Česká pošta

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Odpovědět
vvitty
Příspěvky: 610
Registrován: 1. 12. 2008, 12:09

2. 4. 2019, 1:55

bobik píše: 28. 3. 2019, 4:58 Taky mi pošta zklamala. Připlatím si za spěšné dodání balíku, je mi slíbeno dodání druhý den. No a výsledek byl tři dny.
DRka co maji dorucit druhy den se bezne valej tyden na depu a vysledek zadnej....

Minuly tyden se ale prekonali...
https://www.postaonline.cz/trackandtrac ... 07138137cz
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

2. 4. 2019, 4:05

Tak to je hezké :lol: ti už jsou jako ti politici. Pokud nebude doručovatel finančně motivovaný doručením, jako to mají jiné firmy, tak to bude furt to samé. Já vím, že většina těch pošťáků to dělá poctivě, bohužel jsou výjimky jako všude jinde :( . Já osobně hroznou zkušenost nemám. Jen jednou jsem čekal expres balíček a doručovatelka ani nezazvonila a hodila doručenku do schránky a než jsem stačil vyjít ven, už odjížděla. Tak jsem zavolal na poštu, kdy že mi to teda doručí. Ani ne do půl hodiny tam byla znovu a prosila ať zavolám na poštu, že už to mám. Od té doby v pohodě.
vvitty
Příspěvky: 610
Registrován: 1. 12. 2008, 12:09

3. 4. 2019, 8:06

U tohoto balicku je to celkem legrace, vzdyt byl jen za 50000.... dokud si clovek neuvedomi ze stejni lide dorucuji i uredni papiry s fikci doruceni.
Grad
Příspěvky: 2073
Registrován: 13. 7. 2014, 9:32

17. 4. 2019, 6:05

Tak na stráty se peníze najdou https://www.novinky.cz/ekonomika/502783 ... ztrat.html
Lidem nepřidají a papaláší tam berou odměny? :twisted:

Lepé by se udělalo pokud by to opravdu zavřeli, rozprodali a prachy přesunuli na školství.
Mirek.N
Příspěvky: 21
Registrován: 30. 12. 2011, 9:53
Bydliště: Břeclav

18. 4. 2019, 10:29

Do školství bych to neposílal, zbytečná práce, to je úplně stejná černá díra jako pošta. Je jedno, jestli to prošustruje pošta nebo škola.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

18. 4. 2019, 2:37

Však školství teď dostalo přidáno 20%.
Zkrátili pracovní týden na 4 dny (v pátek chodí vždy demonstrovat za naše přežití), ale peníze dostávají stejné.
Grad
Příspěvky: 2073
Registrován: 13. 7. 2014, 9:32

23. 4. 2019, 3:08

Zásilkovna, zní to jako umíraček ČP?
No, možná to bude jen další záhul na daňové poplatníky, kteří tu díru budou muset zalepit...
Nicméně nová služba Zásilkovny pro doručování balíku mezi lidmi max. 4kg / 65,- Kč tu díru možná zvětší tak, že ten umíráček může i zazvonit :wink:
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

23. 4. 2019, 3:18

Tak tahle nová služba Zásilkovny je moc a moc dobrá zpráva. :-)
Ona už teď byla Zásilkovna pro přijímajícího super, ale pro odesílajícího to bylo trochu omezující. Takhle to bude velká paráda.

EDIT: Tak jsem se tam hned zaregistroval. Na webu psali, že to té novinářce trvalo 5 minut. Co tam tak dlouho dělala? U mě celé kolečko proběhlo za 48 sekund. Mají tu aplikaci napsanou tak, jak mi to vyhovuje - žádné zbytečné omalovánky, ale svižné a funkční.
Takže první pocity skvělé.
vvitty
Příspěvky: 610
Registrován: 1. 12. 2008, 12:09

23. 4. 2019, 3:43

Třeba to České Poště naopak pomůže a uvolní problémy s jejich přepravní kapacitou :D
Akorát mě trošku překvapuje zcela zanedbatelný rozdíl mezi cenou pro eshopy a cenou pro zákazníka z ulice, soudě dle tabulek v novinách. Jsem zvědav na kompletní ceník.
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

23. 4. 2019, 4:32

Mex píše: 23. 4. 2019, 3:18
EDIT: Tak jsem se tam hned zaregistroval. Na webu psali, že to té novinářce trvalo 5 minut. Co tam tak dlouho dělala?
bud cekala az ji google vyplni formular, nebo hledala tlacitko fejsbuuuku, nebo cekala az se nactou reklamy, proste novinari, jsou zvlastni druh, bud hledaji problem kde neni, nebo maji hned jasno
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
vvitty
Příspěvky: 610
Registrován: 1. 12. 2008, 12:09

23. 4. 2019, 5:17

Taky mohla cekat nez ji dorazi mail pres X spam filtru ...
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

24. 4. 2019, 3:51

Tak jsme spustili reálný pokus. Kolega pepex mi poslal kartu přes tu novou službu Zásilkovny.
Přišlo mi info na mail i na mobil, funguje tam trasování zásilky (na webu i v té aplikaci na mobilu).
Současně je tam informace o otevírací době na cílovém místě.

A tu aplikaci na mobilu mají navázanou na navigaci. Nevím, jak to funguje jinde (není-li na mobilu žádná navigační aplikace). Já mám na mobilu navigaci Sygic (která je mimochodem výborná v občas mají akci za hodně dobrou cenu). Tak ta Zásilkovna předala data tomu Sygicu a ten mi hned naplánoval trasu na tu pobočku Zásilkovny.
Takhle si představuju promyšlený SW.

Vždy si vzpomenu na různé státní megazakázky, jako byl SW pro registr vozidel, OpenCard nebo ještě stále problematický pro sociálku. Vždy výběrová řízení na roky, vysoutěžená cena pak ve velkých stovkách milionů. A při nasazení vždy problémy, komplikace s autorskými právy, vendor-locking bránící využití externí firmy pro správu atd.
Uživatelský avatar
R - stick
Site Admin
Příspěvky: 827
Registrován: 9. 6. 2007, 3:45
Bydliště: Vysoké Studnice 70 58821 Velký Beranov
Kontaktovat uživatele:

24. 4. 2019, 4:14

Jo ..... Já používám Zásilkovnu prakticky od jejich vzniku jako majitel e-shopu a posílám přes ně zboží. Absolutně bezproblémové - mám v e-shopu modul propojený s jejich systémem - takže si akorát přenesu objednávky, vytisknu štítky, nalepím a hodím na nejbližší pobočku. Toť vše. Žádné psaní adres a vyplňování nějakých papírů, vyjma situace, kdy do seznamu doplňuji zákazníky, kteří neobjednali přes e-shop, nebo zásilky do zahraničí.

Zásilkovna má ideální ceny hlavně při posílání do zahraničí - Slovensko zhruba poloviční a Německo asi třetinové, oproti ČP. Dobírky mi chodí jednou týdně kumulovaně na účet - a hned si při tom stáhnou z vybrané částky poštovné, takže neřeším nějaké platby - vyjma případů, kdy je poštovné v součtu vyšší než vybrané dobírky - na to přijde faktura.

V případě zákazníků pak neřeším nějaká avíza - to jim chodí na mail a na mobil (jedna z těchto položek je povinná při zadávání) - a to při vložení zásilky do systému, při doražení na výdejní místo a pak ještě připomenutí, pokud se blíží konec termínu k vyzvednutí. Reklamace a problémy se zásilkami neřeším - jednoduše proto, že žádné nejsou (pamatuji jen jeden případ, kdy se zásilka zatoulala) - a samozřejmě neberu v úvahu, že si občas někdo zásilku nevyzvedne (to se stává, jsou to muzikanti a jezdí na turné, nemusí být vždy doma - a s tím už počítám)

V tomto případě oceňuji hlavně jednoduchost a spolehlivost celého systému - kdyby něco takového zavedla pošta, tak by to bylo hodně zajímavé. Jenže - co chtít po zkostnatělém byrokratickém molochu.
vvitty
Příspěvky: 610
Registrován: 1. 12. 2008, 12:09

24. 4. 2019, 4:34

I u Zásilkovny už jsem pár problémů řešil a průběh se dost blížil té poště :D - například když mi za poslání 100g krabičky naůčtovali příplatek za 10kg balík. A průběh řešení byl na nakopání do zadku - například požadavek na to abych jim sdělil kontakty na adresáta aby si mohli ověřit že mu zásilka byla doručena, wtf?, asi nějaká brigádnice..., totéž u zásilky do zahraničí kde naůčtovali úplně jinou cenu než v ceníku (samozřejmě násobnou).

Ale vcelku to funguje s minimem problémů.
Uživatelský avatar
Miller
Sponzor fora
Příspěvky: 1031
Registrován: 22. 8. 2009, 9:24
Bydliště: Louny

24. 4. 2019, 10:34

Já větší legraci zažívám opakovaně v PPL Parcel-shopu. Místní borci si usnadňují práci s vyhledáváním balíků tím, že si je seřadí podle posledních 2 číslic na průvodce a ty pak po zákazníkovi chtějí. Už 3x nemohli můj balíček najít, protože jeden eshop, místo 11 místného čísla (což je podle PPL správný formát) na své balíky tiskne číslo 12 místné, prostě na konci originálního ještě jednu číslici přidává . Minule jsem hlásil "91" a dalo mi dost práce přesvědčit pána za pultem, aby to zkusil i podle jména a adresy, protože 91 prostě neexistovalo. Pak jsme objevili, že kdybych byl jasnovidec, hlásil bych "10", neboť tu nulu za 91 tam přidal eshop. Tedy"prý" přidal, to aspoň tvrdí PPL, kam jsem se obrátil. Tak jsem se obrátil na ten eshop, ať to nedělají, že mne to štve a ten eshop mi neodpověděl, asi se zastyděl. Proto pozor, zásilky z eshopu TM Elektronik si nenechávejte posílat na Parcel-shop, jinak budete za troubu, který a) neumí přečíst poslední dvě číslice, b) je asi v jiném Parcel-shopu, c) kdyby řekl správné číslo hned na začátku... :wink:
Mini soustruh SC-4
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“