Řemenice - nalisování

řemenové převody a pohony linearizace pohybu pomocí řemenu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

29. 8. 2020, 2:16

Ahoj,

mám tuto ocelovou řemeničku:

Screenshot 2020-08-29 at 15.08.49.1920.png

chystám se v ní udělat otvor pro 8mm osičku krokového motoru, není tam moc místa na červíka a vlastně ji nepotřebuji sundavací, stačilo by mi ji na osičku nalisovat. Jak velký otvor mám udělat, příp. jestli je tam ještě něco jiného? Lisovat to budu asi ve svěráku. Moment motoru je kolem 1Nm, osička je čistý válec.

Díky, T.

Image4706921798705784924.jpg
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

29. 8. 2020, 2:35

Pozri si v stroj tabulkach temu Ulozenie. Tam najdes taketo zjavnosti.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

29. 8. 2020, 2:37

Dík :roll:
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3579
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

29. 8. 2020, 2:52

Thomeeque píše: 29. 8. 2020, 2:16 Ahoj,

mám tuto ocelovou řemeničku:


Screenshot 2020-08-29 at 15.08.49.1920.png


chystám se v ní udělat otvor pro 8mm osičku krokového motoru, není tam moc místa na červíka a vlastně ji nepotřebuji sundavací, stačilo by mi ji na osičku nalisovat. Jak velký otvor mám udělat, příp. jestli je tam ještě něco jiného? Lisovat to budu asi ve svěráku. Moment motoru je kolem 1Nm, osička je čistý válec.

Díky, T.


Image4706921798705784924.jpg
mikrometrem změř osku, zaaretuj, vezmi digišup a od toho rozměru dej -4 až 5 stovek, lisovat to musíš ale u takového přesahu kolmo jinak to zkurvíš, netuším jaký svěrák máš totiž na mysli :D spíš bych ještě tu řemeničku nahřál
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Milan199
Příspěvky: 2928
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

29. 8. 2020, 3:09

Ahoj, to lisování se mi moc nezdá. Pokud z motoru nekouká vzadu hřídel abys to opřel proti ní, zmršíš si ložiska nebo i štít motoru.

Udělej díru v řemenici suvně na hřídel a zalep to kapičkou Locktite. // 603 nebo tak něco //
Lehounce omázni konec hřídele a pak to tam nasuň. Nesmíš tam toho dát moc jinak si nahrneš lepidlo do ložiska a to je malér.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

29. 8. 2020, 3:49

Nenahřívej, příliš nelisuj, když tak trochu lepidla a z čela napůl do hřídelky a řemeničky M3 - M4 červík a máš to posichrované.
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

29. 8. 2020, 5:32

Ja by som tam nechal vôľu 0,05mm a dal to na loctite 638. Alebo do osky vybrús plôšku ako na weldon a do náboja remenice daj červíka.
Tos C45-2000
Miltech
Sponzor fora
Příspěvky: 555
Registrován: 25. 10. 2009, 7:59
Bydliště: Kostelec na Hane

29. 8. 2020, 5:53

A pokud se Ti zdá, že na červíka tam máš málo "masa", tak můžeš vytočit malé pouzdro a to nasadit na ten náboj a zalepit. Ale 2,5 mm by mělo na červíka M3 stačit.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

29. 8. 2020, 6:47

A co líznout hřídelku na brusce a vyrobit tam plošku?
Nebo Dremelem s malým kotoučkem udělat drážku, do které pak zapadne hrot červíka.

Jen při broušení motor oblepit třeba maskovací páskou, aby se spolehlivě zabránilo kovovému prachu ve vniknutí.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

29. 8. 2020, 7:40

tohle jsem si půjčil z Mitcalc
mám to i v nějakých Strojnických tabulkách z r. cca 1968 co jsem ukradl na průmyslovce, v současných jsem to nenašel
..........
Uložení s přesahem:

H8/r7, H7/p6, H7/r6, P7/h6, R7/h6
Lisované uložení se zaručeným přesahem. Montáž součástí lze běžně provádět lisováním za studena.
Použití - Náboje spojkových kotoučů, ložisková pouzdra.

H8/s7, H8/t7, H7/s6, H7/t6, S7/h6, T7/h6
Lisované uložení se středním přesahem. Montáž součástí lisováním za tepla, lisování za studena lze provádět pouze za použití velkých sil.
Použití - Trvalé spojení ozubených kol s hřídelí, ložisková pouzdra.

H8/u8, H8/u7, H8/x8, H7/u6, U8/h7, U7/h6
Lisované uložení s velkým přesahem. Montáž lisováním velkou silou za rozdílných teplot součástí.
Použití - Trvalé spojení ozubených kol s hřídelí, příruby.
.......
předpokládám že hřídelka toho motorku je v h6,
díru zvolím P7 (viz první odstavec), pak při jmenovitém průměru 8 mm pak bude přesah od 0 do 24 um
díru zvolím U7 (viz třetí odstavec), pak bude přesah od 14 do 37 um
....
zásadní vliv bude mít:
jakost povrchu díry
přesnost měření rozměru té díry, to šuplérou fakt nejde
....
v praxi bych se snažil tu díru nožíkem udělat tak, aby hřídelka motorku měla snahu vlízt na kraj díry při přiměřeném násilí rukou, pak nalisovat a pojistit červíkem na vybroušenou plošku, 2,5 mm závitu stačit bude
edit
popřípadě tady
https://www.hoffmann-group.com/CZ/cs/ho ... %2C98?tId=
máš potřebný výstružník
a ještě je třeba se pomodlit, aby výstřužník 7,98 udělal za daných podmínek skutečně díru 7,98 :D :D
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

30. 8. 2020, 2:01

Ahoj, díky moc všem za zajímavé tipy (a testonemu navíc za návod, jak na práci s tabulkami)! Musím říct, že jsem se pustil do práce hned po přečtení tumlíkova postu, protože se mi ten postup líbil. Bohužel se opět projevila moje nevysoustruženost, ač jsem byl velmi pečlivý, díra je ve finále jak do stodoly (cca 8.15mm), kdybych to vzal obyč 8mm vrtákem, byl bych na tom lépe :( Buď jsem blbě měřil, nebo jsem neohlídal vůli v příčném posuvu nebo něco jiného. Vrtalo mi to hlavou celou noc a nakonec se kloním k následující teorii: dělal jsem to (po vyvrtání 7mm vrtákem) nožíkem s hodně ostrou špičkou a možná jsem jel při přibližovacích řezech tak rychle, že mi tam vznikala šroubovice (a já šuplerou měřil její vnitřek, nikoliv dráhu špičky nože). Poslední průchod jsem jel kvůli hladkému povrchu pomalu a tak jsem ubral mnohem víc, než jsem čekal.

20200829_172643.1920.jpg
20200830_124342.1920.jpg

Mám objednaný řemínek, tak přiobjednám i novou řemeničku a udělám druhý pokus.

Milan199 píše: 29. 8. 2020, 3:09 Ahoj, to lisování se mi moc nezdá. Pokud z motoru nekouká vzadu hřídel abys to opřel proti ní, zmršíš si ložiska nebo i štít motoru.
Na to jsem měl vymyšlený přípravek:

20200829_182656.1920.jpg
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

30. 8. 2020, 3:18

Keď sústružíš dieru, tak si to musíš naplánovať tak, že posledné 2 rezy budú pri rovnakej hĺbke rezu aj posuve. Je to kvôli tomu, že nôž do diery sa vždy prehýba. Takže keď zmeníš rezné podmienky pri poslednom reze, tak sa nôž ohne menej, zoberie viac a obrobok letí do koša :lol: aspoň si si overil teóriu v praxi, druhýkrát si na to dáš pozor. Druhá chyba je meranie takejto diery šublerou, to je tak +-0,05mm
Tos C45-2000
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

30. 8. 2020, 3:22

Stale to mozes nalepit. Zeleny loktajt na valc. spoje je do 2 desatin.
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

30. 8. 2020, 3:34

A ako zaistí, aby tá remenica po nalepení bežala v rovine? Keď tam je vôľa ako na traktore?
Tos C45-2000
Miltech
Sponzor fora
Příspěvky: 555
Registrován: 25. 10. 2009, 7:59
Bydliště: Kostelec na Hane

30. 8. 2020, 3:35

Pro takové drobnosti je dobrá sada přesných vrtáků po desetině. Jinak u menších nebo méně přesných soustruhů je dobré opakovat poslední operace bez sahání na příčný suport. Nůž většinou provede ještě nepatrný úběr a až teprve měřit. Jinak se dostaneš do mínusu a je to v .....Pokud by nebyla možnost koupě nové řemenice, tak zase pouzdro...atd.
Odpovědět

Zpět na „řemenové převody a pohony“