Prochaska - Děkuju. Taky si totiž myslim že obyčejné kolo s okolkem by vrzalo úplně stejně jako tramvaj. Nikdo mi nevěří.
Mex - možná došlo k překlepu, ale ano, jezdí. Současná rychlost je otočka za 3 minuty, a potřebujeme se dostat na otočku za 20vteřin (čili 3rpm). A ano, odstředivá síla je již znatelná, a teď si vem, že stejnou rychlostí se točí Krumlov - a ten má skoro dvakrát větší průměr (takže max.obvodová rychlost je cca 13,5km/h)
A ano - průměrný počet blijících dětí jsou dvě až tři na každé představení. To jako fakt. Uvaděčky by mohly vyprávět
r4cv - obrácený systém je dobrý nápad, jak jsem tu již podotknul. Bude nadhozen při jednání. Vyžaduje ovšem tuhou konstrukci, a to může být možná trochu oříšek, pokud chceš eliminovat jakékoliv deformace při střídavém zatížení lidma (cca 20tun). Musela by sama točna vážit slušných pár desítek tun, pokud se nemýlím. Ale podiskutujem.
Testone - naprosto jsi trefil hřebíčen na hlavičku. Franta z akce "Z" - s veškerou omluvou stařečkům - vůbec neměl mozek, pač uložit osu průměru 20mm do 50mm díry, a doufat že se to nehne až s tím motor zabere... Taky proto jsi přesně trefil proč je guma jakoby shrnutá k jedné straně. A vysvětluje to mj ty rány při změně směru otáčení... Hele ale jezdilo to 35 let. Vyčítej jim to...
Prochaska - Ty se rád rochníš v matematice, což?
Ale letmým pohledem je tvoje úvaha správná, a výpočty zdá se také. Každopádně děkuju, aspoň to nemusim počítat
Akorát s tím zatížením je to trochu horší - 1/3 kruhu je prakticky nezatížená (forbína, čili žádná sedadla), oproti tomu protilehlý "kout" kruhu je mnohem zatíženější (dle elevace hlediště). Podle tvé matematiky by to ale stále mělo být v rezervě.
Milan.83 - No, asi se tu někdo zapoměl zeptat kolejářů a válcovny a zbrkle šel a ohnul to. Možná že až potom mu řekli že to nejde... Ale tak když už to měl ohnutý, tak se mu to asi nechtělo zas narovnávat...
Jinak betonové lože bude zcela nové - více ve tvaru skruže s uzavřeným dnem, takovej kulatej bazén po jehož stěně to bude jezdit. Takže se předpokládá eliminace jakéhokoli sesedání hlíny. Krumlov například má tuhle "zeď" po které to jezdí skoro 2m vysokou a asi 1m širokou.