Stavba řemenicové převodovky pro spalovací motor 1kW

řemenové převody a pohony linearizace pohybu pomocí řemenu
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

18. 7. 2020, 3:36

A ten motor máš z čeho? Nějaká sekačka krovinak ? Tam není nějaká integrovaná prevodovka, že by se část použila?
To vážně chceš stavět motokolo s tímhle řvounem? Proč nejdeš cestou nějakého elektromotoru?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Zdd
Příspěvky: 23
Registrován: 13. 7. 2020, 4:03

18. 7. 2020, 3:50

honda gx35 s velkým tlumičem, je to celkem tiché
u elektra je problém s baterkami, když se jede někam dál a je to mnohonásobně dražší, to jsem také počítal
honda je sice drahá, ale pořád to je ve výsledku několikrát levnější než elektro
lubbez
Příspěvky: 3147
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

26. 7. 2020, 1:57

Vnouček - 6let - má řemen na kole. Na tom prvním to bylo 5M/15mm a dokázal ho očesat. Teď má 8M/15mm, kolo je staré 2 roky jezdila na něm holka a fakt je zachovalé a taky mu před prodejem nechávali měnit řemen. A to si vem, že ty děcka kilowatt neušlápnou. Jen pro info, myslel jsem si, že jsem v dobré formě a na zátěžáku jsem dal 300W. Osobně bych to řešil variátorem. Je to lety vyzkoušená technologie a na skůtrech fakt vymakaná. Nějakej nejezdící malej vrak seženeš prakticky zadarmo.
p.s. ty by sis s tím troufnul na komunikaci? Pokud ano, tak si nejdřív nastuduj zákony, je to docela poučné. Jen za upadlou značku na motorce a klika byla, že jsem byl schopnej dokázat, že ještě před chvílí značka na motorce byla, jsem nepřišel o papíry, ale jenom na správním pokuta 2000+1000 za správní.
Zdd
Příspěvky: 23
Registrován: 13. 7. 2020, 4:03

27. 7. 2020, 1:10

Zákon dodržím, to mám zjištěné, protože kdyby se něco stalo, tak raději ani nemyslet, pojišťovná dá ruce pryč. A nemusíš to ani zavinit osobně. Takže 1kW do 50ccm 25km/h. Což téměř nikdo nedodržuje, ale tady nebudu riskovat. Navíc kolo moc dobře nebrzí a stačí nějaká díra a může to být konec kola i můj. Právě že už jsem pár odborníků viděl, jak se zrušili, nebo jim něco prasklo, protože kdo nejezdi 50-60 tak zdržuje na silnici atp.
Variátor ze skůtra použít nejde, to jsem zjišťoval. Velký a těžký. Jediné co připadá v úvahu je pocket cvt - malý variátor na minibike a podobné strojky, ale tam je problém s kvalitou. Je to čistá čína včetně ceny.
lubbez
Příspěvky: 3147
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

28. 7. 2020, 9:35

A co klasická přehazovačka, nebo dvoutác? :-)
Zdd
Příspěvky: 23
Registrován: 13. 7. 2020, 4:03

28. 7. 2020, 7:03

to jsem také zvažoval, ale převody na kole jsou dělány na průměrnou osobu, která má výkon tak 100-200 watů, krátkdobě na chvíli třeba i 500, jenže motor jede pořád 500-1000W
člověk teda udělá při našlápnutí plno vahou na kliku klidně 150 Nm, ale je to na chvilku , v klidu to bude tak 20-40, kdežto motor na konci převodů bude dávat neustále 100Nm
západky v ořechu, tenký řetěz a pastorky, tak nějak nemám důvěru a neustále měnit řetěz po 750 kilometrech jak to dělají na silných elektrokolech se mi nechce
atlan
Příspěvky: 3341
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

29. 7. 2020, 7:55

A aky prevod vlastne potrebujes? Koncovy prevod z cimskeho gy6 ti nestaci, nieje az take velke.... Sikme ozubenie v oleji.
Zdd
Příspěvky: 23
Registrován: 13. 7. 2020, 4:03

29. 7. 2020, 10:28

potřebuji rozsah převodů zhruba od 1:75 až po 1:48 abych jel rychlostí 4-25 km/h

řetězový převod bych měl mn 12 zubů na rozetu, tam je to jedno, klidně až po 60 zubů, ale něco musí být mezi motorem a řetězovým převodem a to něco, aby bylo spolehlivé a pár tisíc km to vydrželo
no a nebylo to navíc těžké a to už je docela problém
Odpovědět

Zpět na „řemenové převody a pohony“