Soustruh Meuser - výměna řemenů

Tovární CNC a apřestavby konvenčních soustruhů
Odpovědět
Vanadis
Příspěvky: 2
Registrován: 15. 1. 2018, 3:34

24. 1. 2018, 5:15

P1120359.JPG
P1120358.JPG
Zdravím.
Jsem zde úplný začátečník a nemám žádné strojařské vzdělání a tak se předem omlouvám za možná trochu podivné dotazy. Věc se má tak. Zdědil jsem po dědovy soustruh Meuser. (Nevím přesně typ, nenašel jsem na stroji žádný štítek, nebo jsem možná jen slepý. Kdyby jste někdo něco věděl bližšího k tomuto stroji byl bych rád.) O víkendu jsem na něm soustružil a najednou se soustruh přestal točit. Honem jsem jej vypnul, odpojil a koukám dovnitř co se stalo. Podle všeho se sesmekly řemeny. Je tam řemenice na 7 řemenů. Soustruh běhal pouze s pěti a navíc pěkně rozdrbanými. Rozhodl jsem se je tedy vyměnit za nové. Ale zjistil jsem že nevím ani jak sundat ty staré aniž bych je musel přeříznout. Dole u motoru je lze navléknout na řemenici z boku ale zaboha nevím jak je navléci na vřeteno. Fotka asi řekne víc. Je v tom nějaký fígl, který jsem ještě neobjevil, nebo se musí vyndat celé vřeteno? Tomu bych se rád vyhnul protože si myslím že svým neodborným zásahem bych stroji spíš uškodil. Přemýšlím i o nějakém článkovém řemenu, ale nevím zda je pro tento soustruh vhodný? Má i obrácené otáčky.
Předem děkuji za každou radu. V
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

24. 1. 2018, 9:34

Je v tom nějaký fígl, který jsem ještě neobjevil,
Je. Musí se rozebrat vřeteník. :(
www.mosaznevyrobky.cz
t256
Příspěvky: 2820
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

25. 1. 2018, 6:18

U starych stroju to tak s oblibou delavali.
Mam tu masimu kde je z hlavniho pohonu remenem pohanene hydraulicke cerpadlo. Pro vymenu remenu je treba rozebrat pul stroje.
Dalo min prace dat tam jeste jeden motor jen na cerpadlo.
Vanadis
Příspěvky: 2
Registrován: 15. 1. 2018, 3:34

25. 1. 2018, 6:11

Děkuji za odpovědi.
Rozebrat vřeteník - já to tušil a obával se toho.