Posuv pro hydraulickou ohýbačku trubek

Michalspk
Příspěvky: 12
Registrován: 1. 10. 2020, 7:20

29. 11. 2020, 6:28

Zdravím pánové,

chtěl bych touto cestou poprosit o radu, nejlépe návrh řešení, který samozřejmě nechci zadarmo.

Kdysi jsem pořídil starší hydraulickou ohýbačku trubek a profilů (nějaký Ital). Ta se obsluhovala ručně, tím pádem se trubka umístila mezi ohýbací čelisti a ručně se posouvala a natáčela.

Začal jsem tím, že jsem na ní instaloval lineární vedení, na kterém jezdí vozík se sklíčidlem. Toto jsem osadil digitální indikací pohybu vozíku a natočení sklíčidla. Toto řešení je super, ale při výrobě 10tého kusu z těch čísel jde hlava kolem. Chtěl bych tedy tento proces nějak "zautomatizovat". Bohužel jsem v tomto odvětví laik a netuším ani jaký je rozdíl mezi servomotorem a krokovým motorem.

Pro představu přikládám odkaz na video, jak by to mělo fungovat: https://www.youtube.com/watch?v=7ws2MfJyilo

Přikládám také fotografii toho, jak to mám aktuálně udělané.
Michal
20201102_095331.jpg
Níže bych rád vysvětlil, co by to vlastně mělo umět:

1 - Natočení sklíčidla. Přesnost 0,2° je pro mě dostačující. Přemýšlel jsem o nějakém motoru, který by přes řemen hnal sklíčidlo...?
2 - Pojezd po lineáru. Přesnost 0,5 mm. Zde je trochu problém. Potřebuji, aby ten vozík se sklíčidlem najel do určitého bodu a po sevření trubky do čelistí se vozík uvolnil. Při ohybu je trubka totiž posouvána. Rychlost posuvu není vždy stejná, protože závisí na poloměru ohybu a než to nějak složitě dopočítávat, tak jsem si říkal, že pokud by byla možnost ten posuv po stisknutí ohýbacích čelistí nějak odbrzdit, tak by to bylo zřejmě dostačující.

A tyto dva body viz výše nějak jednoduše řídit pomocí PC, nebo nějakého displeje... Nevím co je vhodnější.

Pokud to někdo dočetl až sem, tak předem děkuji alespoň za toto. Našel-li by se někdo, kdo by mi to pomohl domyslet, byl bych rád a jak říkám, opravdu to nepotřebuji zadarmo.