Ozubený nebo klínový?

řemenové převody a pohony linearizace pohybu pomocí řemenu
Odpovědět
karelsklo
Příspěvky: 1512
Registrován: 19. 4. 2013, 8:35

16. 5. 2014, 9:08

Ahoj
Chtěl bych se zeptat Vás kteří s tímto máte nějakou zkušenost: od klasického asynchronního motoru cca 1,5Kw,2880 ot/min. potřebuji udělat řemenový převod 1:1 ( vzdálit osy cca 500 mm od sebe ).
Protože by mi vyhovovaly relativně malé oběžné kola ( kvůli prostoru okolo ) nevím jestli volit ozubený řemen třeba 5M/15 mm nebo klínový.
Radši bych ozubený jenže...Jenže za A-snese při průměru řemenic dejme tomu 40 mm tuhle obvodovou rychlost?A za B - jestli v tomto případě bude životnost převodu alespoň trošku rozumná,tedy alespoň 500 hodin? ( vím že záleží na spoustě faktorů takže plusmínus ).
Asi by se dala na webu okolo toho najít nějaká teorie z katalogů ale poznatek z praxe by pomohl přece jen víc.
Díky
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

16. 5. 2014, 9:11

ty mezni podminky v katalogu jsou zmerene a garantovane
btw co to mas za klinak ze se ti vejde na remenicku 40mm a prenese 1.5kW?
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

16. 5. 2014, 9:16

ozubenej řemen snese i 60m/s takže klidně můžeš točit 10x tolik :D jinak si myslím že 40mm bude i na nejmenší standartní klíňák malej průměr.. kdyžtak ještě můžeš mít plochej drážkovanej co jsou v autě na alternátorech (když nemá klíňák)
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

16. 5. 2014, 9:40

já bych taky volik plochý podelně drážkovaný , tak zvaný mikro řemen .
karelsklo
Příspěvky: 1512
Registrován: 19. 4. 2013, 8:35

16. 5. 2014, 9:52

Díky za informace,tohle mi asi bude stačit.U těch klínových jsem si říkal že by se to muselo dávat víceřadě což by byl komplikované.
U ozubených mě zase vrtalo hlavou jestli se to nebude při větších rychlostech moc zahřívat z důvodu propružení-tím pádem " nestíhání " přenosu momentu a nesprávného náběhu zubů řemenu na zub řemenice.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

16. 5. 2014, 9:57

kdyz si ty remenice koupis (ne ubastlis na kolene) tak se niceho nemusis bat
bezne se pouzivaji treba na vretena kola prumer tak 120mm na 6000 ot/min cely to je umasteny od oleju a beha to leta bez vymeny
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8867
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

20. 11. 2015, 2:33

Ahoj, měl bych takový dotaz, další z kategorie šíleností, na který se ptám asi jenom já - vydává HTD5 převod (vše kupované) za provozu - dejme tomu 12m/s - nějaký zvuk, hlavně ve smyslu nepříjemný, hlasitý atp. (ve srovnání s klínovym řemenem)?

EDIT: tu rychlost jsem asi přehnal, většinu času se budu pohybovat tak na čtvrtině (toto bylo 2000RPM na 72z).
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7174
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

20. 11. 2015, 6:10

ne
pro zajímavost - je to skoro v každým autě
na volnoběh má ten řemen +- 2,5 m/s
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8867
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

20. 11. 2015, 11:44

Tak to se mi ulevilo, děkuju!
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Odpovědět

Zpět na „řemenové převody a pohony“