby mi to malo kam odtekat.
2. Teraz k drevu (buk, dub napr) Ako volit posuv? Kolko brit frezu? Co je najvhodnejsie? Tak isto som pouzival 1-2brit frezu s rychlostou 760mm/min s max hlbkovym zaberom 4mm.
A este som zabudol napisat. Ako vreteno pouzivam rucnu frezu makita rt0700cx2j.

Dakujem za rady Martin
kiko01
Příspěvky: 1592
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

17. 6. 2020, 8:20

a) na cnc je zvykom pouizvat vzdy ked to ide susledne frezovanie...

b) plasty obrabaj iba z vodou, napr pvc bez vody ani neskusaj obrabat ak sa ti to ma pri frezovani "topit"
ale konkretne pe ast sa da obrabat aj bez vody len musi byt zaruceny odvod spon napr ofukom, ale to je dobre tak na hrubovanie, na nejake pomale solichanie uz bez vody nepojde, a celkovo ten material nema pekny povrch ak nemas super ostre nastroje...
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 5221
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

17. 6. 2020, 8:24

Hele první odkaz strejdy gůgla....