Plastobetonový stroj

Odpovědět
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

23. 6. 2020, 10:19

Thomeeque píše: 26. 5. 2020, 4:43
HonzaHorka píše: 25. 5. 2020, 5:25 Koukám že máš v oblibě ty klasické tlačítka z dob totality. To se už moc nevidí že by je někdo dával a to přitom nebyli vůbec špatné.
Jednou jsem si o něj na přechodu pro chodce ošklivě zlomil nehet na palci - mačkal jsem ho dost rychle, masem jsem trefil ještě tlačítko, nehtem už tu obruč :roll: Už to bude tak třicet let, přesto si na to okamžitě vzpomenu pokaždé, když ho někde vidím :mrgreen:
vidíš a preto sa ti to stalo len raz. lebo to tak ku**y bolelo.
to máš ako s kopnutím do gúľ a pôrodom. :wink:
lubbez
Příspěvky: 3154
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

24. 6. 2020, 8:27

Takhle vypadá celá sestava + jsem k tomu dotisknul i kryt řemene.
kladky.jpg
kryt1.jpg
kryt2.jpg
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

24. 6. 2020, 10:01

...nemůžu si pomoci, ale proč většina řeší pohony přes HTD řemeny. Stále řešíme přesnost a poda přece takový řemen něco málo pruží. Ještě s kladkou. Chápu když je tam změna převodu, ale když je to 1:1? Proč?

Neberte to jako že rýpu. Už jsem to jednou obkecavali, ale bez nějakého výsledku. Prostě mi příjde, že tady neustále řešíme tisíciny milimetru nepřesnosti a pak použujeme pružný řemen.

Díky a fajn den.
Uživatelský avatar
OompaLoompa
Příspěvky: 459
Registrován: 28. 6. 2017, 1:45
Bydliště: Západný Slovakistan

24. 6. 2020, 10:18

Ten kryt tam plánuješ natvrdo nalepiť? Či ako to má fungovať? :D

Vidím, že trocha farby vyšlo aj na lineáre :wink:
no nevyzerá, že by boli opreté o referenčnú hranu.. držia len na šróboch? :roll:

a ako bude riešené brzdenie Z-ka? krokáč s brzdou? či brzda s krokáčom? :D

ale inak pekný projekt, držím palce aby výsledok splňoval (takmer) všetky očakávania :)
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

24. 6. 2020, 10:20

Mrosconi píše: 24. 6. 2020, 10:01 ...nemůžu si pomoci, ale proč většina řeší pohony přes HTD řemeny. Stále řešíme přesnost a poda přece takový řemen něco málo pruží. Ještě s kladkou. Chápu když je tam změna převodu, ale když je to 1:1? Proč?

Neberte to jako že rýpu. Už jsem to jednou obkecavali, ale bez nějakého výsledku. Prostě mi příjde, že tady neustále řešíme tisíciny milimetru nepřesnosti a pak použujeme pružný řemen.

Díky a fajn den.
Na přímo se zase dává pružná spojka. Tydle řemeny zase tak nepruží, po převodu na lineární pohyb to budou asi právě ty tisíciny.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
OompaLoompa
Příspěvky: 459
Registrován: 28. 6. 2017, 1:45
Bydliště: Západný Slovakistan

24. 6. 2020, 10:27

Marján, áno ten remeň dačo málo iste pružiť bude.
no skús si vypočítať, koľko bude odchýlka pohybu osy (šrób stúpanie 5mm, remenica D50), ak remeň zapruží o tých 0.1mm :roll:

a s krokáčom riešiť "tisíciny milimetru" je tiež docela zábavná predstava :D

Thomeeque:
áno, "pružná spojka" sa to síce volá, no nie som si úplne istý, že to je primárne z dôvodu pruženia "do rotácie" :lol:
Milan199
Příspěvky: 2926
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

24. 6. 2020, 10:40

Mrosconi píše: 24. 6. 2020, 10:01 ...nemůžu si pomoci, ale proč většina řeší pohony přes HTD řemeny. Stále řešíme přesnost a poda přece takový řemen něco málo pruží. Ještě s kladkou. Chápu když je tam změna převodu, ale když je to 1:1? Proč?

Neberte to jako že rýpu. Už jsem to jednou obkecavali, ale bez nějakého výsledku. Prostě mi příjde, že tady neustále řešíme tisíciny milimetru nepřesnosti a pak použujeme pružný řemen.

Díky a fajn den.
Pokud dáš motor přes spojku musí být v ose šroubu a většinou trčí z mašiny ven. Ten řemen ti umožní ho dát bokem nebo i relativně daleko od šroubu a mnohdy ti to konstrukčně dost pomůže.

Ty řemeny mají kord z kevlaru / titanu, oceli / tedy nepruží a pokud je přesná řemenice nijak to nepřesnost nezvyšuje.

Také ta kladka není na škodu - naopak zvyšuje opásání řemenic.

Řešit tisíciny milimetru u hobby stroje je úsměvné. Stroj který má pracovat na tisíciny milimetru musí být v tepelně stabilizovaném prostředí // 20°C // a jeho výroba je i mimo představy nejen hobbíků ale i většiny profesionálních výrobců.

Už jsem to tu psal, ale nedá mi to :
Definice tisíciny milimetru. Rozemni mezi prsty psí hovínko. Pak si umyj ruce a přičichni si k prstům. Ten smrádeček co cítíš je ta tisícina milimetru. :)
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

24. 6. 2020, 11:24

OompaLoompa píše: 24. 6. 2020, 10:27 áno, "pružná spojka" sa to síce volá, no nie som si úplne istý, že to je primárne z dôvodu pruženia "do rotácie" :lol:
No a? I pokud to není primární důvod, tak to ještě neznamená, že to do rotace nezapruží.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
OompaLoompa
Příspěvky: 459
Registrován: 28. 6. 2017, 1:45
Bydliště: Západný Slovakistan

24. 6. 2020, 11:37

oukej.. a samotný hriadeľ/skrutka zapruží taky :D
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

24. 6. 2020, 12:04

Tou tisícinu jsem bral jako ironií. Právě proto, že to tady spoustu lidí řeší. Opásání chápu, konstrukčně taky. Sám jsem měl z tohoto důvodu motor přes řemen. Jen mi to přijde úsměvné a více méně zbytečně. Tedy většinou nechápu, proč to lidi řešili takto. Obecně, to není nic proti nikomu.
lubbez
Příspěvky: 3154
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

24. 6. 2020, 1:11

Přátelé, pokusím se odpovědět. Základem všeho je, že motor není vypíčený do strany, hlavně když je poměrně dlouhý a má ješte encodér. Řemen s ocelovým kordem nepruží tak, abych byl schopnej to změřit. Jinak tuto konstrukci jsem poprvé použil před dvěma lety na prvním stroji a zatím ani jediný problém.
Kryt bude chycenej na úhelníku, přišroubovaném těmi hormímy M8 šrouby a dole jsou dvě opěrky. Protože vedle bude klávesnice, bylo by trapné tam strčit pazouru, protože řemen je sice "gumový", ale prst to rozdrtí tak, že ti ho uříznou. Samozřejmě všude jsou na lineáry opěrné hrany a ta trocha barvy mě nechává vcelku úplně klidným. Osa Z bude mít motor v ose (vejška mě nijak nevadí) a na stejné ose dude brzda. To jednotka GVE 64 suše zvládá.
Teď tahám elektriku a vedu dilema master STOP nahoru na portál, nebo z boku? Ten vršek se mi líbí víc, ale když bude Z-ko vpravo, tak už na něj přes stroj nedosáhnu.
Miltech
Sponzor fora
Příspěvky: 555
Registrován: 25. 10. 2009, 7:59
Bydliště: Kostelec na Hane

24. 6. 2020, 1:40

Lubbez, zdravím. To , že to bude chodit, o tom nepochybuji ale nemůžu si pomoct. Ta zelená barva, to je finál a nebo to budeš ještě přetírat?. Občas sleduji ruské weby, ale tam bych to chápal. V té bílé to vypadalo excelentně. Jinak není to žádná kritika, jan mě to nějak nesedí. :oops:
Milan199
Příspěvky: 2926
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

24. 6. 2020, 2:05

lubbez píše: 24. 6. 2020, 1:11
Teď tahám elektriku a vedu dilema master STOP nahoru na portál, nebo z boku? Ten vršek se mi líbí víc, ale když bude Z-ko vpravo, tak už na něj přes stroj nedosáhnu.
Klidně bych tam ty TOTAL STOPy dal dva i víc do serie. Sám jsem si slušně rozbil hubu když jsem se pokoušel oběhnout mašinu abych to zastavil.
Milan199
Příspěvky: 2926
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

24. 6. 2020, 2:12

Mrosconi píše: 24. 6. 2020, 12:04 ... Opásání chápu, konstrukčně taky. Sám jsem měl z tohoto důvodu motor přes řemen. Jen mi to přijde úsměvné a více méně zbytečně. Tedy většinou nechápu, proč to lidi řešili takto. Obecně, to není nic proti nikomu.
Ono konstrukčně i výrobně vyjde nastejno zda máš napínací kladku nebo posuvný štít /držák / motoru. Určitě bych ale nedělal rozteč napevno. Ty řemeny nějakou toleranci mají a je nutné to doladit.
Mě se to, jak to Lubbez udělal docela líbí. Technicky je to OK a použité řešení je jeho konstrukční styl /zvyk rozhodnutí /.
chb
Příspěvky: 3802
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

24. 6. 2020, 2:38

u umístění těch STOPů jen pozor, bývají (některé?) dost citlivé a už párkrát jsem si nechtěně stroj zastavil. Sice nezaskočí, ale zareagují/rozpojí.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Odpovědět

Zpět na „Zacinam stavet a nevim jak na to“