Vyvážení řemenice, kde ?
Ahoj,
řeším teť řemenici na motor z 18 000 otáčkami, Bude to řemenice HTD8M 24 zubu, díra 30mm klínek 8mm.
Předpokládám že to budu muset nechat vyvážit. Nedělá to někdo tady z fora ? Kde to nechat vyvážit ?
Nebo nemá někdo skušenost se standardní řemenici bez vyvážení , co to udělá při 18000 ot ?
řeším teť řemenici na motor z 18 000 otáčkami, Bude to řemenice HTD8M 24 zubu, díra 30mm klínek 8mm.
Předpokládám že to budu muset nechat vyvážit. Nedělá to někdo tady z fora ? Kde to nechat vyvážit ?
Nebo nemá někdo skušenost se standardní řemenici bez vyvážení , co to udělá při 18000 ot ?
pokud je remenice ocelova a budes mit klinek pres celou vysku remenice, tak by nemel byt problem, jinak bys pro vyvazovani musel vyrobit hridel i s drazkou na pero a pak se to vyvazuje jako celek
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
mam motor vyvaženej i s klinkem. pokud klinek s hřidele sundám tak motor vibruje. dokonce je klinek na hřídeli přišroubovanej , asi aby jej někdo nestratil.
počítám že se musí do řemenice udělat drážka na klínek a pak vyvážit.
nějaké stranky jsem našel. chtěl bych ale spíš někoho doporučit, idealně Praha nebo okolí...
ty bys to uměl vyvážit ?
počítám že se musí do řemenice udělat drážka na klínek a pak vyvážit.
nějaké stranky jsem našel. chtěl bych ale spíš někoho doporučit, idealně Praha nebo okolí...
ty bys to uměl vyvážit ?
v praci jsme to nekde davali, vyvazovalo se to dynamicky (v pondeli bych mohl zjistit kde) a chteli to i s kusem kulatiny s drazkou a perem, tyma ti to doda i vyvazene, ja bych to nejdriv zkusil a uvidis, tky to muzes kusit homo-domo http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... el---1cast" onclick="window.open(this.href);return false;
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
A nestačí to vyvážit staticky?
To by se mělo dát udělat celkem snadno. Na soustruhu vytočit kousek kulatiny o průmeru osy, do ní navrtávákem udělat v ose důlky pro hroty.
Udělat do toho drážku pro péro bude snadné, to by šlo klidně pilkou na železo a pilníkem. Jenom by bylo dobré udělat tu falešnou osu přesně tak dlouhou, jak dlouhá je drážka pro péro na motoru.
Místo usazení v hrotech by možná mohlo být jednodušší to provrtat třeba průměrem 3mm a zastrčit do toho kousek hlazenky 3mm, to pak položit na břity třeba ze starých žiletek.
To by se mělo dát udělat celkem snadno. Na soustruhu vytočit kousek kulatiny o průmeru osy, do ní navrtávákem udělat v ose důlky pro hroty.
Udělat do toho drážku pro péro bude snadné, to by šlo klidně pilkou na železo a pilníkem. Jenom by bylo dobré udělat tu falešnou osu přesně tak dlouhou, jak dlouhá je drážka pro péro na motoru.
Místo usazení v hrotech by možná mohlo být jednodušší to provrtat třeba průměrem 3mm a zastrčit do toho kousek hlazenky 3mm, to pak položit na břity třeba ze starých žiletek.
nad tím jsem taky uvažoval, přiměrnou desku mam , nožove pravitka taky a broušenou 30tku kulatinu taky. mohl bych to skusit.Mex píše:A nestačí to vyvážit staticky?
To by se mělo dát udělat celkem snadno. Na soustruhu vytočit kousek kulatiny o průmeru osy, do ní navrtávákem udělat v ose důlky pro hroty.
Udělat do toho drážku pro péro bude snadné, to by šlo klidně pilkou na železo a pilníkem. Jenom by bylo dobré udělat tu falešnou osu přesně tak dlouhou, jak dlouhá je drážka pro péro na motoru.
Místo usazení v hrotech by možná mohlo být jednodušší to provrtat třeba průměrem 3mm a zastrčit do toho kousek hlazenky 3mm, to pak položit na břity třeba ze starých žiletek.
nechapu ale proč tam mam dělat tu dražku... motor je vyvažený i s klinkem , takže řemenice by se měla vyvažit bez klinku ne ? jenom vní už musí byt drážka..
vyšťouchnout dražku není problem a ani freznout do kulatiny. ale proč? řemenice musí být vyvažena jenom sama o sobě ne ?
aby celek vazil stejne, predstav si, ze budes mit pero do poloviny vysky remenice, ale v remenici drazku skrz, takze musis tu chybejici hmotu snizit i naprotiKvako1 píše:nechapu ale proč tam mam dělat tu dražku... motor je vyvažený i s klinkem , takže řemenice by se měla vyvažit bez klinku ne ? jenom vní už musí byt drážka..
vyšťouchnout dražku není problem a ani freznout do kulatiny. ale proč? řemenice musí být vyvažena jenom sama o sobě ne ?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Pokud je motor vyvážený i s prázdnou drážkou (což pochybuju, podle mě se očekává, že drážka bude zaplněna klínkem), tak potom ti zase bude scházet hmotnost té části klínku, která je v drážce v řemenici.Kvako1 píše:nechapu ale proč tam mam dělat tu dražku... motor je vyvažený i s klinkem , takže řemenice by se měla vyvažit bez klinku ne ? jenom vní už musí byt drážka..
vyšťouchnout dražku není problem a ani freznout do kulatiny. ale proč? řemenice musí být vyvažena jenom sama o sobě ne ?
Ahoj,
mňa by tiež zaujímalo či má niekto konkrétne skúsenosti resp. odporúčania na nejaké firmy, nakoľko riešim teraz niečo podobné (vyváženie hriadele vretena BT30 do 8000ot./min.) a obvolal som minimálne 6 podnikov bez pozitívnej odozvy. Doma sa o to určite pokúšať nechcem, výroba tej hriadele bola značne finančne náročná.
Ľuboš
mňa by tiež zaujímalo či má niekto konkrétne skúsenosti resp. odporúčania na nejaké firmy, nakoľko riešim teraz niečo podobné (vyváženie hriadele vretena BT30 do 8000ot./min.) a obvolal som minimálne 6 podnikov bez pozitívnej odozvy. Doma sa o to určite pokúšať nechcem, výroba tej hriadele bola značne finančne náročná.
Ľuboš
hledal jsem zatím ruzně po forech atd. a hodně dobre reference ma tahle firma , prí mají i velice slušné ceny
http://www.vyvazovani-brzak.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vyvazovani-brzak.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Máš to pěkně udělané.jova píše:Já podle toho modelářského návodu vyvažoval i rotor na brusku viz foto. Statické vyvážení se s tím nedá srovnat.
U modelářského motoru to reaguje i na kousek izolepy velký pár mm.
Neovlivňuje to ten řemínkový pohon? Nebylo by lepší to jenom přitlačením motoru rozjet a pak to měřit při otáčení setrvačností?
Mimochodem - při statickém vyvážení ten kus izolepy nepoznáš?
na tomto principu jsou udělaný i profesionální vyvažovačky třeba na hřídele turbodmychadel
roztáčí se to dlouhým O kroužkem přitisknutým z boku aby to nemuseli provlíkat jako tady
roztáčí se to dlouhým O kroužkem přitisknutým z boku aby to nemuseli provlíkat jako tady
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Brzáka znám osobně vozím k němu na vyvažování kliky do motoru asi tak 10let, zavolej a ochotně ti poradí, vřetena do obráběcích strojů vyvažuje určitě, několikrát jsem tam potkal z vřetenem chlapíka z TOSu.. když budeš volat volej na tu pevnou linku tu vezme Brzák starší, má víc zkušeností než mladšíKvako1 píše:hledal jsem zatím ruzně po forech atd. a hodně dobre reference ma tahle firma , prí mají i velice slušné ceny
http://www.vyvazovani-brzak.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU