... aaale přebrušuješ... https://www.youtube.com/watch?v=Bwf4ToEnCcQ , a ani to nemusí být vlak, ale "dvojchlapová" bruska, s kterou chlapi po práglu přebrušujou navařený koleje.
Domeček na kolečkách
- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 829
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
To aby za nima jeli rovnou hasiči...
To vidím prvně, protože co jsem se po kolejích nachodil, nikdy jsem je takhle nabroušený neviděl, vždycky byly pěkně uježděný. Zajimavý. To pak ale taky musej bejt za nějakej čas na výměnu, a tu si za celej život nepamatuju. Leda na nádru, když se dělala rekonstrukce, tak ale přeložili jen nádr. Chodil jsem mlsně kolem tý seskládaný hromady starejch, ale nikdy jsem nepotkal nikoho, s kým by se dal domluvit odkup.
Jako děcka jsme dávali na koleje mince, a vlací nám je lisovali. A zažil jsem i poplašňák To bylo před 30ti rokama v autokempu Osika
Jako děcka jsme dávali na koleje mince, a vlací nám je lisovali. A zažil jsem i poplašňák To bylo před 30ti rokama v autokempu Osika
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Jsou A jelikož se to celý lepilo z toho co dům dal, resp. co kdo kde ukradl, tak jsou tam i jiná kola z vojenské techniky. A rozhodně zachovalejší
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit
Zní suprověGeeSnake píše: ↑19. 4. 2019, 10:48 Vzduchový polštář, vznášedlo, stačí dva tři centimetry, vzduch přivést tunelem. Otocis s tím prstem.
Viz:
http://www.drasar.cz/Transport-a-manipu ... h/Produkty
Ale uvědomujete si kluci doufám fakt, že jde o divadlo, a tak to musí být co nejvíc tiché...?
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit
No, a tady to jede na čtyřech těch kolech, plus čtyři jiná menší kola, plus dvě zase jinak menší, a jedno úplně jinéPermonik píše: ↑19. 4. 2019, 12:00 A co udělát betonový žláb, s vypustěmi a použit gumové kola třeba z toho VZV. Žlab by byl snadny na udržbu, kolům by vlhkost nevadila. A při delší nečinnosti osy kol podepřit, at se volně toči.
Ty kola z tanku jsou stavěne na větši rychlosti podle propočtu. Akurát tank má poloviční váhu a dvacet těch kol...
Jak říkám - víme že gumokola toho rychlosti schopna, ale tření je obrovské (zhruba dvacet osm volů, tolik lidí musí zabrat aby s točnou otočili), takže ten krouťák co by je musel táhnout je obrovský, a my jsme navíc omezeni výkonem motorů. Plus navíc musíme desetinásobně zrychlit.
Gumokola opravdu nejsou to pravé ořechové. Přijeďte a já vám ukážu proč
Abych vysvětlil ten příkon motorů - Nemůžeme zvýšit transformátor přidělený k otáčku. Dle EONu by to vyžadovalo přetažení celého přívodu, který je v zástavbě, plus výměna transformátoru, a s tím podstatné navýšení plateb za elektřinu, kterou ale defacto odebíráme jen po tři měsíce v roce. Ovšem roční platba za transformátor by nás přišla na 120.000,- ročně navíc. Toť vyjádření EONu...
Ze stejného důvodu letos nakupuji komplet LEDkové světelné vybavení, stávající FHR+PAR nám pravidelně tak čtyřikrát za sezónu během představení zhasla celou točnu kvůli přetížení jističe
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit
Nejdou stáčet kvůli patce, která je příliš široká. Musela by se na jedné straně nařezat, čímž se snižuje její nosnost, čímž se dostáváme pod limit. Točna je asi přeci jen těžší i než lokomotiva.DwPetr píše: ↑19. 4. 2019, 1:15 Minimálně, co se týká kolejnic, tak jsou v tomto poloměru na vlakových točnách, takže cesta tu být musí.
Možná by se dalo zjistit, jestli se taková točna nenacházela v nějaký zkrachovaly fabrice, a třeba alespoň ty kolejnice zachránit.
Předpokládám, že ty vlakové kolejnice nejdou stáčet ne ani kvůli velikosti, ale kvůli složení materiálu, který by mohl být tvrdší.
Možná by se stálo zato podívat na jeřábové kolejnice, možná je tam rozdíl.
Depo-točny také, co jsem koukal, nemají standartní kolejnici. Mrkni na fotky. Kola jsou plochá, bez lemu (nevím termín) a kolej je rovněž plochá a rozhodně nevypadá jako standartní kolejnice.
Asi bych se držel Krumlovského řešení - plochá širší kolečka na pásovině. Zatím mi to stále přijde jako nejjednodušší řešení. Ale to ony depo-točny budou něco podobného.
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit
Beton jako pojezdová plocha bylo prapůvodní řešení. A hádejte co se po jednom roce stalo...DwPetr píše: ↑19. 4. 2019, 1:28 Vlakový koleje taky nepřebrušuješ, ale vem si jak dokáže vypadat betonová podlaha na dílně, a to tam jen behaj 4 lidi kolem stolu, a po pul roce tam můžeš sázet brambory.
Pokud se tam má něco pomale a přesně a hlavně plynule otáčet, nevěřil bych tomu, že se ten beton tak zniveluje. Kolejnici nebo svařenec můžeš dělat na místě do patek a můžeš ho srovnat, beton už ne.
Beton se sesedl. Dodatečně se tam pak vlepoval ocelový pás, po kterém to jezdí dodnes. Ovšem i tak se to celé po dvou třech letech rozvlnilo a výsledkem je neskutečné lupání a vrzání celé konstrukce během otáčení, podle toho jak se zrovna celá prohýbá. A na jednom místě se herečky nemůžou dostat ze šatny, pač se jim vzpříčí dveře v rámu
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit
Pipik psal 40-50 t. Takze lokomotivy jsou tezsi (OK, vybral jsem poradny kousek - delka 16 m hmotnost 106 t https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_498.1)... Točna je asi přeci jen těžší i než lokomotiva...
"okolek"... Kola jsou plochá, bez lemu (nevím termín) ...
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
Hele a co to cely posadit do bazenu?
Pokud to vazi 50 t, Tak je to cca 55 m^3 minimalni potrebny vytlak. Plavat by to mohlo klidne na olaminovanych polystyrenovych blocich.
Trochu nevyhoda, ze je to nevyvazene, no... Ale treba jen jako nadlehceni pro jine reseni...
Pokud to vazi 50 t, Tak je to cca 55 m^3 minimalni potrebny vytlak. Plavat by to mohlo klidne na olaminovanych polystyrenovych blocich.
Trochu nevyhoda, ze je to nevyvazene, no... Ale treba jen jako nadlehceni pro jine reseni...
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
Teď začinám být zmatený...
Jak sedl? Když vezmu betonové a panelové cesty, kde jezdila armáda, ty držely....
Jak zvlnil? Protože ted se to opravi a pak se to znova zvlni....
Kolik ma ten elektromotor příkon?
Jak často se mažou na těch kolečkách ložiska?
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
Tady si dovolím několik bodů doupřesnit .Permonik píše: ↑19. 4. 2019, 1:56 U těch vlakových si nejsem jisty, že se nepřebrušuji. Jeden z důvodu je že se nepřebrušiji, je váha vlaku a taky takt, protože ten vlak tam několikrát děnně prosvišti. Tramvajové koleje se třeba pravidelně přebrušiji i kola lokalek. U vlaku se nekola nepřebrušiji ty se rovnou měni cela.
U kovových pásu je vhodné jednou tydně s nimi jezdit, aby nekorodovaly (poznámka z praxe).
Tak beton nemyslím ten co se použiva v dílně, ale stavebni, mají odlišně vlastnosti. Tlumení by měly zajistit právě gumové kola.
Ještě je možnost použit v případě ocelových koleček a kolejnice, čističi jednotky - kartáčky.....
Otázka co se myslím přesně otáčet.
Koleje se samozřejmě přebrušují. Vlivem tzv. "obutí", tedy smyku, se stane, že se kolej poškodí - vybrousí se vlivem smyku. A samozřejmě se poškodí kolo. Kolo pak "dupe", to je takové to neobvyklé bouchání. Dupající kolo ničí další kolejnice a proto na koriderech jsou indikátory dupání, které vlak s poškozenými koly "nabonzují" a vlak musí být odstaven z provozu. Pak je nutné kolejnice přebrousit. To se dělá zejména právě na lokálních tratích. Na koridorech se koleje provozem ojedou a v případě velkého poškození se vymění. Kola železničních vozidel se nikdy nebrousí, ale soustruží na podúrovňových soustruzích přímo na lokomotivě. A to vždy, když právě "dupou", nebo mají třeba opotřebené okolky (úzké, ostré, nevyhovující strmost). Samozřejmě se nedají bousit do nekonečna, mají mezní limity. Zároveň bych nesouhlasil s tvrzením, že kola vlaků se rovnou mění. Opět platí, že se soustruží. A ještě záleží na tom, o jaké kolo se jedná - monoblok, či obručové. V případě obručového kola se v určitých případech přelisuje obruč, nová obruč se přesoustruží a jede se dál. U monobloku se mění rovnou celé kolo, v 50% případech to sebou nese i nutnost výměny nápravy, neboť se při lisování zadře. kolo na nápravě a celé je to na vyhození - nevychází lisovací tlaky.
Co se týká diskutovaného problému, asi bych se nebál použití kolejnice z točny - menší točny měly poloměry kolem 12m - 15m. Nachází se v depech kolejových vozidel. Tam bych asi viděl problém. Většinou jsou v každodenním provozu a nikdo se jich zbavovat nebude. K tomu přístup nebude.
Zaznelo tu, že kolejáři tvrdí, že kolejnice nemají dostatečnou únosnost. Už jednou jsem ty kolejáře vzpomínal, že kecají. A tady si myslím, že kecají znova. Nápravové tlaky jsou nejčastěji od 18 do 22,5 t. Tudíž 9 - 11,25 t na jedno kolo. Při hmotnosti "domečku" 30 - 50 t by tedy bohatě stačilo 4-6 kol (podle toho, jaká je skutečná hmotnost). No a samozřejmě tyhle limity nejsou dány pevností kolejnice, ale maximální nápravový tlak je limitovaný pevností podloží. Pokud je pod kolejnicí beton a kolejnice je uložena přes podkladnice a gumu přímo na ten beton, bude postačovat i menší počet koleček. Např. u vzpomínaných točen se taky stává, že jedna točna musí otočit i 160 tun naráz, na 8 kolečkách. A kolejnice to unesou, kolečka to vydrží.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2