vakum - zdroj vakua na upnutie obrobku
díky za ujištění zpětný ventil asi dám tak jako tak, a dle toho co popisuješ, by to tak mělo být posychrované na dvakrát. vzdušník j tak asi už zbytečné řešit nějak extra solo, co jsem pochopil. uniká mi pak jen trochu jeho funkce - nic moc nevyrovnává (vývěva jede stále), nějaký venlký benefit v tom asi taky nevidím...prochaska píše: ↑14. 2. 2019, 11:25 Membránová vývěva obsahuje zpětný ventil z principu a olejová je celá sama jeden velký zpětný ventil, takže přes vývěvu se tam vzduch hned nedostane a když je obrobek chycený přes těsnění, tak to úplně stačí aby neuletěl. Co se týká porézní podložky tak to asi bude potřeba změřit jak rychle tam klesá tlak a podle toho vypočítat velikost vzdušníku.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Spíš využiješ tohle https://www.airlines-pneumatics.co.uk/b ... tch-valve/ na uzavření odsávání a zavzdušnění upínacího přípravku jedním cvaknutím.
Aleš Procháska
šikovná věcička, díky! hádám že vše krom stolu s obrobkem zůstává dál v podtlakuprochaska píše: ↑14. 2. 2019, 4:10 Spíš využiješ tohle https://www.airlines-pneumatics.co.uk/b ... tch-valve/ na uzavření odsávání a zavzdušnění upínacího přípravku jedním cvaknutím.
Zpětné ventily jsou nutné u lamelových vývěv, zejména těch, které používají uhlíkové lamely, tedy nejčastěji Becker, Busch, Rietschle. Lamely jsou křehké a už několikrát jsem řešil omlácené, nebo rozlámané.
Co se týče zásobníku podtlaku - nebo vzdušníku, nicníku - v praxi jej používá u nestingových mašin snad jen Houfek. Na funkci to nemá žádný vliv ( ani na funkci rostlináře), důležité je, aby vývěva měla kapacitu na pokrytí ztrát podtlaku natolik, aby byl v systému podtlak při upnutí alespoň -500mBar, což je považováno za bezpečnou hranici pro frézování.