Řemenový převod (moto)

řemenové převody a pohony linearizace pohybu pomocí řemenu
Fifík
Příspěvky: 692
Registrován: 4. 4. 2013, 9:28

30. 10. 2016, 10:14

Ne ne, bral jsem první nejlevnější věc, která mi rozměrově vyhovovala. Bylo by smutnější koupit kevlarový řemena za x tisíc a zjistit, že to nefunguje. Těch dvou stovek mi tolik líto není. :wink:
Zkontaktoval jsem se s prodejcem a uvidíme, co mi nabídne. Kalkulačky nažhavím a pak porovnám možnosti a hlavně se rozhodnu, jestli to radši nehodit do stoupy.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

30. 10. 2016, 10:22

Fungovat to musi !! Na HDckach, Honda VTX, Ducati tusim Diavel, atd. obecne motorkach s tim prevadi mnoho desitek kW na sekundarnim prevodu a remen vydrzi veky. Mozny vyzkouset dat vetsi pastorek i rozetu, aby zabiral vetsi pocet zubu najednou a juknou po jinem remenu. Zadni rozety na motorkach jsou dost velke. Remeny dela hafo moto firem, ale pastorek a rozeta je draha. Snad se inspirovat tvarem a spachat na nejake alu hlodu nebo sehnat z vraku motorek mene cenenych. Nebo se inspirovat nejaky "kolo" systemem. http://www.horska-silnicni-kola.cz/show-free.htm?fid=46" onclick="window.open(this.href);return false;
Fifík
Příspěvky: 692
Registrován: 4. 4. 2013, 9:28

30. 10. 2016, 10:32

Větši pastorek ani rozeta se mi tam konstrukčně nevejdou. Tohle je absolutní maximum. Též ve vyšším modulu 14M už neseženu standardizované a tedy levné pastorky v polotovaru. Kdybych to chtěl předělat na 14M, tak mi vyjde dopředu max 14 zubů a dozaru něco kolem 30, což už je strašně málo, to je tak pět zubů v záběru na pastorku a navíc by bylo nutné si nechat rozety udělat na zakázku, což už se mi do toho dávat nechce. Tyhle dvě kolečka a řemen mě stály kolem tisícovky. Když do toho budu chtít jít dál, zahučím tam nesmysl. :)
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

30. 10. 2016, 11:07

jak velký tam máš převod poměr ? napadlo mě použít nějakou starší použitou sadu rozvodů z nějakého tdi a pod, ty řemeny toho vydrží opravdu hodně .
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 10. 2016, 11:57

a premyslel nekdo nad tim zkusit zacit pocitat?
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
chb
Příspěvky: 3787
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

30. 10. 2016, 12:57

robokop píše:a premyslel nekdo nad tim zkusit zacit pocitat?
neblázni, ... proč ?
on i ten napínák dal na špatnou stranu ... to snadno zničí sebelepší řemen
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

30. 10. 2016, 5:58

Ten stary rozvodak z TDI neni vubec spatny napad, jen je dost siroky. Vsechno je zadara, to je vyhoda na pokusy. Uz jsem z toho taky neco bastlil. Pokud nesezenes, tak remen i pastorek (z vodniho cerpadla) bych ti vyhrabal. Jen tu rozetu nemam, rozvodovy kola se zrovna moc nemeni.
Fifík
Příspěvky: 692
Registrován: 4. 4. 2013, 9:28

30. 10. 2016, 6:18

packa, elbarto: převodový poměr je cca. 1:2, takže by to šlo. Rozvoďáky jsou ale opravdu podstatně širší (já mám 12mm, též konstrukční maximum).

robokop: na počátku jsem nepočítal, vycházejíc z předpokladu, že když normálně podobná řešení přenáší deseti a více násobky výkonu, tak to snad fungovat bude. Bylo to opravdu jenom "to zkusit". Teď jsem to prohnal kalkulačkou optibeltu a opravdu to pro daný převod a výkon vyžaduje podstatně větší (obrovskou) šířku. Což můj problém neřeší.

chb: Asi takto, když byl napínák dole, nemělo to na přeskakování vliv. Když byl nahoře, obráceně, mělo to vliv, ale ne eliminační. Tak jak je to vyfoceno to přestalo skákat. Jak to tedy má být? A jak ho donuti aby dělal co má?
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 10. 2016, 6:39

nakolik jsou ta desetinasobna reseni obdobna?
hadam jen tim ze je to remenem

12mm? tyhle prumery?
to ma jako prenest ten vykon?

rozvodak toho netaha vic jak kilowatu a jakej je

jak vypadaji remeny na motorkach jsi patrne videl
kolik je jich shodnych s tvymi parametry?

od pohledu mam pocit ze se pokousis o nemozne
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

30. 10. 2016, 6:57

Keby nainstaloval uz program od contitech, zadal otacky vykon priemer remenic do 3s ma vysledok ci to je alebo nieje mozne.... Ale su to jeho peniaze.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 10. 2016, 7:05

tohle je postup pro amateri
profik prece jasne vi od boku co tam vrzne
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
chb
Příspěvky: 3787
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

30. 10. 2016, 7:24

Fifík píše:packa, elbarto: převodový poměr je cca. 1:2, takže by to šlo. Rozvoďáky jsou ale opravdu podstatně širší (já mám 12mm, též konstrukční maximum).

robokop: na počátku jsem nepočítal, vycházejíc z předpokladu, že když normálně podobná řešení přenáší deseti a více násobky výkonu, tak to snad fungovat bude. Bylo to opravdu jenom "to zkusit". Teď jsem to prohnal kalkulačkou optibeltu a opravdu to pro daný převod a výkon vyžaduje podstatně větší (obrovskou) šířku. Což můj problém neřeší.

chb: Asi takto, když byl napínák dole, nemělo to na přeskakování vliv. Když byl nahoře, obráceně, mělo to vliv, ale ne eliminační. Tak jak je to vyfoceno to přestalo skákat. Jak to tedy má být? A jak ho donuti aby dělal co má?
když motor zabere tak se horní část řemenu napne/narovná ať už tam je nebo není napínák - a spodní část bude volná
Proto se musí dát napínák na spodní stranu.

a řemen musí být napnutý natolik, aby nevyskočily zuby - tedy i ten napínák musí dost tlačit, klasické řemeny co tam cpeš jsou určené na pevnou rozteč řemenic
Předpokládám, že motorkové řemeny budou mít trochu jiné ozubení právě z toho důvodu, aby "nepřeskočily"
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

30. 10. 2016, 7:49

chb píše:
Fifík píše:packa, elbarto: převodový poměr je cca. 1:2, takže by to šlo. Rozvoďáky jsou ale opravdu podstatně širší (já mám 12mm, též konstrukční maximum).

robokop: na počátku jsem nepočítal, vycházejíc z předpokladu, že když normálně podobná řešení přenáší deseti a více násobky výkonu, tak to snad fungovat bude. Bylo to opravdu jenom "to zkusit". Teď jsem to prohnal kalkulačkou optibeltu a opravdu to pro daný převod a výkon vyžaduje podstatně větší (obrovskou) šířku. Což můj problém neřeší.

chb: Asi takto, když byl napínák dole, nemělo to na přeskakování vliv. Když byl nahoře, obráceně, mělo to vliv, ale ne eliminační. Tak jak je to vyfoceno to přestalo skákat. Jak to tedy má být? A jak ho donuti aby dělal co má?
když motor zabere tak se horní část řemenu napne/narovná ať už tam je nebo není napínák - a spodní část bude volná
Proto se musí dát napínák na spodní stranu.

a řemen musí být napnutý natolik, aby nevyskočily zuby - tedy i ten napínák musí dost tlačit, klasické řemeny co tam cpeš jsou určené na pevnou rozteč řemenic
Předpokládám, že motorkové řemeny budou mít trochu jiné ozubení právě z toho důvodu, aby "nepřeskočily"
nojo , ale tady se zas taky naráží na problém kdy se motorka zhoupne a v ten moment se řemen prověsí nahoře. takže dva napínáky ?
Fifík
Příspěvky: 692
Registrován: 4. 4. 2013, 9:28

30. 10. 2016, 7:58

No jak říkám, zkusil jsem to. Nic víc, nic míň. Od pohledu řemeny na motorkách vypadají takto, třeba. Šířka rozhodně není násobně větší, než toho mého, přičemž výkon rozhodně ano (řekněme patnáctinásobně). Takže ano, konstrukční metoda byla kouknu a vidím (v tomto případě ovšem vidím blbost, no).
Evidentní je akorát, že řemenice jsou celkem velké. Tím pokusem jsem chtěl zjistit, jestli i malé řemnice, při malém výkonu, mají šanci uspět. Ano, 26 a 48 zubů je málo na pořádné opásání, ale víc se tam nevleze. Nikdy jsem netvrdil, že nejsem amatér, jsem. Nejsem konstruktér a tohle byla forma cesta=cíl - ať už je na konci cokoliv.

Obrázek
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 10. 2016, 8:15

no alespon sis overil ze nekdy je dobry si to spocitat a neco si o tom precist (pozice napinaku)
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Odpovědět

Zpět na „řemenové převody a pohony“