C10-ER20A-100L - jak je to vlastně myšlený?

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1901
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

16. 4. 2016, 10:53

Chlapci moji milí :D :P
RaS to zde trpělivě opakuje .
Vřeteno na obrázku je schematický příklad jak se používají přesná špičková ložiska FAG ...
Tedy pokud se rozhodnete o nich uvažovat ,
zvažte také zda jste ochotni investovat nejen do ložisek ,
ale také do přesné výroby jejich uložení ,
to je také přesně v katalogu popsáno jaké tolerance je potřeba dodržet .
Pokud se budete zajímat o ceny ložisek - jsou v řádu desítek tisíc za jedno a s rozměry strmě narůstají .
Vřeteno z obrázku je tak za +- 50.000,-Kč jen v ložiscích .
Na obrázku není nakresleno například jak řešit mazání olejem a jeho odpadní kanálky pro každé ložisko samostatně .
Použitý olej se nesmí dostat do jiného ložiska ,mají rozdílnou čerpací schopnost (spotřebu oleje) .
Jsou tam řešena také elektrovřetena a porovnáním s těmi čínskými zjistíte nedostatky .
Použití tandemů ložisek s kosoúhlým stykem je ústupek konstrukce pro snížení ceny .
I tak vychází na cca tisíc dolarů i na aliExpresu .
Kupte si profi stroj a udělejte repasi ,pokud máte sériové výrobní ambice .
Nebo jako amatéři s vlastní konstrukcí tam naflákejte ložiska za pár korun ,která snadno vyměníte až bude potřeba .
Hlavně můžete rychle obrábět a Vaše zkušenosti mi dají za pravdu .
Engineer
Příspěvky: 2357
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

16. 4. 2016, 11:43

pavlaxy píše:Chlapci moji milí :D :P
RaS to zde trpělivě opakuje .
Vřeteno na obrázku je schematický příklad jak se používají přesná špičková ložiska FAG ...
Tedy pokud se rozhodnete o nich uvažovat ,
zvažte také zda jste ochotni investovat nejen do ložisek ,
ale také do přesné výroby jejich uložení ,
to je také přesně v katalogu popsáno jaké tolerance je potřeba dodržet .
Pokud se budete zajímat o ceny ložisek - jsou v řádu desítek tisíc za jedno a s rozměry strmě narůstají .
Vřeteno z obrázku je tak za +- 50.000,-Kč jen v ložiscích .
Na obrázku není nakresleno například jak řešit mazání olejem a jeho odpadní kanálky pro každé ložisko samostatně .
Použitý olej se nesmí dostat do jiného ložiska ,mají rozdílnou čerpací schopnost (spotřebu oleje) .
Jsou tam řešena také elektrovřetena a porovnáním s těmi čínskými zjistíte nedostatky .
Použití tandemů ložisek s kosoúhlým stykem je ústupek konstrukce pro snížení ceny .
I tak vychází na cca tisíc dolarů i na aliExpresu .
Kupte si profi stroj a udělejte repasi ,pokud máte sériové výrobní ambice .
Nebo jako amatéři s vlastní konstrukcí tam naflákejte ložiska za pár korun ,která snadno vyměníte až bude potřeba .
Hlavně můžete rychle obrábět a Vaše zkušenosti mi dají za pravdu .
Máš to marný, máš to marný .... :lol:
Obrázky jsou jako studijní materiál super, ale tím bych řekl jejich využití v našich podmínkách končí. Dělal jsem malý vřeteno s užitím ER upínače se solidním výsledkem, nicméně právě tato zkušenost mi jasně odpověděla že ložiska jsou jen část problému. Uvažovat o opravdu kvalitním vřetenu na drahejch ložiskách bez možnosti nabrousit všechny průměry cca do pěti tisícin a bez schopnosti vytvožit ložisku předepsané pracovní podmínky jsou naprosto vyhozený prachy. Existuje jakási zlatá střední cesta, ale i zde výsledek není jen o ložisku.
To co je dle mýho v amatérských podmínkách reálný je vřeteno v konceptu dvě kosoúhlý ložiska vpředu a jedno či dvě radiální vzadu, nebo ještě lépe dvě kosoúhlý vpředu a vzadu. Pro získání zkušeností vyhoví bohatě i dvě slušnější radiální ložiska. Uvažovat na domácí výrobou nějakých "katalogových" sestav je čirá utopie. Např pro malý soustruh do 10k otáček bych sáhnul po dvou kusech nějakých běžných (nepárových) kosoúhlých ložisek od SKF za cca litr a nic víc bych neřešil. Kdybych chtěl šetřit tak koupím za cenu toho jednoho kosoúhlýho cca 6 kusů radiálních a mám vystaráno na několik let (možná desetiletí :lol: )
Odpovědět

Zpět na „Zacinam stavet a nevim jak na to“