Česká pošta

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Odpovědět
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2093
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

30. 4. 2016, 7:44

Před týdnem se mi ztratilo několik zásilek odeslaných z Číny doporučeně.
Sledoval jsem cestu balíčků na internetu a když bylo na výpise již tři dny doručování a nic se nedělo tak jsem vyrazil na poštu.

Výsledek:
reklamaci podat nemohu, podává pouze odesilatel
pokud bych měl originál podacího lístku z čínského eshopu tak ji podat mohu :lol:
po dvou dnech naléhání se přiznali, že došlo k vykradení poštovního boxu pro doručovatelky
beru na vědomí, stane se
požadoval jsem aktualizaci údajů sledování zásilky na internetu
údaje prý mají aktualizované, na internetu je týden starý údaj "doručování zásilky"
komunikace s ředitelem doručovatelů, údaje na internetu nebudou aktualizovány, zásilka byla vyřazena z evidence
reklamaci v Číně nemohu uplatnit, Číňan vidí doručování zásilky, mám prý čekat na doručení
:roll:
pokud se to někam pohne dám vědět
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

30. 4. 2016, 9:19

Ahoj, to je teda docela síla. To přiznání, že jim vykradli box pro doručovatelky, máš písemně? Zkusil bych ČOI.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2093
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

30. 4. 2016, 9:48

Thomeeque píše:Ahoj, to je teda docela síla. To přiznání, že jim vykradli box pro doručovatelky, máš písemně? Zkusil bych ČOI.
Pouze ústně. Zažádal jsem o oficiální potvrzení v angličtině nebo čínštině, tak uvidím. Nechápu proč to nemohou aktualizovat.
Na omluvné dopisy o potrestání doručovatelky jim ...
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

30. 4. 2016, 9:55

No počkej, dokud nemáš v ruce nic jinýho, tak i omluvnej dopis o potrestání doručovatelky by nemusel bejt vůbec marnej :) To ti nabídli nebo už poslali?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

30. 4. 2016, 3:56

Tohle mam vsechno za sebou. Pokud balicky byly v podobnem cenovem levelu v radu desitek USD, je lepsi nechat veci plavat. Nejsem flegmous a kdyz me nekdo nase.. viz ceska posta snazim se bojovat. Bohuzel casem cloveku dojde, ze to jsou pouze ztracene nervy. Posta jsou vetrne mlyny, ty nelze porazit. Mozna by na ne platil nejaky advokat, ale platit 2 litry za hodinu pro balicek za par desitek USD je nejista sezona.
Mam pokazde stejny scenar. Topinky a fetky na rozdelovne maji v rukou denne stovky, mozna tisice balicku a velice dobre poznaji, kde je telefon, nuz nebo jina dobre prodejna hracka. Postup Posty a stalo se mi to uz nekolikrat je neuveritelna drzost. Nedriv zkousi, ze balicek nedosel do CZ. Kdyz jim hodim na hlavu trasovaci vypisy s dorucenim na depo, prejdou na bod 2 hledani balicku. To jeste vetsinu lidi neodradi. Treti Level je podani reklamace ze strany china odesilatele. To jsem jeste bojoval a vyrobil reklamaci a razitkem odesilatele ve Photoshopu :-) v naivni nadeji, ze mam vyhrano. Posta vytahma svuj posledni trumf a hra skoncila. "Reklamaci musi odesilatel vyridit osobne na nektere ceske pobocce, nastudujte si radne nase smluvni podminky". Zaver je prosty, smutny a poucny. Na Ceskou Postu nejsou paky. Stat ve state. Pokud mi na balicku zalezi priplacim si 30USD za DHLku coz je dnes bohuzel china fix, za mene se mi to zatim nepovedlo. Tady nastane dalsi problem, ktery zasilani prodrazuje. DHLka kazdou kravinku procli za "pouhych" 550kc coz je jejich clici fix, viz jine vlakno. Potom uz neni mozna licitace na celnici ohledne cla a DPH. Pokud mate nekdo pocit, ze se vracime do hlubonych dob totace, mam uplne steny pocit vzteku a naprosteho zoufalstvi.
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

1. 5. 2016, 12:16

do ceske posty se z nasich dani rocne nasype pul miliardy, ktera nasledne z toho sponzoruje cutanou a pak breci ze je ve strate a natahuje pazouru po nasich danich, tak bombardujte sve poslance, at prosadi privatizaci a pro jistotu tam zahrnte i CD
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

1. 5. 2016, 12:42

Já si ale myslim, že Picom (resp. jeho prodejce) má smlouvu s čínskou poštou, podle mě potřebuje důkaz, že se k němu zásilka nedostala (a nedostane) a řešit to už pak s nima, ne s ČP.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2093
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

28. 6. 2016, 5:37

Tak mi dorazil již třetí dopis od České pošty, přišel přesně 30 dnů po mém dopisu, kde jsem žádal vysvětlení proč nejsou aktualizovaná data o sledovaných zásilkách.
Výstřižek reklamace.JPG
Asi jsem natvrdlý, ale žádný pochopitelný důvod mě nenapadá :D :evil:
Opravdu zajímavá odpověď

Odesilateli jsem napsal, že zásilka byla ukradena v Praze na poště. Dostal jsem odpověď, že v tom případě je to nezajímá, protože došlo ke ztrátě mimo území Číny a mám si to vyřídit s českou poštou.
Vysvětlit a donutit čínský eshop, aby zahájil reklamační řízení s poštou je nad moje jazykové znalosti, ale s Č.poštou si zkusím ještě chvíli dopisovat.
reklamace pošta.pdf
celý dopis
(357.5 KiB) Staženo 559 x
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

28. 6. 2016, 6:12

By mě zajímalo, jestli vůči adresátovi má pošta vůbec nějaký závazek. Podle mě je každej zavázanej tomu, od koho si nechal za dopravu zaplatit - česká pošta čínský poště, čínská pošta prodejci a prodejce tobě a takle by měla probíhat i ta reklamace. Zajímavá kauza.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

28. 6. 2016, 6:14

myslim ze ne pote co jsem resil reklamaci
mam takovej silnej pocit ze zakon o poste je napsany tak ze se v podstate z cehokoli vykecaj

treba na ne neplati coi a podobne
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
hobbyrobot
Příspěvky: 379
Registrován: 27. 12. 2011, 9:24
Kontaktovat uživatele:

28. 6. 2016, 6:18

... ale s Č.poštou si zkusím ještě chvíli dopisovat
Ovšem to uděláš zaměstnancům České pošty velkou radost, protože odhaduji, že ing. Rudišarová vyřízením tvé reklamace - tedy doplněním personálních údajů do předem připravené šablony - příjemně strávila nejméně dva pracovní dny.
Teď jsem předkládal nějaké předběžné projekty a byl jsem poučen, že dokument má mít 8 až 10 stran A4. Když jsem se ptal, proč zrovna tolik, tak mi s vážnou tváří sdělili, že prostudování osmi stran A4 se považuje za celodenní pracovní výkon státního úředníka. No, a pokud má dokument více než deset stran, tak to dotyčný úředník považuje za šikanu z tvé strany, protože ho chceš uštvat, chudáka. A na závěr mi bylo ještě připomenuto, že je žádoucí, aby na těch osmi stranách bylo co nejvíc velkých barevných obrázků...
jrt
hobbyrobot.cz, jederobot.cz
robodoupe.cz, forum.robodoupe.cz
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

28. 6. 2016, 6:27

wow

a ted si vem ze uz je nemuzes napadnout ani slovne a to by si kolikrat zaslouzili dokonce na holou a verejne jako v japonsku
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

28. 6. 2016, 6:43

Ten dopis si čtu až teď, sedí to s tim, jak jsem to chápal, přijde mi to docela logický (akorát ty pochopitelný důvody taky nevim). Potvrzení o ztrátě zásilky na žádost adresáta nebo jako status v online sledování by to mohlo urychlit, ale jinak by asi měla zafungovat nějaká lhůta. Prodejce je ten, kdo to musí řešit, na tvym místě bych to nevzdal. Naopak bych se asi vykašlal na dopisování s ČP.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2093
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

28. 6. 2016, 7:28

Pokud by byl status zásilky aktualizován, tam mi druhý den vrátí peníze a nemusím se s nikým dohadovat. Jednou jsem reklamoval poškozené zboží během dopravy a stačilo poslat fotku a hned bez řečí vrátili peníze.
Anglický neumím a tak se s číňanem nemohu dohadovat . O peníze mi již nejde (1000), ale vadí mi arogance pošty.
Poslal jsem ještě dopis na Český telekomunikační úřad (pošta pod čojku nespadá), ale zatím žádná odpověď
chb
Příspěvky: 3787
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

28. 6. 2016, 8:15

... pamatujete, jako kluci jsme zazvonili na zvonky a než lidi vykoukli ven, tak jsme zdrhli ... no a ČP si z toho udělala živnost :-)

On ten dopis pošty má jistou logiku - těžko dát nějaké potvrzení, že se něco nestalo - tedy, že nebylo doručeno. Obráceně proč ne, bylo doručeno a pošťák má Váš podpis, že to předal, to se dokazuje snadno.
Je to o tom, že se obrátím na prodejce, že doporučená zásilka nedorazila. A pokud se prodávající nevytasí mým podpisem na předání - tak prostě nedorazila. A prodávající může jít na svou poštu které zaplatil za to "že doručí" a uplatnit reklamaci. Když to takto udělá víc lidí dostaneme se na Ebay mezi země, kde prodávající neručí za dodání. :-)

-------------
"miluji ČP" - přišla SMS, máme pro Vás balíček, dorazí v pondělí, na webu si můžete změnit místo a čas doručení. Web ale nabízí jen volbu - nechal déle ležet na poště nebo za peníze přeposlat na jinou poštu. Změnit datum a čas doručení tam už asi dva měsíce není.
No tak mám v pondělí lísteček ve schránce a SMS, že si mohu na webu objednat opakované doručení. Komplet tam opíšete to oznámení ze schránky (nestačí jen podací číslo) a ... zatrhnete opakované dodání a kdy - ale nejdříve až za tři dny. Je to radost být v něčem závislý na ČP :-)
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“