sv 18
Chtěl bych na SV18 natahat nové olejové rozvody ......... poradí někdo, kde se dají sehnat ty hliníkové trubičky? Nebo by bylo řešení použít šroubení a plastové hadičky pro pneumatiku a celé to natahat v "pneumatickém" provedení?
robokop: O Cu jsem uvažoval také, ale jak to spojovat? Pro tu pneumatiku je ohromný sortiment různých spojek do kterých to jenom nastrčím, ale co pro Cu trubky? Klidně to budu pájet, ale soustružit koncovky se závity, to se mi nechce.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22396
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
asi by mela byt nekde k mani takova ta bizuterie prstynek ktery zavres prevlecnou matici proti sedylku a on to obejme a utesni
vcetne ruznych rozvadecich kostek atd
jen me napadl Borivoj Zmek kterej delal trubicky od 2mm vnejsiho prumeru a svyho casu 4mm trubicka stala pod 30kc/metr
vcetne ruznych rozvadecich kostek atd
jen me napadl Borivoj Zmek kterej delal trubicky od 2mm vnejsiho prumeru a svyho casu 4mm trubicka stala pod 30kc/metr
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Tak jsem něco našel: http://www.lubtec.cz/katalogy/katalog-s ... lubtec.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
pokud použiješ měď tak můžeš použít třeba systém na výrobu brzdových trubek, jsou k tomu i přípravky na výrobu sedel, šroubení atd..
já bych šel ale asi do normálního plastu.. tak se to normálně používá.. já mám u frézky hlavní rozvody PU hadicí 4x0,75 nebo 4x1 a až to co je pevné a nehýbe se je v mědi..
já bych šel ale asi do normálního plastu.. tak se to normálně používá.. já mám u frézky hlavní rozvody PU hadicí 4x0,75 nebo 4x1 a až to co je pevné a nehýbe se je v mědi..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
RaS: A čím máš ty plastové hadičky spojované?
konce jsou v kostkách které dál rozvádějí olej v mědi na té trubičce je normální převlečná matice a stažené.. nicméně to je technologie 20let zpět..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
jinak pokud nejde o peníze tak se to dá řešit mnohem sofistikovaněji.. viz např ten lubtec atd..
v podstatě dnes se nedělá přívod do kostky a z ní trubičkama dál a dál.. ale cpou se tam navíc takové "ventilky" kde se dá nastavit dávkování a maže to každé místo tak jak se nastaví a pravidelně.. u toho starého systému pokud se třeba jedna trubka uvolní a olej nemá v té větvi v podstatě žádný odpor tak systém v podstatě třeba 10míst nemaže a všechen olej vytéká tím jedním místem.. a nebo reálnější situace že z těch 10ti míst se maže třeba jen 8 dvě jsou zanesené .. to se dá ošetřit těma ventilkama.. pokud bych to natahoval celé znova tak bych to tam nacpal, ale když mám komplet rozvody hotové tak to měnit nebudu... moc práce..
v podstatě dnes se nedělá přívod do kostky a z ní trubičkama dál a dál.. ale cpou se tam navíc takové "ventilky" kde se dá nastavit dávkování a maže to každé místo tak jak se nastaví a pravidelně.. u toho starého systému pokud se třeba jedna trubka uvolní a olej nemá v té větvi v podstatě žádný odpor tak systém v podstatě třeba 10míst nemaže a všechen olej vytéká tím jedním místem.. a nebo reálnější situace že z těch 10ti míst se maže třeba jen 8 dvě jsou zanesené .. to se dá ošetřit těma ventilkama.. pokud bych to natahoval celé znova tak bych to tam nacpal, ale když mám komplet rozvody hotové tak to měnit nebudu... moc práce..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Měď se na olej ani moc nehodí. Měli jsme měděné trubičky na lisech a olej je strašně napadal (převodový olej Shell Omala Oil 220), měnily se za ocelové. Je ale pravda, že tam zrezivět nemohly, tam bylo i ve vzduchu tolik oleje, že konzervoval. Jinak na novějších už byly rozvody v plastu.
zajímavý že se to ale dřív dělalo uplně běžně.. mám tosáckej soustruh z 91roku a je tam měď, frézku nějakej thaiwan a tam je to taky.. doma asi tak 60let starej soustruh a od maznic je to rozvedené rovněž v mědi..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Vím, že to zní divně, ale v těch Cu trubičkách (Js od 2 do 8 mm) byly po pár letech vyžrané důlky a rýhy, byly skoro černé a dost křehké. Pravda ale je, že netekly, většinou se měnily při nějaké opravě.
Tak jsem vrátil lože do původního stavu. Drbal jsem se s tím celý týden. Nejdřív jsem to zkoušel hoblovat, ale to se nakonec ukázalo jako slepá cesta. Pak jsem to frézoval ........šlo to, ale hrozně pomalu. Když už jsem si nevěděl rady jak ofrézovat ty plochy ze spodní strany tak jsem sáhnul po broušení. To se ukázalo jako dobrá cesta a tak jsem nakonec přebrousil i ty ofrézované plochy (vzal jsem z nich ještě 0,03mm). Celé to bylo tak opotřebené, že jsem musel v Z ose ubrat 0,5mm! To by se opravdu zaškrabat nedalo. Teď to mám tak ve dvou stovkách a škrabat už to ani nebudu.
Tím mi vznikl další problém. Celé jsem to pousunul o 0,5mm níž a saně suportu hodlám ještě tak o 1mm odfrézovat a aplikovat tam "Moglice", nebo "GS super fluid" . Vznikne mi mezera cca 1,5mm, kterou tím vyplním, vřeteník mám teď o 0,5m níž. Nortonka, ložisko na druhé straně a ozubený hřeben jsou na původním místě .........a já teď řeším, jak to celé seštelovat, abych ty odchylky v Z-ose nějak srovnal. Jaký je správný postup? Kde je nejlepší začít?
Do saní bych vyvrtal pár děr a udělal závity pro šrouby, kterýma bych si to na loži ustavil........ ale od čeho to začít měřit, od nortonky, nebo od ozubeného hřebenu? Když už se s tím morduju, tak bych to celé rád sestavil s maximální možnou přesností a rád bych minimalizoval i vůle. Z toho CNCčka to zatím sundávat nebudu, protože na něm můžu pohodlně měřit a chtěl bych pak přebrousit i příčný suport (až to bude osazené a budou odlité kluzné plochy). Jenom teď váhám jak správně postupovat.
Tím mi vznikl další problém. Celé jsem to pousunul o 0,5mm níž a saně suportu hodlám ještě tak o 1mm odfrézovat a aplikovat tam "Moglice", nebo "GS super fluid" . Vznikne mi mezera cca 1,5mm, kterou tím vyplním, vřeteník mám teď o 0,5m níž. Nortonka, ložisko na druhé straně a ozubený hřeben jsou na původním místě .........a já teď řeším, jak to celé seštelovat, abych ty odchylky v Z-ose nějak srovnal. Jaký je správný postup? Kde je nejlepší začít?
Do saní bych vyvrtal pár děr a udělal závity pro šrouby, kterýma bych si to na loži ustavil........ ale od čeho to začít měřit, od nortonky, nebo od ozubeného hřebenu? Když už se s tím morduju, tak bych to celé rád sestavil s maximální možnou přesností a rád bych minimalizoval i vůle. Z toho CNCčka to zatím sundávat nebudu, protože na něm můžu pohodlně měřit a chtěl bych pak přebrousit i příčný suport (až to bude osazené a budou odlité kluzné plochy). Jenom teď váhám jak správně postupovat.
Narazil jsem na divný problém. Zjistil jsem, že hřídel s ozubeným kolem (tím, které zabírá do ozubeného hřebenu podélného posuvu) se dá sehnat ve dvou provedeních. Počet zubů je v obou případech stejný, ale průměr ozubeného kola je jiný
Menší provedení by mělo být pro SV18R a větší pro SV18RA ......... ale nějak mi není jasné jak můžou být dvě ozubená kola se stejným počtem zubů rozdílná na průměru (přece tam nebude nějaký divný modul?). Mám i nové ozubené hřebeny u kterých není možné identifikovat jestli jsou z SV18R, nebo SV18RA a teď nevím, kterou součástku tam mám použít a ani nevím jak by se to dalo změřit.
Ty součástky mám doma obě dvě (jsem domluvený, že tu druhou vrátím až zjistím kterou vlastně potřebuju).
Menší provedení by mělo být pro SV18R a větší pro SV18RA ......... ale nějak mi není jasné jak můžou být dvě ozubená kola se stejným počtem zubů rozdílná na průměru (přece tam nebude nějaký divný modul?). Mám i nové ozubené hřebeny u kterých není možné identifikovat jestli jsou z SV18R, nebo SV18RA a teď nevím, kterou součástku tam mám použít a ani nevím jak by se to dalo změřit.
Ty součástky mám doma obě dvě (jsem domluvený, že tu druhou vrátím až zjistím kterou vlastně potřebuju).
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8163
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Tohle se u soustruhů občas vyskytuje, trochu ošizený průměr. Já mám třeba v převodovce kola 18 a 19 zubů, která se střídají proti stejnému kolu (nevím už kolik zubů), dělá se tím závit 19/palec. Takže je možné, že je tam takováhle nějaká finta.
Aleš Procháska